• سه شنبه ٢٨ ارديبهشت ١٤٠٠-٢٠:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٥٦٤
با حضور حق شناس در منطقه 14 شهرداری تهران صورت گرفت:

نامگذاری خیابان‎هایی به ‎نام شهدای ارتش

با حضور محمدجواد حق‎ شناس، خیابان‎هایی به نام شهیدان ارتش و شهیدان سرباز و میدانی به‎نام شهیدان پدافند هوایی نام‎گذاری شدند.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  محمد جواد حقشناس عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران  در مراسم نامگذاری خیابانهای شهیدان ارتش و شهیدان سرباز و میدانی بهنام شهیدان پدافند هوایی شرکت کرد.

در این مراسم که با حضور محمدجواد حقشناس و امیر دریادار سیاری و سردارعلی فضلی جانشین هماهنگ کننده سپاه پاسداران و دکتر کامبیز مصطفی پور شهردار منطقه ۱۴ و مهندس اللهوردیان شهردار ناحیه ۶ منطقه ۱۴ برگزار شد، خیابانهایی به نام شهیدان ارتش و شهیدان سرباز و میدانی بهنام شهیدان پدافند هوایی نامگذاری شدند.

سپس حقشناس به بازدید از مراسم افتتاح مرکز واکسیناسیون خودرویی در ورزشگاه تختی و سپس به بازدید از تغییرات و بازسازیهای آرامستان مسیحیان دولاب پرداخت.

وی درخصوص این آرامستان گفت: اینجا آرامستان هموطنان مسیحی ماست که دارای سابقه تاریخی است و این سابقه تاریخی به دوران قاجار بر می‌گردد.

حق شناس افزود: بسیاری از مشاهیر ایرانی که مسیحی بودند، یا مشاهیر خارجیای که به ایران مهاجرت کرده بودند و حتی مسئولیت‌هایی در حوزه توسعه تهران و ایران مثل حوزه فیلم سازی معماری پزشکی برعهده داشتند و بعد به خاطر علاقه و ارادتی که به ایران پیدا کرده بودند ماندگار شدند، در اینجا مدفون شدهاند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این مجموعه آرامستان دولاب گفت: مجموعه این آرامستانها خود کتاب تاریخی است که متشکل از پنج آرامستان است.

1: آرامستان ارامنه کاتولیک

2: آرامستان ارامنه گریگوری

3: آرامستان روسها و ارتودوکسها

4: آرامستان لهستانیها

5: آرامستان آشوریها

حقشناس در خصوص وضعیت این آرامستان و علت توجه شورای پنجم به آن گفت: چند دهه است که این آرامستان متروکه شده و عملا در آنجا تدفین صورت نمیگیرد. ولی به خاطر ارزش تاریخی که داشت و اینکه متاسفانه رو به تخریب میرفت، برای حفظ این میراث که در عین‎حال نشان دهنده این است که ایران مجموعهایست از ادیان، فرهنگها و نگرش‎های گوناگون و متفاوت که در طول چندهزار سال کنار هم زیست میکرده‎اند، طبیعتا نگرش شورای شهر هم این بود که بتواند با اختصاص بودجه در راستای یکی از احکام برنامه سوم، به جلوگیری از تخریب این مجموعه کمک کند.

وی تشریح کرد: خوشبختانه یک سال و نیم است که با کمک سازمان نوسازی و سازمان بهشت زهرا و شهرداری منطقه چهارده، این بازسازی و تعمیر انجام گرفته است و امروز دیدیم که خوشبختانه تلاشهای یک ساله به نتیجه می‌رسند و امیدوارم که بتوانیم به خواست خدا در یک ماه آینده، آماده بهره برداری کامل از این مجموعه تاریخی باشیم.

محمد جواد حق شناس سپس به همراه شهردار منطقه 14 به بازدید از *پلازای امیرکبیر پرداخت و در خصوص این بازدید متذکر شد و افزود: این پلازا قبلا در شهر نوعی فضای مرده محسوب می‌شد و حتی فضای غیر ایمن بود و حال می‌شود گفت که احیای این مجموعه و تبدیل آن به پلازا، فضایی برای حضور شهروندان و گردآمدن آنها برای فرصتی که گفتگو و دیدار داشته باشند، طراحی شده است و فکر میکنم کار سخت افزاری آن تمام شده و یک مقدار کار نرم افزاری و باقی مانده است و امیدوارم کار نرمافزاری آن نیز انجام پذیرد و آرام آرام بتوانیم با کمک پیشرانه‏های توسعه و عناصر فرهنگی و اجتماعی زمینه شکل دادن این نوع پلازاها را در محلات و مناطق شهری فراهم کنیم.

*پلازا: فضایی عمومی در شهر است که به جای خودروها در اختیار مردم باشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: