• شنبه ١ خرداد ١٤٠٠-١٣:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٥٨٦
حسینی میلانی:

مسائل شهری باید در جشنواره‌های سینمایی باید مورد توجه قرار گیرند/ فیلم‌های محیط زیستی نیاز به عمومی‌سازی دارند

ریيس كميته محيط زيست و خدمات شهرى شورای اسلامی شهر تهران تاكيد كرد: امروز در شهر تهران باغ‌کشی متوقف شده است و خوب است تا این رویه در حفظ فضای سبز شهرها در جشنواره‌هايى مانند جشنواره فيلم زمين دنبال شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سيد آرش حسينى ميلانى در آيين اختتاميه جشنواره فيلم زمين گفت: چند فیلم جشنواره را دیدم و بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. به تعبیر خودم، سه روایت را می‌توان برای این جشنواره برشمرد که مهمترین آن روایت "محیط زیست و شهر" است. برجسته‌سازی این روایت از دیدگاه شهروندان، رویکرد بسیار مهمی است که در یکی از فیلم‌های جشنواره زمین نیز به آن به خوبی پرداخته شده بود. 
به گفته این عضو هیات رییسه شورای شهر تهران، جای این نوع فیلم‌ها که مسائل شهری و محیط زیستی را به یکدیگر مرتبط می‌کند، بسیار خالی است. امروز در شهر تهران باغ‌کشی متوقف شده است و خوب است تا این رویه در حفظ فضای سبز شهرها در جشنواره‌هايى مانند جشنواره فيلم زمين دنبال شود. 
وی با اشاره به تصویب لایحه طرح جامع مدیریت پسماند در صحن شورای شهر اظهار داشت: موضوع بسیار مهم دیگر، تفکیک از مبدا پسماند است که شهر تهران درباره این موضوع در آستانه گام مهمی قرار دارد که به کمک هنر و مشخصا سینما، شهرداری می‌تواند موضوع تفکیک از مبدا را در لایه‌های مختلف اجتماع عمومی‌سازی و ترویج کند. 
حسینی میلانی ادامه داد: موضوع مهم دیگر، روایت "هشدار و حفاظت" است که می‌دانید تالاب‌ها و رودخانه‌هایی را داریم که درحال از بین رفتن هستند که در چند فیلم‌ جشنواره به این موضوع پرداخته شده و قابل تقدیر است. به ویژه آنکه نمایش دستاوردهای فعالان محیط زیست در دفاع از تالاب‌ها بسیار مثبت و انگیزه‌بخش در بین دوستداران زمین است. 
وی با بیان اینکه در مسئله اقتصاد سبز، کارآفرینان زن در این حوزه بسیار فعال بودند و پرداختن به آن در جشنواره فیلم زمین بسیار قابل تقدیر است، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در چارچوب محیط زیست از جمله در بحث فیلم و سریال داریم، این است که متاسفانه تولیدات انجام شده به‌راحتی در دسترس نیستند به ویژه آنکه رعایت حقوق مولف باید مد نظر قرار گیرد.
این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: خوب است در این زمینه آرشیو و سامانه‌ای وجود داشته باشد تا در دسترس گروه‌های مختلف قرار گیرد و دستگاه‌ها و نهادها از این فیلم‌ها استفاده کنند. نیاز داریم سینمای ایران و مخصوصا سینمای مستند در بحث عمومی‌سازی موضوعات محیط زیستی فعالیت بیشتری داشته باشند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: