• يکشنبه ٢ خرداد ١٤٠٠-١١:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٥٩٧
علی اعطا:

تذکر به تضییع حقوق شهروندان در فرایندهای ماده صد/ دبیرخانه ماده صد نباید به لحاظ اداری نزد شاکی پرونده یعنی شهرداری باشد / مهلت ارسال سند تحویل و تحول فرا رسید

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به برخی هماهنگیهای نامتعارف بین اداره کل ماده ۱۰۰ و مناطق شهرداری به عنوان شاکی پرونده های این کمیسیون، تذکر داد و آن را موجب تضییع حقوق شهروندان دانست.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا در جریان دویست ‌و نود و ششمین جلسه شورای شهر، ضمن گرامیداشت روزهای دوم و سوم خرداد ماه، از این روزها به عنوان دو حماسه ماندگار بعد از انقلاب اسلامی یاد کرد .

وی ضمن ارائه تذکر خود به اداره کل اداری و اجرایی کمیسیون های ماده ۱۰۰ اظهار داشت: یکی از اشکالات قانونی و حقوقی که به ماده ۱۰۰ وارد است، این است که دبیرخانه این کمیسیون نزد شهرداری است و شهرداری نیز یکی از طرف‌های پرونده ها کمیسیون ماده ۱۰۰ و در جایگاه شاکی است.

وی عنوان کرد: این موضوع موجب می شود، علیرغم استقلال اعضای کمیسیون ها،گاهی تفاهم‌ های غیرمتعارفی در جهت هدایت محتوا و فرایندها بین اداره کل ماده صد به عنوان دبیرخانه و‌متاطق شهرداری به عنوان شاکی صورت گیرد.

اعطا تاکید کرد: اگرچه اعضای کمیسیون‌ها مستقلند و هر کمیسیون متشکل از سه عضو است (قاضی، نماینده وزارت کشور، عضو شورای شهر)؛ و با استقلال عمل می کنند و رای می دهند. اما بدنه کارشناسی، تنظیم شکایت، فرایندها و ... در اختیار مجموعه دبیرخانه است. یعنی در اختیار شاکی است.

اعطا گفت: در چهارسال گذشته، اینجانب به نمایندگی از شورای شهر تهران عضو کمیسیون ماده۱۰۰ بوده ام. به نظر من یکی از مشکلات کمیسیون‌های ماده۱۰۰ احتمال تضییع حقوق شهروندان در برخی پرونده هاست.

پایان مهلت ارسال سند تحویل و تحول به شورای شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران همچنین در ادامه سخنان خود یادآور شد که ۳۱ اردیبهشت ماه مهلت ارسال گزارش تحویل و تحول شهرداری تهران بود.

اعطا افزود: شهرداری تهران در پی مصوبه ۲۴ فروردین ماه به ارسال سند تحویل و تحول موظف شده است.

وی خطاب دکتر حناچی شهردار تهران عنوان کرد: ارسال این سند را به گونه‌ای پیش ببرند که به تاخیر نیفتد.

9-296

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: