• يکشنبه ١٠ مرداد ١٤٠٠-١٥:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٠٩٤
در سیصد و پانزدهمین جلسه صورت گرفت:

تایید 19 نفر قائم مقام ذیحساب شهرداری از سوی اعضا شورا

به گزاشر معاونت ارتباطات و امرو بین‎ الملل شورای اسلامی شهر تهران مجید فراهانی در سیصد و پانزدهمین جلسه علنی شورا، گزارش خود را در خصوص بررسي لايحه شهردار تهران در خصوص « معرفي 21 نفر از كاركنان رسمي شهرداري تهران جهت انتصاب به عنوان قائم مقام ذيحساب» ارائه نمود و گفت: از 21 نفر از كاركنان رسمي شهرداري تهران که جهت انتصاب به عنوان قائم مقام ذيحساب انتخاب و معرفی شده بودند، نهایتا ۱۹ نفر توسط اعضا تأیید شدند.  
فراهانی افزود: از افتخارات شورای پنجم این بود که برای اولین بار نظام نامه انتخاب و پایش ذی‎حسابان را به تصویب شورا رساند و وظایفی را هم برای ذیحسابان مشخص کرده است.
او سپس ماده واحده را به شرح ذیل قرائت کرد: در اجرای ماده 79 قانون شهرداری و مصوبه «انتخاب ذیحساب و عوامل ذیحسابی در شهرداری تهران»ـ تصویبی در هجدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران (دوره سوم) و با عنایت به معرفی 21 نفر از کارکنان شهرداری تهران طی لايحه مورخ 20/4/1400 شهرداری تهران، شورا پس از بررسی تعداد 19 نفر از کارکنان شهرداری معرفی شده به شرح جدول زیر را به عنوان قائم مقام ذیحساب دو(2) تایید و تصویب می‌نماید.
تبصره 1: قائم مقامان ذیحساب دو(2) موظف به: 
- رعایت مقررات آئین‌نامه مالی و معاملاتی شهرداری و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط 
- نظارت بر حسن اجرای انجام معاملات الکترونیکی و اعلان عمومی معاملات شهرداری تهران بر اساس مصوبه شورا 
- اجرای دقیق بودجه مصوب و پرهیز از انحرافات بودجه‌ای در تامین اعتبار
- همکاری با قائم‌مقام ذیحساب 1 در ارتقاء سطح سلامت اداری، انضباط مالی 
- تسهیل حسابرسی و همراهی با حسابرس منتخب شورا
می‌باشند و شایسته است تمام تلاش خود را در این زمینه معمول نمایند. 
تبصره 2: قائم مقامان ذیحساب دو (2) پس از انتصاب مکلف‌اند نسبت به تنظیم صورتجلسه تحویل و تحول ذیحسابی اقدام و نسخه‌ای از صورتجلسه را به خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران ارسال نمایند.
تبصره 3: به منظور ارتقاء سطح سلامت اداری، انضباط مالی و پایبندی به مقررات قائم‌مقامان ذیحساب دو (2) مکلف‌اند در صورتی که انجام خرجی را برخلاف قوانین، مقررات و مصوبات شورا تشخیص دهند با اخذ دستور کتبی متضمن قبول مسئولیت دستوردهنده خرج، مراتب را مطابق ماده  16 « نظامنامه انتخاب، ارزيابي و نظارت بر عملكرد ذيحساب و قائممقامان ذيحساب شهرداري تهران» به ذیحساب شهرداری تهران اعلام و رونوشتی از فرم را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال نمایند.
تبصره 4: به منظور ارتقاء انضباط مالی و مقابله با تخلفات با استفاده از نظارت حین خرج قائم مقامان ذیحساب :
1. شورای اسلامی شهر تهران مکلف است حداکثر ظرف مدت 4 ماه سامانه الکترونیکی و برخط گزارشگری و ثبت گزارش قائم مقامان ذیحساب را راه اندازی نماید. 
2. کمیسیون برنامه و بودجه شورا موظف است بر حسن فعالیت قائم‌مقامان ذیحساب دو (2) نظارت نموده و گزارش نظارتی خود را هر شش ماه یکبار به شورا ارائه نماید.
تبصره 5: فعالیت قائم‌مقامان ذیحساب دو(2) صرفاً در واحد مورد اشاره در این مصوبه معتبر بوده و هرگونه تغییر در شخص یا واحد اجرائی می‌بایست پس از تغییر برای تداوم فعالیت به تایید شورای اسلامی شهر تهران برسد. هر 19 نفر به تصویب رسیدند.
11-315

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: