• يکشنبه ١٤ آذر ١٤٠٠-١٤:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٢٣٣
نرجس سلیمانی در تذکری به شهرداری خواستار شد؛

ضرورت خدمات رسانی و توجه به معلولان و جانبازان در شهر تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم توجه شهردار تهران در جهت رسیدگی به جامعه معلولان از دو منظر عدم رعایت استخدام شدگان از جامعه معلولان با توجه به قانون و اصلاح و مناسب سازی مجموعه کلیه خدمات شهری در جهت پاسخگویی به نیاز این جامعه، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران، نرجس سلیمانی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در بیست و نهمین جلسه از ششمین دوره شورای شهر تهران، ضمن گرامی داشت روز جهانی معلولان اظهار داشت: این جامعه از دو جهت نیازمند توجه است.  میانگین جمعیت توان خواهان و توانیابان در شهر های مختلف جهان عددی در میان ۱۰ تا ۱۵ درصد است اما در عمل علی رغم تلاش های جسته و گریخته در ادوار مختلف خوشه شهر تهران هنوز از نظر رعایت حقوق شهروندی  به سطح مناسبی از خدمات واجب الرعایه نرسیده است.
وی افزود: برای مثال عدم رعایت استخدام شدگان از جامعه معلولان با توجه به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اگر چه از منظر بستر سازی قابل استناد است اما در سطح های مختلف  قانون با واقعیت جامعه آماری تطبیق ندارد.
سلیمانی خواستار ارسال گزارش تعداد توان یابان و توان خواهان شاغل در شهرداری و سازمان های تابعه با نوع رابطه استخدامی آنها از شهردار تهران شد و افزود:  ظرفیت مصوبات شورا پس از دریافت گزارش در اختیار بهبود نظام جذب و به کارگیری معلولان خواهد بود.
وی گفت: در وجه دوم اصلاح و مناسب سازی شبکه پیاده رو برای کم بینایان و روشن دلان و تجهیز تقاطع ها ، میادین و معابر و اسباب مناسب  برای ناشنوایان و اصلاح مجموعه کلیه خدمات شهری در جهت پاسخگویی  به نیاز این جامعه  مورد  تقاضا از شهردار محترم تهران است.
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در ادامه سخنان خود اظهار داشت: خوشه شهر تهران روزانه میزبان ۵۰ هزار نفر از جانبازان عزیز است که بهبود خدمات رسانی علاوه به خدمات رسانی به جامعه معلولان می تواند به جانبازان نیز کمک شایانی باشد.
وی خاطر نشان ساخت: شورای اسلامی شهر تهران این افتخار را دارد که در جمع همکاران از حضور دو روشن دل در کمیته تخصصی حقوقی و امور بین الملل و کمیته حقوق شهروندی بهره مند شود.
5-29

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: