• يکشنبه ١٤ آذر ١٤٠٠-١٤:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٢٤١
در بیست و نهمین جلسه شورا صورت گرفت؛

رای اکثریت شورا به یک فوریت طرح تعارض منافع

اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت طرح تعارض منافع رای مثبت دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران طرح یک فوریت تعارض منافع مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدا این جلسه جعفر بندی شربیانی عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران با قرائت متنی اظهار کرد: دلایل بررسی متن شامل موارد ذیل می شود:
۱) با توجه به ضرورت شفافیت سازی و علی رغم تصویب مصوبه تعارض منافع در شورای شهر پنجم  به دلیل طولانی شدن مراحل تصویب آن و عدم اجرای کامل و نواقص موجود ضرورت دارد این مصوبه تکمیل و به روز رسانی شود.
۲)عمل نکردن این مصوبه در شورای شهر پنجم تهران باعث روی گردانی افکار عمومی از آنها شد.
۳) تاکید مقام معظم رهبری در خصوص حل نخبگی و مسائل و مشکلات شهری که لازمه آن گردش نخبگان است که انتصاب کارکنان وابسته به مدیران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران مغایر گردش عادلانه و شایسته سالار خواهد بود.
۴)هزینه های روانی و فضای سنگینی که علیه شورای شهر ششم تهران که خود را انقلابی و اصولگرا می داند که به راه افتاده است.
بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه شربیانی متن پیشنهادی قرائت کرد و اظهار داشت: مصوبه مدیریت تعارض منافع مورخ هفدهم تیرماه سال ۹۷ در جلسه ۹۱ شورای اسلامی شهر تهران دوره پنجم به شرح ذیل اصلاح می شود:
۱) در  بخش دوم ماده ۲ بعد از کلمه مدیران شهرداری و واحد های تابعه  عبارت اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مدت عضویت اضافه می شود.
۲)در بخش دوم ماده ۳ بخش چهارم مواد ۱۰ و ۱۱ با اشاره به ماده ۱۲ بخش ششم ماده چهارده و بخش هفتم ماده۱۵ نیز عبارت اعضا شورای اسلامی شهر تهران در مدت عضویت اضافه می شود.
 
۳)تمامی انتصابات صورت گرفته از تاریخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ توسط کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران بررسی و چناچه بر خلاف این اصلاحیه  تشخیص داده شد، تصمیم گیری مناسب صورت خواهد گرفت.
 
۴)کسانی که قبل از تاریخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ استخدام شده و یا پست مدیریتی گرفته باشند از این مصوبه مستثنی هستند و فقط در صورتی که ارتقا پست آنها  از این تاریخ به بعد مشمول تعارض منافع باشد برابر این مصوبه عمل خواهد شد.
۵)کارکنان شهرداری تهران رسانه ها و شهروندان می توانند موارد و مصادیق نقض این مصوبه را به کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر تهران گزارش داده و کمیسیون موظف است بلافاصله خارج از نوبت رسیدگی و اقدامات لازم را انجام دهد.
۶)نظارت بر حسن اجرای این مصوبه با کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر تهران است که هر شش ماه یک بار گزارش آن را به شورای ارائه خواهد داد.
در ادامه جلسه حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: این مصوبه در شورای اسلامی شهر تهران دوره پنج تصویب شده بود و در دوره فعلی اعضا به این نتیجه رسیدند که خودشان را شامل این مصوبه قرار دهند که کار بسیار بزرگی است.
وی افزود: این متن ایرادات قانونی و اشکالاتی دارد اما نکته قابل توجه این است که اعضا شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم خودشان را ملزم به رعایت قانون و مشمول می دانند و البته تصور می کنم این طرح توسط فرمانداری رد شود.
بر اساس این گزارش با  18 رای موافق یک فوریت طرح تعارض منافع به تایید اعضای شورای شهر تهران رسید.
13-29

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: