• يکشنبه ٢١ آذر ١٤٠٠-١٥:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٢٧٩
محمد آخوندی: 30-9

افزایش سطح درآمدهای پایدار از ویژگی های اصلاحیه بودجه 1400 شهرداری تهران است

رییس کمیسیون برنامه وبودجه شورای اسلامی شهر تهران افزایش سطح درآمدهای پایدار را از ویژگی های اصلاحیه بودجه 1400 شهرداری تهران دانست.

 
به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران، در سی‎امین جلسه رسمی شورا، لايحه «اصلاحيه بودجه مصوب سال 1400 شهرداري تهران» مورد بررسی اعضا قرار گرفت. 
محمد آخوندی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، در توضیح این اصلاحیه گفت: طی جلساتی که برگزار شد به این نتیجه رسیدیم که درآمدهای بودجه در شش ماهه اول  فقط 52 درصد محقق شده است و نکته دیگر این که در تفریغ بودجه سال 99 کل عملکرد 27 هزار میلیارد تومان بوده است و بر این اساس باید عدد بسیار پایین‏تری برای بودجه 1400 در نظر گرفته می‎شد 
اخوندی افزود: این درحالیست که بر اساس ماده قانونی مندرج در بودجه 1400، «اگر انحراف  از بودجه بیش از 20 درصد باشد، شهرداری موظف به اصلاح بودجه است» لذا شهرداری تصمیم بر ارائه اصلاحیه بودجه 1400 گرفت و و بر این اساس پیشنهاد 37 هزاروهفتصد میلیارد تومان ارائه شد.
او ادامه داد: در این اصلاحیه در بخش درآمدی، در حوزه درآمدهای ناپایدار شاهد کاهش 79 درصد به 71 درصد هستیم. یعنی عوارض شهرداری از 20 هزار میلیارد تومان به 16 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است و در حوزه فروش اموال غیر منقول هم 4 هزار میلیارد تومان کاهش داشته‎ایم. 
آخوندی در خصوص درآمدهای پایدار نیز،گفت: این درآمدها از 21 درصد به 29 درصد افزیش داشته است همچنین در حوزه مالیات بر ارزش افزوده 350 میلیارد تومان و در حوزه عوارض نوسازی هم 92 میلیارد تومان افزایش داشته‏ایم. بنابراین افزایش سطح درآمدهای پایداراز ویژگی‏های این اصلاحیه است. 
رییس کمیسیون برنامه و وبودجه شورا سپس به تشریح بخش هزینه‏های این اصلاحیه پرداخت و گفت: علی‏رغم اینکه در سرجمع 11 هزار و 183 میلیارد تومان کاهش را شاهد هستیم، اما درحوزه عمرانی به خصوص در پروژه‏های نیمه تمام افزایش اعتبار را لحاظ کرده‏ایم و با شهرداری توافق کردیم که برخی از این پروژ‏ه تا پایان سال به بهره‏برداری برسند. 
وی خاطر نشان کرد: همچنین تعدادی از ردیف‎های بودجه نظیر بزرگراه شهید شوشتری و اصلاح تقاطع‏های غیر همسطح به درخواست شهرداری افزایش داشته است. 
آخوندی جلوگیری از انحراف بودجه 1400 شهرداری را از دیگر نکات این اصلاحیه دانست و افزود: تا به حال 52 درصد بودجه محقق شده است که تا پایان سال در بهترین حالت به 65 تا 70 درصد می رسد. بنابراین از ایجاد تعهد و بدهی توسط شهرداری‏های مناطق و واحدهای شهرداری جلوگیری خواهد شد. 
آخوندی افزود همچنین تبصره‎های یکم و دهم ماده واحده بودجه مصوب سال 1400 نیز اصلاح شد.
وی در ادامه گفت: به منظور ارتقاء انضباط مالی در سطح شرکت‎ها و سازمان‎های وابسته شهرداری تهران کارمزد آنها نیز تعیین ‎گردید
رییس کمیسیون برنامه و وبودجه شورا در پایان با اشاره به ماده واحده این لایحه، گفت: بدین ترتیب بودجه عمومی شهرداری تهران از حیث منابع تامین اعتبار شامل درآمدها، واگذاری دارایی‎های سرمایه‎ای و واگذاری دارایی های مالی اعم از نقدی و غیر نقدی و نیز مصارف بودجه بالغ بر37 هزار و 700 میلیارد تومان می گردد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: