• چهارشنبه ١١ اسفند ١٤٠٠-٠٩:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٨٩٠
بازتاب گزارشی در همشهری:

آغاز طرح «نجم» از قبله تهران

اعضای شورای شهر و مقامات قضایی از محدوده کانال عباس‌آباد شهرری که مشکلات فراوانی دارد بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران روزنامه همشهری در بازتاب بازدید دوباره اعضای شورای شهر تهران از منطقه 20 نوشت: تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران ضمن افتتاح طرح نجم از منطقه ۲۰ شهرداری تهران در بازدیدی به همراه مسئولان شهرری، پیگیر حل چندین معضل اساسی این منطقه شدند. به این ترتیب، اجرای طرح نجم (نظارت جامع محلات) رسما از جنوب‌شرق پایتخت کلید خورد.
به گزارش همشهری، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آغاز این طرح از منطقه 20پایتخت گفت: «این طرح ناظر بر 3مفهوم «نظارت جمعی مردم»، «نظارت جامع مناطق» و «نظارت جامع محلات» است.»
مهدی اقراریان افزود: «نکته قابل توجه این است که در حوزه نظارت «جمعی مردم» منطقه 20 شهر تهران را به‌عنوان قبله تهران برای آغاز این طرح انتخاب کردیم و در این طرح 5محور را دنبال می‌کنیم. مهم‌ترین محور، مشارکت با سایر دستگاه‌ها برای حل مسائل و مشکلاتی است که شهروندان در سطح مناطق و محلات با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند، اما رفع برخی از مشکلات نیازمند هماهنگی بین‌دستگاهی است؛ به‌همین منظور جلسه‌ای با حضور مجموعه‌ای از دادگستری، فرمانداری، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار خواهد شد. همچنین با همکاری مساجد، بسیج حقوقدانان و بسیج محلات در تلاش هستیم در محله‌ها یک مسجد را به‌عنوان محور برای پیگیری خدمت‌رسانی به مردم مشخص و از حلقه‌های میانی مانند نخبگان برای نظارت بر عملکرد مدیریت شهری استفاده کنیم. این موضوع مورد تأکید داریوش قاسمی‌زاده، رئیس دادگستری شهرستان ری که در بازدیدها حضور داشت، نیز بود.

دکل‌ها؛ بلای جان ساکنان ملک‌آباد
گام بعدی در طرح نجم از منطقه‌20 شهر تهران با بازدید از محله ملک‌آباد همراه شد. مشکل اساسی اهالی این محله، وجود دکل‌های برق فشار قوی در نزدیکی منازل مسکونی است. جعفر بندی‌شربیانی‌ که در این بازدید حضور داشت، گفت: «پیشنهاد مدیریت شهری تهران در دوره ششم این است که دکل‌های برق فشار قوی موجود در این محله جابه‌جا شود. ظرفیت این موضوع وجود دارد.» به‌گفته او، در این محله بیش از 300واحد ملک وجود دارد که باید کمیته‌ای در زمینه رسیدگی به حل مشکلات ساکنانش تشکیل شود تا با همکاری شهروندان، اقدامات لازم در زمینه جابه‌جایی صورت گیرد.
مهدی اقراریان و جعفر بندی‌شربیانی به همراه شهردار منطقه‌20 و مقامات دستگاه قضایی شهرستان ری همچنین در محل کانال آب عباس‌آباد حاضر شدند تا پیگیری‌ لازم برای ایمن‌سازی این کانال آب و جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی را انجام دهند. بندی‌شربیانی  که ریاست شورای شهرستان ری را برعهده دارد در این خصوص گفت: «حادثه تلخ هفته گذشته (غرق شدن کودکی 6ساله در کانال) نیازمند پیگیری است و باید با عواملی که با ترک فعل باعث این اتفاق تلخ شدند، برخورد شود.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: