• دوشنبه ١٦ اسفند ١٤٠٠-٠٨:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٩١٨
مهدی چمران خبر داد:

اتوبوس‌های وارداتی در مسیر پایتخت

رئیس شورای شهر تهران از ورود 1000 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران به نقل از همشهری، رئیس شورای شهر تهران دیروز قبل از آغاز جلسه در جمع خبرنگاران از اختصاص هزار دستگاه اتوبوس به پایتخت خبر داد و گفت که این اتوبوس‌ها توسط وزارت کشور تأمین می‌شود.
مهدی چمران در ادامه گفت: «وسایل اولیه اتوبوس‌ها به کشور وارد و پس از مونتاژ طی چند ماه آینده در ناوگان اتوبوسرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین با برنامه‌های خوبی که شهرداری در تأمین و تعمیر اتوبوس دارد امیدواریم اندکی از مشکلات حمل‌ونقل عمومی پایتخت رفع شود.» سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل هم ضمن ابراز خرسندی از تصمیم وزارت کشور به همشهری گفت که سال‌ها دراین‌خصوص وعده‌هایی داده شده است که عملی نشده‌اند و امیدواریم این وعده محقق شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که اتوبوس‌ها از طریق تهاتر نفت تأمین می‌شوند و تا پایان نیمه اول سال1401 حدود 500 دستگاه تحویل داده خواهد شد.
به‌گزارش همشهری، دیروز در جلسه پارلمان شهری یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه ایجاد درگاه صدور مجوزهای شهرداری که با 19رأی مثبت ارائه شده بود بررسی شد. کاهش زمان صدور پروانه، رونق ساخت و سازندگی، ارائه خدمات غیرحضوری، ایجاد پنجره واحد برای مجوزها و کاهش سردرگمی مردم در فرایند صدور مجوزها، مزیت‌های این طرح هستند که در نهایت تصویب شد.
بررسی لایحه تعیین نرخ بهره‌برداری از خدمات مجموعه‌های سازمان ورزش شهرداری تهران هم دستور جلسه دیگری بود که نرگس معدنی‌پور در جریان ارائه گزارش گفت: «آنطور که کمیته و سازمان ورزش تصمیم گرفته‌اند، مناطق تهران، براساس شاخص‌های بافت اجتماعی و اقتصادی، تراکم جمعیت، پراکندگی سرانه، وضعیت تأسیسات مجموعه‌ها و... دسته‌بندی و نرخ مجموعه‌ها هم براساس همین معیارها تعیین شده‌اند و ازاین‌رو تعرفه‌ها در مناطق
مختلف است.» افزایش 26درصدی تعرفه‌های مجموعه‌های ورزشی در این لایحه پیشنهاد شده بود که اعضای شورای شهر با آن موافقت کردند. همچنین دیروز پرویز سروری، به‌عنوان رئیس، سوده نجفی به‌عنوان منشی و جعفر بندی‌شربیانی و حبیب کاشانی به‌عنوان ناظران مجمع‌عمومی فوق‌العاده شرکت واحد اتوبوسرانی معرفی شدند و اعضای پارلمان شهری هم با افزایش سرمایه شرکت اتوبوسرانی از 3هزارو400میلیارد تومان به 3هزارو608میلیارد تومان موافقت کردند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: