• شنبه ١٩ شهريور ١٤٠١-١٤:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥١٤٩
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

نمی‌توان الگوی یکسانی برای پیشرفت عمرانی مناطق در نظر گرفت

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت که پروژه‌های عمرانی برخی مناطق تا 70 درصد پیشرفت داشته و برخی مناطق هنوز آغاز نشده است و نمی‌توان الگوی یکسانی برای پیشرفت عمرانی مناطق در نظر گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران سید جعفرتشکری هاشمی در گفت‌وگو با پانا درباره بازدیدهایی که از برخی مناطق تهران داشته و پیشرفت پروژه‌های عمرانی با اشاره به اینکه در شروع سال نمی‌توان پیشرفت پروژه‌های عمرانی را اندازه‌گیری کرد و نیاز به زمان است، گفت: «پروژه‌های عمرانی زمان‌بر هستند تا قراردادها منعقد، پیمانکاران مستقر شوند و کار را آغاز کنند به زمان نیاز است و به همین دلیل ما بازدیدهای‌مان را در بحث پروژه‌های عمرانی مناطق برای اواخر فصل تابستان گذاشتیم و از اوایل شهریور بازدیدهای میدانی را شروع کردیم که مناطق فرصت داشته باشند منابع را بگیرند، قراردادها را ببندند و در فصل کار که فصل بهار و تابستان است هم بتوانند کارهای خود را پیش ببرند. طبیعی است اگر نتوانند در این مدت پیشرفت مورد نظر را در بحث‌های عمرانی داشته باشند، با رسیدن فصل سرما و زمستان و کوتاه‌شدن روزها حتما با مشکلات بیشتری مواجه هستند.»
وی ادامه داد: «در بازدیدهایی که از مناطق داشتیم، پروژه‌هایی که در بودجه 1401 مصوب شده بودند پیشرفت‌های متفاوت داشتند، پیشرفت عمرانی برخی از پروژه‌ها خوب بوده اما در برخی موارد تقریبا هیچ پیشرفتی را شاهد نبودیم پروژه‌هایی را در مناطقی بازدید کردیم که در همین مدت با 60-70 درصد پیشرفت داشتند در حالی که اگر بخواهیم بر مبنای یک دوازدهم حساب کنیم، باید حدود 40 درصد پیشرفت می‌داشتند و در برخی موارد حتی پروژه شروع هم نشده بودند. البته ما مناطق زیادتری را باید بازدید کنیم که هر کدام شرایط خود را دارند.»
تشکری هاشمی تاکید کرد:‌ «سعی می‌کنیم این بازدیدها منجر به تهیه گزارش شود. کدام پروژه‌ها شروع شده، با چه درصد پیشرفت فیزیکی چه درصد پیشرفت ریالی داشته و آن‌هایی که شروع نشدند چرا شروع نشدند و موانع آن‌ها شناسایی شود و به مناطق کمک کنیم که موانعشان را رفع کنند. هدف از این بازدیدها این است که به شهرداری‌های مناطق کمک شود و آنچه که در اختیار خودشان نیست و مانع از انجام کارشان شده را مرتفع کنیم. این به عنوان یک رویه ادامه دارد و در پایان سال هم این بازدیدها برای بررسی روند کار یک ساله تکرار می‌شود.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: