• دوشنبه ٢١ شهريور ١٤٠١-٠٩:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥١٦٨
سید جعفر تشکری هاشمی مطرح کرد:

تاکید مدیریت شهری بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت شهرداری و شورای شهر بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهری تاکید دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران سید‌جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با پانا درباره اینکه چرا شهرداری به‌جای کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید بر اتمام پروژه‌های 90 درصدی تمرکز نمی‌کند، گفت:‌ «پروژه‌هایی که یک روزی 90 درصدی بودند، دیگر 90 درصدی نیستند و بسیاری از این پروژه‌ها به‌دلیل توقف عقب‌نشینی هم داشته‌اند.»
وی ادامه داد:‌ «وقتی پروژه رها می‌شود، قسمت‌هایی از آن در مدت تعطیلی تخریب می‌شود یا راه‌اندازی دوباره یک کارگاه نیاز به هزینه، وقت و در واقع باعث کاهش درصد پیشرفت کار می‌شود. بنابراین ما دیگر نباید بگوییم پروژه‌های 90 درصدی بلکه این پروژه‌ها، پروژه‌های 70 یا 80 درصدی هستند اما به‌جای اینکه بخواهیم پروژه‌هایی را از صفر شروع کنیم، بیاییم پروژه‌های ناتمام گذشته را به اتمام برسانیم؛ موضوعی است که شهرداری و شورا بر روی آن اتفاق نظر دارند. هم در شورا بر این موضوع تاکید شده و هم شهرداری اهتمام را بر این گذاشته که پروژه‌های نیم‌تمام را تمام کنند.»
این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد:‌ «شهرداری بارها گفته است که یکی از اهدافش اتمام این نوع پروژه‌هاست و طبیعی است که به‌صورت فشرده بر روی این موضوع متمرکز خواهیم شد کمااینکه در اول امسال گفته شد 7 ایستگاه مترو را می‌خواهند تا پایان سال افتتاح کنند؛ درحالی‌که در بررسی‌های بعدی که شهرداری تهران انجام دادند، متوجه شدند تا 12 ایستگاه را هم می‌توانند به اتمام برسانند. این نشان‌دهنده همسویی شورا و شهرداری مبنی بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.»
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران یادآور شد: «بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تاکید داریم ولی اینکه بگوییم 100 درصد پروژه‌های نیمه‌تمام طی امسال به پایان برسد، واقعیت این است که منابع و زمان اجازه این کار را نمی‌دهد. حتی اگر پول هم داشته باشیم، ولی برای هر کاری زمان لازم است. لذا آنچه برای امسال پیش‌بینی شده است تاکید بر بر پروژه‌های نیمه‌تمام بوده و حتما در سال آینده باز هم بر روی همین موضوع تاکید خواهیم کرد.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: