• پنج شنبه ٢٤ شهريور ١٤٠١-١٩:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥١٨٢
عضو شورای شهر تهران:

انفجارها در کوه بی‌بی شهربانو متوقف شود

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اظهارات مدیرعامل کارخانه سیمان تهران و قبول تقصیر در ایجاد ترک در بقعه بی‌بی شهربانو، انتظار این است که این کارخانه تأمین منابع مالی ترمیم بقعه را بر عهده گیرد.

 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران سیداحمد علوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اظهارات مدیرعامل کارخانه سیمان تهران و قبول تقصیر در ایجاد تَرَک در بقعه بی‌بی شهربانو، انتظار این است که این کارخانه تأمین منابع مالی ترمیم بقعه را بر عهده گیرد و باید برای حفظ بقعه و جان زائران تمام انفجارها در این کوه متوقف شود.
وی با بیان اینکه جلوگیری از ادامه فعالیت کارخانه سیمان در کوه بی‌بی شهربانو که ثبت منظر فرهنگی است، می‌تواند به وضعیت موجود خاتمه دهد، ادامه داد: مدت‌ها است که این موضوع در وزارت میراث به نتیجه نرسیده است.
رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: به عنوان رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران پیگیر این موضوع هستیم و از شهردار تهران نیز می‌خواهیم تمام توان خود را برای حفظ این کوه و بقعه تاریخی به کار گیرد.
به گزارش ایمنا، در شهرری، آرامگاه و زیارتگاهی وجود دارد که بر فراز یک کوه و نزدیکی یک چشمه قرار گرفته است. این آرامگاه که شاخصه‌های معماری سنگی دارد، به زیارتگاه بی‌بی شهربانو شهرت یافته است. طبق کتیبه موجود در این زیارتگاه این مقبره از آن شهربانو، همسر امام سوم شیعیان است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: