• شنبه ٢٣ مهر ١٤٠١-١٢:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٣٣٢
شمس احسان تاکید کرد؛

لزوم توجه به معماری ایرانی - اسلامی در پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س)/ رعایت موارد ایمنی و اطفاء حریق در خط‌آهن تهران - تبریز

شمس‌احسان در بازدید از خط آهن تهران - تبریز و باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س) بر لزوم توجه به معماری ایرانی - اسلامی در پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) تاکید کرد و افزود: باید موارد ایمنی و اطفاء حریق در خط‌آهن تهران - تبریز مورد توجه قرار گیرد.

 
 
 
 
 
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران زهرا شمس‌احسان عضو و رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به همراه «داوود گودرزی» رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، «سیدمهدی هدایت» سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران، «غلامرضا شنگی» شهردار  منطقه ۱۷ شهر تهران و «محمدجواد خسروی» شهردار منطقه ۱۸ شهر تهران از خط‌آهن 9 کیلومتری تهران - تبریز و باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) بازدید کردند.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از  خط آهن تهران - تبریز بر موضوع ایمنی، اطفاء حریق و تامین تجهیزات مورد نیاز تاکید کرد.
شمس‌احسان با اشاره به اینکه طبقه فوقانی خط آهن تهران - تبریز پارکینگ خواهد شد، گفت: با راه‌اندازی این پارکینگ که ظرفیت سه هزار و 200 خودرو را خواهد داشت بخشی از مشکلات منطقه 17 و 18 برطرف خواهد شد.
وی در ادامه در بازدید از باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) با بیان اینکه پروژه‌ها و طرح‌ها نباید به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد فضای بی‌دفاع و رها شده شود، گفت: ایجاد فضاهای بی دفاع باعث حضور معتادین متجاهر و ایجاد ناامنی می‌شود.
شمس‌احسان گفت: در صورتی که معضلات حوزه راه آهن برطرف شود مشکل هفت  هزار و 200 پلاک که در حریم راه‌آهن هستند و 30 درصد از بافت فرسوده را تشکیل می‌دهد برطرف خواهد شد؛ همچنین پروژه‌هایی که برای باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س)  تعریف شده باید رویداد محور و مردم محور باشند تا مورد استقبال آن ها قرار گیرد.
وی گفت: با توجه به قرارگیری پروژه در بافتی که به نوعی مفصل ارتباطی بین مسیر‌های مهمی قرار دارد و با توجه به تاریخ بافت مورد نظر و بستر پروژه باید از معماری ایرانی - اسلامی استفاده شود؛ همچنین در این پروژه باید به مراکز خدماتی و فرهنگی توجه ویژه‌ای شود.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چشم‌انداز و اهداف آرمانی پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) توسعه‌ی طبیعت است، افزود: با توجه به مساحت زیر ساخت پروژه اختصاص فضای سبز کافی نیست و نسبت فضای سبز به کل طرح با توجه به مساحت پروژه بسیار کم است.
شمس‌احسان خاطرنشان کرد: بستر پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) با توجه به گستردگی زمین و امکانات پروژه این قابلیت را دارد که میسر های ویژه ای برای دوچرخه سواری با در نظر گرفتن پیوستگی مسیر دوچرخه و پیاده روی طراحی شود. 
انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: