• سه شنبه ٦ تير ١٤٠٢-١٤:٠٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٩٦٧
سوده نجفی؛

متولی بهداشت و درمان، وزارت بهداشت است نه شهرداری/ تاکید شورای ششم بر سلامت اجتماعی، روانی و معنوی شهروندان

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در نشست مشترک با معاونین اجتماعی شهرداران مناطق 22 گانه بر رویکرد شورای ششم برای بهبود سلامت اجتماعی، روانی و معنوی شهروندان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در نشست با معاونین اجتماعی شهرداران مناطق 22 گانه شهر تهران که برای اولین بار به همت کمیته سلامت شورای ششم شهر تهران برگزار شد گفت: سلامت یکی از مسائل مهم جامعه است که در ابعاد مختلف باید به آن توجه کرد، مدیریت شهری با ایجاد مراکز و خانه های سلامت در کنار نهادهای متولی بهداشت و درمان تلاش کرده تا بتواند نسبت به بهود وضعیت سلامت در شهر تهران اقدام کند.
وی افزود: شورای اسلامی شهر تهران به عنوان سیاستگذار مدیریت شهری در ادوار مختلف با توجه به این امر تلاش کرده تا شهرداری را در موضوع سلامت همراهی کند و تا خدمات بهتری در این زمینه ارائه شود.
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: در دوره ششم تلاش کردیم به ابعاد مختلف سلامت همچون سلامت اجتماعی، سلامت روانی و سلامت معنوی توجه داشته باشیم و در این راستا جلسات مختلفی با اساتید صاحب نظر دانشگاهی و متخصصین داشتیم و کارگروه هایی با حضور این افراد تشکیل دادیم.
وی ادامه داد: برای پیشبرد بهتر برنامه ها و همچنین استفاده از نظرات نیروهای عملیاتی و میدانی در حوزه سلامت طی رایزنی هایی که با شهرداران مناطق داشتیم معاونین اجتماعی مناطق در برخی از جلسات کمیته سلامت حضور داشته باشند تا این افراد مسائل و موارد مدنظر مناطق خود را برای سیاستگذاری بهتر و عملیاتی تر ارائه کنند، حضور افراد عملیاتی در حوزه سیاستگذاری بر تصمیم گیری های درست تاثیر مثبتی دارد که این مدل به عنوان شیوه جدیدی از حکمرانی مدیریت شهری در جوامع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است و ما امیدواریم در شهر تهران نیز به آن توجه کافی شود.
سوده نجفی در پایان تاکید کرد: باید به این نکته توجه کرد که مدیریت شهری متولی بهداشت و درمان در شهر تهران نیست و نهاد اصلی موضوع سلامت در کشور وزارت درمان، بهداشت و آموزش پزشکی است و باید در برنامه ریزی و اجرا به گونه اقدام شود که تداخلی با برنامه های متولی اصلی حوزه سلامت در شهر ایجاد نشود و مطالبات شهروندان را از مدیریت شهری افزایش ندهد.

 گزارش تصویری این نشست را در لینک زیر ببینید:

yun.ir/qqcfu

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: