• جمعه ١٦ تير ١٤٠٢-١٠:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٠٤٨
نرگس معدنی پور؛

عید غدیر، نماد واقعی آزادی بشر در جامعه توحیدی

عید غدیر خم فلسفه بعثت نبی اکرم اسلام (ص) و سرآغاز رویدادی است که با أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ حجت یافت و به میثاقی ابدی مبدل گردید. این روز فرخنده را باید کمال انسانیت دانست که زمینه ساز نزول برکت، رحمت و نعمت الهی شد.

رسول مکرم اسلام (ص) در این روز فرمودند:«حُجَّةً عَلَی کلِّ حَاضِرٍ وَ غَائِبٍ وَ عَلَی کلِّ أَحَدٍ مِمَّنْ شَهِدَ أَوْ لَمْ یشْهَدْ وُلِدَ أَوْ لَمْ یولَدْ فَلْیبَلِّغِ الْحَاضِرُ الْغَائِبَ وَ الْوَالِدُ الْوَلَدَ إِلَی یوْمِ الْقِیامَةِ ای مردم! همانا من، امامت و وراثت را تا روز قیامت در فرزندانم به جا گذاشتم و قطعاً آن چیزی را که مأمور به ابلاغش بودم، رساندم تا حجت و سندی باشد بر هر حاضر و غائبی و بر هر کسی که شاهد است یا نیست، متولد شده است یا نه؛ پس حاضران به غائبان برسانند و پدران به فرزندان تا روز قیامت» 

در روز عید غدیر پیامبر مهربانی ها کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی را در میان مردم به امانت گذاشتند و به دردانه ولایت فروغی ابدی بخشیدند تا نماد واقعی آزادی بشر در جامعه توحیدی نمود و ظهور یابد.

جبهه استکبار تا به امروز و بعد از گذشت قرن ها هنوز این مفهوم والا را برنتابیده و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تکثر فلسفه غدیر و تفکر علوی به کار بسته که نمونه بارز آن را می توان در مواجهه آنان با ایران اسلامی که پرچمدار شیعه در جهان است دید. نوع رویکردهای دشمنان در قبال ایران اسلامی این مهم را نمایان می سازد که آنها هنوز به چرایی صلابت امروز ایران دست نیافته اند و نمیدانند که شاگردان مکتب علوی سدی برای حرکت رو به جلو و فتح قله های ایمانی برای خود نمی بینند.

درک معنا و مفهوم پیام غدیر بیش از گذشته اهمیت یافته خصوصا برای جبهه ای که امروز در مقابل ایران اسلامی ایستاده. آنان باید بدانند که تمسک به سیره اهل بیت علیهم السلام تنها نسخه پاسدار و پایداری این ملت است.

به نوبه خود این روز فرخنده را به تمام انسان های آزادی اندیش خصوصا شیعیان علی ابن ابیطالب تبریک عرض میکنم و از خداوند متعال خواستار روز افزون شدن فرهنگ علوی در جامعه بشری هستم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: