• شنبه ١٣ آبان ١٤٠٢-١٢:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٨٢٠
در گفت و گو با عباسی مطرح شد؛

پیشنهاد عضو شورای شهر تهران برای حفظ حریم باغ گیاه شناسی

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران معتقد است که شهرداری می‌تواند برای حفظ حریم باغ گیاه‌شناسی به ذی نفعان ساخت و ساز در مجاورت این باغ، زمین معوض بدهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی عباسی روز شنبه درمورد ساخت وسازها در حریم باغ گیاه‌شناسی تهران به خبرنگار ایرنا گفت: باغ گیاه‌شناسی به عنوان میراث ثبتی و طبیعی کشور است؛ حریمی برای آن مشخص و ابلاغ شده بود که به تازگی نیز حریم آن باز تعریف شده تا ساختمان سازی در مجاورت آن با ارتفاع خاصی انجام شود.
وی ادامه داد: دلیل این امر این بود که ساختمان سازی در حریم و مجاورت ممکن است به باغ ضرر بزند یا مشرفیت داشته باشد و جلوی آفتاب را بگیرد حتی گودبرداری‌های عمیق هم می‌تواند به آب‌های زیرزمینی و چاه ها صدمه بزند بنابراین تصمیم برآن شده که ساختمان سازی با ارتفاع خاصی در این منطقه انجام شود.
عباسی با بیان اینکه درمورد یک سری ساختمان‌های فعلی نمی‌توان اقدامی انجام داد و تکلیفش مشخص است، گفت: اما یک سری ساخت و ساز با توافق های قبلی بوده که شهرداری به عنوان ضلع سوم باید ورود کند و یک توافق جدید با مالکان داشته باشد و حتی زمینی بجای آن برای ساخت و ساز بدهد.
وی اضافه کرد: مسوولان شهرداری باید تدبیری اتخاذ کنند تا ساختمان سازی و بلندمرتبه سازی در مجاورت باغ گیاه‌شناسی انجام نشود.
عباسی در پاسخ به این سوال که چقدر می‌توان به این امر امیدوار بود، افزود: باغ گیاه‌شناسی یک مجموعه ملی است بنابراین حفظ و نگهداری آن نیز عزم ملی می‌طلبد البته نباید فراموش کنیم که صاحبان و مالکان نیز باید از منظر ملی به این باغ نگاه کنند.
غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور پیشتر و در حاشیه بازدید از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران گفته بود: اجرای طرح ساخت و ساز بلوک‌های مسکونی در ضلع شمالی باغ گیاه‌شناسی خارج از چارچوب و ضوابط مشخص بوده است.
وی همچنین اعلام کرده بود که احداث ۲۲ بلوک و بیش از پنج هزار و ۵۰۰ واحد در این محل مشکلات متعددی از جمله مشکل آب، آب وهوا و نقض استانداردهای ملی و بین المللی را برای باغ به وجود می‌آورد و مقرر شده بعد از دریافت توضیحات سایر مسوولان و دستگاه‌های دخیل در طرح و جمع‌بندی و بررسی موارد در نهایت تصمیم جامع و کاملی درخصوص توقف اجرای ساخت و ساز واحدهای مسکونی یا انتقال آن به نقطه دیگری در شهر اتخاذ شود.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: