• سه شنبه ٢٨ آذر ١٤٠٢-١١:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١١٨
چمران:1-201

سکوت مجامع غربی علیه فلسطین دردآور است / برای اداره شهر، عملگرایی بیشتری نیاز داریم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، علت ناکافی بودن تعداد وسایل حمل و نقل عمومی را عدم خریداری اتوبوس در 10 سال گذشته عنوان کرد و گفت: هزینه ۶۰۰ دستگاه اتوبوس سهم شهرداری را دریافت کردند؛ اما ۱۷۴ دستگاه اتوبوس تحویل دادند؛ البته می‌دانیم وزیر کشور کار خود را می‌کند اما سهم‌خواهی برخی افراد اجازه نمی‌دهد که امور پیش برود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و یکمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) به تشییع پیکر مطهر380 شهید گمنام دفاع مقدس در این روز اشاره کرد و ضمن قدردانی از حضور ملت شهید پرور ایران،  به ویژه مردم شهر تهران در استقبال و تشییع این شهدا گفت: در این روز، تهران میزبان 110 پیکر مطهر شهید گمنام بود که بر دوش مردم انقلابی شهر تشییع شد؛ هرباری که این شهدا به کشور برمی گرددند روحی تازه به کالبد مردم می دمند و باور داریم که تاثیرات معنوی این شهدا پس از سالها شهادتشان پایدار است.
وی افزود: تشییع این شهدای عزیز همزمان با اعلام برائت ملت بزرگ ایران از رژیم جنایتکار و دولت کودک کش اسرائیل بود که حین تشییع پیکر شهدای گمنام 8 سال دفاع مقدس، با فریادهای مرگ بر اسرائیل توأمان هم شد و فریادها به کشتارهای هرروز و هر شب این رژیم منحوس که با بمباران های خودشان کودکان، زنان و مردان مظلوم فلسطین را به شهادت می رسانند؛ سر داده شد.
چمران با ابراز تأسف از افزایش شمار شهدای غزه به مرز 18 هزار نفر خاطر نشان کرد: متأسفانه هنوز پس از این همه نسل کشی و انسان کشی، عطش این خون آشامان فروکش نکرده و زیر پرچم حمایت های برخی از کشورهای غربی همچون امریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان به کشتارهای وحشیانه خود ادامه می دهند.
وی با تأکید بر اینکه متاسفانه سکوت مجامع غربی و برخی از کشورهای عربی و اسلامی، تعجب آور و دردآور است؛ گفت: چندی پیش نماینده پارلمان ترکیه خطاب به دولت این کشور و دیگر کشورهای عربی و اسلامی با شجاعت در آخرین سخنرانی خود اظهاراتی را مطرح کرد و پس از آن جان به جان آفرین تسلیم کرد؛ گفته بود که « شما شاید بتوانید از بازخواست مردم فرار کنید؛ ولی نمی توانید از بازخواست خدا فرار کنید؛ خداوند منتقم است» از این رو معتقدیم که قطعاً خون پاک این مظلومان دامان خون آشامان و حامیان آنها را خواهد گرفت.
چمران همچنین به روز 27 آذر که به نام روز جهان عاری از خشونت و افراطی گری در تقویم جهانی نامگذاری شده است اشاره کرد و با بیان اینکه نامگذاری این روز اقدام جالبی است، اما در پشت صحنه آن شاهد عملکرد بسیار شرم آوری از سوی قدرت های غربی و مدعی حقوق بشری هستیم؛ گفت: کشورهایی همچون امریکا و برخی کشورهای اروپایی نام جهان عاری از خشونت را بر خود نهاده داند و بر چهره و ظاهر خود این نقاب دروغین را زده اند اما از تمام چنگال ها و وجود آنها خون بیگناهان در سرتاسر دنیا می چکد.
وی در ادامه بیان داشت که امیدواریم بزودی شاهد پیروزی و فجر ملت بزرگ فلسطین و سقوط دولت جابر و نسل کش اسرائیل باشیم. ان شاء الله.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با یادآوری روز 27 آذر سالروز شهادت دکتر محمد مفتح و نامگذاری این روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه ضمن گرامیداشت مقام این مبارز نستوه و عالم مجاهد عنوان کرد: آیت‌الله دکتر محمد مفتح یکی از شخصیت های برجسته دوران انقلاب اسلامی بود که در دوران اختناق خطرناک رژیم ستم ‌شاهی با سخنرانی های شجاعانه خود در مسجد قبای تهران صریحاً و بدون هیچگونه واهمه ‌ای با رژیم پهلوی به مبارزه برخاسته بود که در نهایت در صبح روز ۲۷ آذر ۱۳۵۸ مقابل دانشگاه الهیات تهران بدست گروه منحرف فرقان به شهادت رسید.
چمران با یادآوری ایام شهادت، شهید محمد جواد تندگویان وزیر نفت انقلابی، که در دوران هشت ساله دفاع مقدس به دست رژیم دژخیم صدام در آبان ماه ۱۳۵۹ خورشیدی در راه ماهشهر به آبادان به اسارت گرفته شد؛ یاد و خاطر این مجاهد را گرامی داشت و در این خصوص اظهار کرد: ۹ آبان سالروز به اسارت درآمدن شهید محمدجواد تندگویان است. بزرگمردی که مرور زندگی و فعالیت‌های او حکایت از مجاهدت هایش دارد. او ۱۱ سال در زمان اسارت به دست نیروهای بعثی، چون کوهی مقاوم ایستادگی کرد و با شهادت، پیروزی را در این مبارزه از آن خود کرد.
 
سهم ‌خواهی برخی افراد مانع پیشروی امور شهر است
مهدی چمران در حاشیه دویست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده شود؛ خاطرنشان کرد: هنوز تعداد وسایل حمل و نقل عمومی کافی نیست زیرا در ۱۰ سال گذشته اتوبوسی خریداری نشده است. سال گذشته هم تولیدکنندگان به دلیل تعطیلی سال‌های اخیر نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز را تأمین کنند. امیدواریم امسال به قول خود عمل کنند و البته اتوبوس‌های خارجی نیز سریعتر وارد شود.
وی با تأکید بر اینکه همه دوست دارند تصمیم بگیرند و از کار خبری نیست، در حالی که بهتر است اهل عمل باشند؛ یادآور شد: ۶۰۰ دستگاه اتوبوس سهم شهرداری را دریافت کردند؛ اما ۱۷۴ دستگاه اتوبوس تحویل دادند. البته می‌دانیم وزیر کشور کار خود را می‌کند؛ اما سهم‌خواهی برخی افراد اجازه نمی‌دهد که امور پیش برود.
چمران با اشاره به مسائل ترافیکی مجموعه سرای ایرانی، گفت: ترافیک شنبه تا چهارشنبه معمولی است اما پنج‌شنبه و جمعه ترافیک سنگین است که از شهردار منطقه خواسته‌ایم با همکاری پلیس در این مورد چاره‌اندیشی کند. برای مثال درخواست کرده ایم که در تبلیغات، مردم را برای حضور شنبه تا چهارشنبه دعوت کنند.
وی در پایان در خصوص تصویب بلیت مترو پرند در هیئت تطبیق فرمانداری، یادآور شد: هنوز در این خصوص تصمیمی اعلام نشده است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: