• سه شنبه ٢٨ آذر ١٤٠٢-١٥:٢٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٢٤
اقراریان در سئوالی مطرح کرد:7-201

در ورود و خروج نیروها مطابق با آیین نامه عمل شد؟ / معیار نخبگی در جذب نخبگان چیست؟

رئیس کمیته نظارت شورای شهرتهران در خصوص نحوه و میزان انطباق عملکرد شهرداری تهران در موضوع ورود و خروج نیرو به سازمان و همچنین معیارها و چهارچوبهای جذب نخبگان در شهرداری تهران سئوالاتی مطرح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر تهران، مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت شورا در جریان بررسی تبصره 17عملكرد شش ماهه بودجه سال 1402 شهرداری تهران که در خصوص مدیریت منابع انسانی اختصاص داشت؛ در طرح سئوالی عنوان کرد: نکته ای که در خصوص بخشی از آیین نامه وجود دارد این است که ما مشروط به عمل به آیین نامه، مجوز جذب نیروی انسانی را به شهرداری تهران داده ایم، مادامی که آیین نامه به تصویب صحن نرسیده باشد شروط جاری، قطعاً قابل تحقق نیست. مضافاً بر اینکه این موضوع از لحاظ شکلی نیز قابلیت دقت و بحث دارد.
وی در طرح پرسش دیگری ادامه داد:آیا این تعداد 706 نفر نیروی انسانی سازمانها و شرکت ها و 29 نفر نیروی رسمی که از بدنه شهرداری تهران فارغ شدند؛ متناسب با آن اقدام به جذب نیروی جدید شده است؟ آیا نیروهایی که از سازمان ها و شرکت ها خارج شده در همان محل مشغول به کار شدند یا به محل های دیگری به کار گرفته شده اند؟ این تناسب نسبت خروج و ورود هم امری قابل تأمل است.
عضو شورا ضمن تقدیر از شهرداری تهران با وجود به کمبود منابع و انجام اقدامات جهت تبدیل وضعیت ایثارگران یادآور شد: در این مقوله مشکلاتی برای پرسنل شرکت های شهربان و حریم بان وجود دارد که نیاز است تا اقدامات سازنده  هرچه زودتر به نتیجه برسد.
 
باقری: تمام ایثارگرانی که مدارک کامل داده اند در مرحله پذیرش قرار دارند
مجید باقری، معاون برنامه ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شورای شهرداری تهران در پاسخ به سخنان مهدی اقراریان عنوان کرد: با افتخار اعلام می کنم که هیچ ارگانی در کشور در تبدیل وضعیت ایثارگران همچون شهرداری تهران عمل نکرده است؛ در مرحله اول چهار هزار نفر خوداظهاری کردند که تعدادی از آنها مدارک خود را تحویل دادند و امروز تمام افرادی که مدارک خود را تحویل داده و مورد تأیید قرار گرفته اند، در مرحله پذیرش قرار دارند.
وی ادامه داد: نیروهای شرکت هایی همچون شهربان و حریم بان نیز در همین شرکت تبدیل وضعیت شده اند و قرارداد آنها به قرارداد دائم تبدیل شده است.
 
اقراریان: نخبگان طبق چه معیاری محرز و جذب می شوند؟
اقراریان پس از استماع سخنان معاون برنامه ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شورای شهرداری تهران، گفت: ما امکان مصلحت سنجی در هیچ کمیسیونی نداریم و ما بر اساس متن آن را در صحن به تصویب رساندیم.
وی با ذکر این نکته که در جلسات و ملاقات های مردمی درخواست اشتغال به وفور به ما اعلام می شود با بیان اینکه ذهنیت امروز نخبگان این است استخدام افراد بر اساس رابطه و پارتی انجام می شود؛ گفت: شهردار تهران بارها اعلام کرده که جذب نخبگان را انجام داده و سئوال ما این است که با چه مکانیزمی این نخبگان جذب شده اند؟ اصلاً شما به چه کسی نخبه می گویید؟
این عضو شورا یادآور شد: اینکه آقای زاکانی صحبت از جذب نخبگان می کند؛ با چه فراخور و چهارچوبی این ادعا را دارد؟

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: