• سه شنبه ٢٨ آذر ١٤٠٢-١٥:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٢٥
در صحن شورا صورت گرفت:8-201

قرائت و بررسی یک تبصره از گزارش نظارتی تبصره‌های بودجه ۱۴۰۲+گزارش تصویری

اعضای شورای شهر تهران، در دویست و یکمین جلسه شورای شهر تهران به ادامه بررسی عملكرد شش ماهه تبصره های بودجه سال 1402 شهرداری تهران پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ابتدا ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در قرائت تبصره 17 که به بخش مدیریت منابع انسانی اختصاص دارد عنوان کرد: در بند یکم، شورای شهر تهران این اجازه را به شهرداری تهران داده است تا که به نسبت 50 درصد نیروی خارج شده از سازمان در سال 1402 ، پنجاه درصد نیروی جدید با مولفه های جوانگرایی، ارزیابی عملکرد، شایسته گزینی، تعهد و تخصص، وفق مقررات و آیین نامه پیشنهاد شهردار تهران که به تصویب شورای شهر تهران رسیده باشد جذب کند.
وی به گزارش ارسالی شهرداری تهران در خصوص این تبصره اشاره کرد و گفت: شهرداری اعلام کرده تا کنون 95 نفر بعنوان نیروی ثابت ، 16 نفر کارگر رسمی، 91 نفر از نیروهای قرارداری خدمات شهری و 110 نفر از نیروهای هادیان شهر، 129 نفر از سازمان های وابسته و 706 نفر از مجموعه شرکت از محل بازنشستگی از مجموعه نیروی انسانی شهرداری تهران خارج شدند در نتیجه تعداد نیروی انسانی شهرداری تهران در اسفندماه سال 1401 رقمی بالغ بر55 هزار و 343 نفر است، مضافاً بر اینکه با توجه به خروجی هایی که اعلام شده جمعا این رقم به یک هزار و 147 نفر تا کنون خروجی داشته است.
این عضو شورا در ادامه خاطر نشان کرد: تعداد نیروی انسانی شهرداری تهران تا شهریور ماه سال جاری رقمی بالغ بر 55 هزار و پانصد و هفت نفر است که تعداد 164 نفر نسبت به اسفند سال گذشته به بدنه ملحق شده اند که این نشان میدهد شهرداری تهران کمتر از میزان 50 درصد اقدام به جذب نیروی انسانی کرده است.
وی افزود: در این مدت شهرداری تهران بر اساس الزامی که برابر قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی آمده است از 4 هزار و یکصد و چهل نفر از ایثارگرانی که متقاضی تبدیل وضعیت بوده اند تعداد 2 هزار و 940 نفر آن در مرحله تکمیل مدارک قرار گرفته اند و در 6 ماهه نخست امسال یکهزار و 428 نفر به تبدیل وضعیت قطعی منجر شده است.
مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته شهرداری تهران به جهت رعایت فاصله بین خروج پرسنل به عنوان بازنشسته و جذب نیرو عنوان کرد: همیشه نگرانی ما بر این بود که این فاصله کاهش پیدا کند و نیروی انسانی در مجموعه شهرداری متورم شود؛ قطعاً با پیش روی در همین مدار امید آن می رود تا نیروی های موجود شهرداری تهران سامان بهتری از لحاظ وضعیت معیشتی و رفاهی بگیرند.
مجید باقری، معاون برنامه ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شورای شهرداری تهران درباره میزان جذب نیروی انسانی در شهرداری اظهار کرد: آمارها روند جذب نیروی انسانی را مشخص کرده و تأکید می کنیم در این زمینه دقت کافی صورت گرفته است. به طوری که ما بنا بر آیین نامه در کمیته مربوطه موارد را بررسی کرده ایم.
وی با بیان اینکه طبق کارسنجی های صورت گرفته، افرادی که جذب شده اند بر اساس صلاحیت های فردی مورد ارزیابی قرار گرفته اند؛ یادآور شد: این جذب براساس مکانیزم های سخت گیرانه انجام شده است.
معاون برنامه ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه نیازسنجی پرسنل انجام شده است؛ گفت: فرایند جابجایی کارکنان شهرداری تهران از چهارشنبه آغاز می شود. به طوی که سامانه ای ایجاد شده که رزومه و توانمندی کارکنان در آن سامانه ثبت می شود تا براساس آن جابجایی کارکنان صورت گیرد.
باقری با تأکید بر اینکه در جذب نخبگان تلاش داشتیم تورم سازمان را کاهش دهیم و عجله ای برای جذب نداریم، گفت: موارد و آیتم های مختلف برای نخبگان در نظر گرفته شده است. در بانک اطلاعاتی ما بالغ بر چهار هزار و ۲۰۰ مورد به ثبت رسیده تا زمانی که به نیرو نیاز داشتیم از این بانک استفاده کنیم
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا هم در پایان با بیان اینکه هشت هزار نفر در شرکت حامیان مشغول به کار هستند که متعلق به صندوق بازنشستگی شهرداری است و چسبندگی ایجاد می کند که خطرناک است؛ گفت: باید حداقل دو هزار نفر از این نیروها تبدیل وضعیت شوند.

 گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:
yun.ir/jtm92d

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: