• پنج شنبه ٣٠ آذر ١٤٠٢-١٠:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٢٩
چمران در پانزدهمین جشنواره بین المللی پژوهش و نوآوری:

درآمدزاترین استان کشور، آخرین استان در صف دریافت بودجه

رئیس شورای شهر تهران در پانزدهمین جشنواره بین المللی پژوهش و نوآوری در خصوص اولویتهای دریافت بودجه گفت: ۵۵ درصد از درآمد کشور در تهران تأمین می شود؛ اما با وجود ۱۶ میلیون جمعیت، کمترین بودجه دریافتی را میان استانها دریافت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، پانزدهمین جشنواره بین المللی پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری، عصر روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ در سالن همایش های برج میلاد با حضور معاون وزیر کشور، ریاست شورای شهر تهران، معاون شهردار تهران و جمعی از دیگر مسئولين و کارشناسان برگزار شد.
مهدی چمران، رئيس شورای اسلامی شهر تهران، در اختتامیه این مراسم شهری گفت: نزدیک یک سوم جمعیت ایران در پاییتخت است، و این استان بیش از ۵۵ درصد درآمد کشور را تامین می کند، اما با این وجود، کمترین بودجه را از میان دیگر استانها دریافت می کند.
وی افزود: الان منطقه ۲۲ شهر تهران ضعیف‌ترین منطقه از نظر مدرسه می باشد و سرانه مدرسه‌ آن به نسبت دانش آموزها، از بسیاری استان‌های دیگر کشور که گمان می کنیم ضعیف هستند؛ کمتر است.
 
آبادی شهرها، در گرو آباد کردن روستاست
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در بخش دیگر سخنان خود، به لزوم آباد کردن روستا ها اشاره کرد و گفت: آبادی شهرها، در گرو آباد کردن روستاهاست. یکی از علل گسیل پیداکردن روستاییان به شهرها و به خصوص پایتخت، نبود بستر کافی و اشتغال مناسب است.
 
طرح جامع تهران، اولین طرح جامع کشور
چمران، با اشاره به طرح جامع تهران گفت: این طرح، اولین طرح جامع در کشور است که باید با نیاز های مردم هماهنگ باشد و به همین منظور، منعطف طراحی شده است و برای اصلاح و تکمیل این طرح، دائماً از پیشنهادات شهردارها، کارشناسان و  مردم استفاده می شود.
 
نقض حریم پایتخت
چمران در رابطه با ساخت و ساز های غیرمجاز و غیراصولی در حریم پایتخت، به ذکر مثالی اکتفا کرد و گفت: شهر تهران از نظر حریم، مظلوم‌ترین شهر است. مرتضی گرد کجاست؟ در بزرگراه آزادگان. بین مرتضی گرد و شهر تهران دو بخش دیگر هست. شعاع ۳ تا ۵ برابر باید حریم شهر باشد؛ ولی تهران اصلاً حریم ندارد.
وی افزود : به یکباره بخش دیگری شروع می شود به اسم مرتضی گرد، که زیر نظر بخش‌ و استانداری کار می کند و وقتی هم ما خواستیم تخریبش کنیم؛ گفتند: به شما ارتباط ندارد، اینجا جزو تهران نیست و می بینیم که این بخش امروز، یک غده ای شده است که حالا می خواهند آن را به تهران الحاق کنند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: