• يکشنبه ٣ دی ١٤٠٢-١٠:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٣٦
چمران:1-202

جانیان امروز در فلسطین، به گزاف خود را رهرو مسیح می دانند/ مراقبت از بیت المال، خصلت بارز مرحوم عباس شیبانی بود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت مسیح(ع) و تبریک این روز به تمام موحدین و رهروان این حضرت علی‌الخصوص مسیحیان هموطن ایران اسلامی عنوان کرد: متأسفانه جنگ افروزان اصلی امروز در منطقه خود را منتسب به این دین می‌دانند و ما امیدواریم همه آنها از مسیح بیاموزند که چگونه با عدل، ملاطفت و انصاف زندگی کنند و دست از این خشونت های وحشیانه بردارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و دومین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، با یادآوری روز اول دی ماه، نخستین سالروز درگذشت مرحوم دکتر عباس شیبانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر این شخصیت برجسته و مبارز انقلابی گفت: این چهره شاخص انقلاب اسلامی، سالها سرعلمدار مبارزه با رژیم طاغوتی در دانشگاه تهران بود و حدود 13 سال از عمر خود را در زندان گذرانده بود؛ وی یکی از اعضای منتخب حضرت امام خمینی(ره) در شورای انقلاب اسلامی بود که وظیفه قانون گذاری و اجرای آن بر عهده این شورا بود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه ضمن ارج نهادن به مقام این سیاستمدار و شخصیت بزرگ انقلاب وی را یکی از عناصر تأثیرگذار در امر نمایندگی مردم ایران دانست و گفت: دکترعباس شیبانی پس از انقلاب در هیئت دولت موقت شورای انقلاب، به عنوان وزیر جهاد کشاورزی معرفی شد و از معدود افرادی است که پنج دوره مجلس شورای اسلامی به مردم و کشور خدمت کرد.
وی ادامه داد: چنین شخصی حتی در مسیر پزشکی هم به کشور خدمت کرد تا جایی که وی مسئولیت تهیه وسایل حوزه پزشکی و داروهای کم یاب را بر عهده داشت؛ مضافاً بر اینکه این شخصیت متقی و پارسا از دوره دوم  تا چهارم نماینده مردم شهر تهران در شورای شهر بود و در دوره دوم به عنوان سرلیست وارد شورا شد. اما یکی از بارزترین محسنات وی در همه مراحل زندگی غناعت پیشگی و ساده زیستی وی بود و در تمام دوره های مسئولیتی خود مراقبت های سختی برای آسیب نرسیدن به بیت المال داشت.
گفتنی است دکتر عباس شیبانی در یکم دی ماه ۱۴۰۱ درگذشت.
چمران در ادامه ضمن اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت مسیح(ع) و تبریک این روز به تمام موحدین و رهروان این حضرت علی‌الخصوص مسیحیان هموطن ایران اسلامی عنوان کرد: متأسفانه جنگ افروزان اصلی امروز در منطقه خود را منتسب به این دین می دانند و ما امیدواریم همه آنها از مسیح بیاموزند که چگونه با عدل، ملاطفت و انصاف زندگی کنند و دست از این خشونت های وحشیانه بردارند.
وی همچنین به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص جنگ غزه و قتل عام وحشیانه اسرائیل علیه مسلمانان فلسطین اشاره کرد و افزود: 78 روز از جنگ غزه گذشت، این گونه کشتار ها در تاریخ جهان کم سابقه و بی سابقه است. دنیا می داند که این گونه نسل کشی، انسان کشی و حتی بستن آب بروی مردم جنایات کمی نیست. همانطور که رهبری فرمودند؛ امریکا سردمدار این جنایات در غزه است. چرا که آنها به طور مستقیم پشتیبان و مربی تمام این کشتارها و قتل عام ها در جهان هستند؛ مضافاً بر اینکه این اتفاق باعث شد تا اروپایی ها نقاب نفاق و انسان دوستی را از چهره خود کنار بزنند و خوی اصلی خود را به جهانیان نشان دهند و بگویند که ما در همه حال با ظالمان همکار و همگام هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران  در ادامه ضمن قدردانی از شجاعت و دلیری مبارزان یمنی در مقابل جنایات رژیم جعلی اسرائیل اذعان کرد: دلیری مردم و رزمندگان یمنی ثابت کرد که آنها با قدرت و شهامت در مقابل حکام خود فروخته و دست نشانده امریکا و برخی حکام کشورهای عربی می ایستند و تمام قد از مظلومان دفاع می کنند.
وی یادآور شد: برخی حکام کشورهای عربی و اسلامی که هنوز چشمشان را بر روی این نسل کشی عظیم بستند و همچنان از یک رژیم کودک کش حمایت می کنند بدانند که جز لعن و نفرین ملت های آزادیخواه جهان چیز دیگری عادیشان نخواهد شد؛ پیامی که در تظاهرات های میلیونی  و عجیب ملت یمن به جهان مخابره شد نشان از این داشت که آنها مردمی زنده و مدافع حقوق بشر هستند و هراسی از ابرقدرت ها ندارند.
رئیس شورای شهر تهران در ادامه ضمن آرزوی پیروزی هرچه زودتر ملت بزرگ فلسطین، گفت: از خدا طلب می کنیم که این کسانی که با بی غیرتی خود را به خواب زدند، از خواب غفلت بیدار شوند و در جایگاه درست قرار گیرند و مدافع مظلوم و دشمن ستمکاران باشند.
چمران در پایان سخنرانی در صحن علنی دویست و دوم به سالروز بزرگداشت رودکی، یکی از بزرگترین شاعران پارسی زبان اشاره کرد و گفت این شخصیت بزرگ نیز جزو نخستین شعرایی است که از زبان پارسی نگهبانی کرد و شعرهای پارسی بسیاری سرود.
 
موضوع تراموا هنوز به صورت رسمی به شورا نیامده است
مهدی چمران در حاشیه دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع تراموا هنوز به صورت رسمی به شورا نیامده است؛ خاطرنشان کرد: باید این مصوبه ابتدا در کمیسیون حمل و نقل و سپس شورا بررسی شود و اگر راه دیگری طی شود، اشتباه است.
وی همچنین تصریح کرد: وقتی در تهران مترو را به عنوان حمل و نقل انبوه بر داریم تراموا وسیله گرانی است و انبوه‌بر نیست، ترجیح می‌دهیم از لحاظ بودجه به مترو بپردازیم.
چمران افزود: نمایشگاه تلکامپ در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود که نمایشگاه خوبی است اما بنده به این نمایشگاه نخواهم رفت تا یک خودرو از حجم ترافیک آن کمتر شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس باید توسط شهرداری نظارت شود، گفت: کار کردن تاکسی‌های اینترنتی قاعدتاً به دلیل اینکه باید قانونی و درست باشد، نیاز به مدیریت توسط شهرداری دارد.
وی با بیان اینکه به شهرداری منطقه ۱۵ اعلام کردیم که بررسی‌های لازم را برای کاهش ترافیک ناشی از راه‌اندازی سرای ایرانی انجام دهند، گفت: راه‌حل‌هایی برای ساماندهای این اوضاع پیش‌بینی شده اما در مجموع باید راهکارهای ترافیکی در این بخش اجرا شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: