• يکشنبه ٣ دی ١٤٠٢-١٣:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٤٢
علوی تأکید کرد:7-202

ارتقاء آموزش نکات ایمنی جلوگیری از آتش سوزی به شهروندان

عضو شورای اسلامی شهر تهران، از فوت ۱۰۸ نفر از شهروندان تهرانی در 4 ماهه اول سال جاری بر اثر عدم رعایت نکات ایمنی در سوانح سوختگی خبر داد و بر ضرورت ارتقاء آموزش نکات ایمنی مربوط به حوادث آتش سوزی به شهروندان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید احمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و دومین جلسه شورای شهر تهران به افتتاح دو پروژه عمرانی از جمله تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آیت‌الله سعیدی (پل اتصال مناطق 18 و 17) و پل شهید مختاری در منطقه 17 اشاره کرد و گفت: این اقدام بسیار خوبی است و انتظار ما این است که معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران نیز همانند معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ماهانه یک گزارش از پروژه‌های کلان عمرانی به اعضای شورای شهر تهران ارائه کند.
وی افزود: با ارائه این گزارش اعضای شورای شهر تهران می‌توانند نسبت به پیشرفت پروژه‌ها اطلاع بیشتری داشته باشند و در صورتی که موانعی وجود داشته باشد با پیگیری‌هایشان برطرف کنند.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه روز اول دی ماه به نام روز ملی پیشگیری از سوختگی نامگذاری شده گفت: سالانه 30 هزار نفر به دلیل سوختگی جدی در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند که از این تعداد 3 هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند و 27 هزار نفر نیز هنگام ترخیص از بیمارستان با 40 الی 50 درصد درجات از کارافتادگی روبرو می‌شوند و بر اساس آمار ارائه شده 13 هزار نفر به دلیل سوختگی از کار باز می‌مانند.
علوی با بیان اینکه میزان سوختگی در کشور ما 8 برابر آمار جهانی است افزود: در 4 ماهه نخست سال جاری 108 نفر در تهران به دلیل سوختگی فوت شده‌اند.
وی ادامه داد: از علل حوادث سوختگی و مرگ و میرهای ناشی از آن می‌توان به بی‌دقتی به مسائل ایمنی اشاره کرد که نیاز است در این ارتباط آموزش‌های شهروندی به شهروندان در ارتباط با مسائل ایمنی در خطرات آتش‌سوزی و سوختگی ارائه شود.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در بین آمارهای اعلام شده کودکان سهم قابل توجهی از سوختگی‌ها دارند که این مسئله به عدم مراقبت والدین و مربیان از کودکان بر می‌گردد که باید به این موضوع نیز توجه شود.
علوی افزود: مدیریت شهری می‌تواند با توجه به میزان سوختگی‌ها و مرگ و میرهای ناشی از آن به آموزش شهروندی توجه ویژه‌ای داشته باشد تا بتوانیم آمار در این حوزه کاهش بدهیم.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: