• يکشنبه ٣ دی ١٤٠٢-١٤:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٤٤
در صحن شورا انجام شد:8-202

از پاسخ به سئوالات در باره سرای ایرانی تا توضیح در مورد حضور زیاد اتباع در منطقه 15+گزارش تصویری

شهردار منطقه 15 با حضور در جلسه دویست و دوم شورای اسلامی شهر تهران، ضمن بیان اقدامات انجام شده در این منطقه، به سئوالات اعضا در خصوص مشکلات و معضلات منطقه پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، محمد شیری، شهردار منطقه ۱۵ در ابتدا در پاسخ به گزارش به تذکری که در خصوص مجموعه سرای ایرانی از سوی اعضای شورا بیان شد؛ توضیح داد: مجموعه فوق دارای مجوز انبار تجاری بود و ما در اینجا مجوز را از انبار تجاری به تجاری تغییر دادیم که در این باره عارضه سنجی ترافیکی انجام شد. شایان ذکر است که قبل از راه‌اندازی این مجموعه در این منطقه، جلساتی با پلیس راهور تهران برگزار و بازرسی‌های لازم در این باره انجام شد که در نتیجه آن پیش‌بینی‌هایی برای بارگذاری انجام شد.
شیری در ادامه در خصوص ترافیک ناشی از افتتاح سرای ایرانی در این منطقه، بیان کرد: از نظر ترافیکی از شنبه تا چهارشنبه بار ترافیکی خاصی به این منطقه اضافه نشده است؛ صرفا یک ترافیک عصگاهی پنجشنبه وجود داشت که نهایتا ۱۰ درصد به بار ترافیکی اضافه شد که بخش زیادی ناشی از هیجان است که به مرور فروکش خواهد شد. از مالک سرای ایرانی درخواست شد برای کاهش بار ترافیک یک تیزر تبلیغاتی با هدف تشویق مردم برای عدم مراجعه در روزهای پایانی هفته و حضور در روزهای شنبه تا چهارشنبه بسازد. در حال حاضر ترافیک به حالت عادی بازگشته است. 
 
هدف، رونق بخشی و اشتغالزایی در منطقه است
وی افزود: به هر حال هدف رونق بخشی به منطقه و اشتغالزایی بود. در حال حاضر ۲۰۰۰ شغل جدید در منطقه ایجاد شده است و باید بگوییم که در آن منطقه بیش از نیاز، پارکینگ تدبیر و تعبیه شده است یعنی چیزی حدود ۱۶۰۰ پارکینگ. در عارضه سنجی ترافیکی پیشنهاداتی نیز برای خروج از بن‌بست ترافیکی ارائه شد که در دست اقدام است. تذکری که در شورا مطرح می‌شود، حتما مورد پیگیری قرار می‌گیرد. با یک اصلاح هندسی مختصر بحث ترافیک منطقه بهبود یافته است.
شهردار منطقه 15 با بیان اینکه هاشم آباد یکی از محلات قدیمی منطقه ۱۵ است، اظهار داشت: این منطقه نیز معضلات خود را دارد. یکی از این معضلات بحث آسفالت است که در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار تن آسفالت در منطقه ۱۵ مورد استفاده قرار گرفته است و این منطقه بیشترین میزان آسفالت در تهران را به خود اختصاص داده است. یکی دیگر از معضلات این منطقه حضور معتادان متهاجر است که در این باره نیز هماهنگی‌هایی با کلانتری محل پیرامون جمع آوری این افراد انجام و تعداد قابل توجهی از آنان جمع آوری شدند. شیری در خصوص حضور تعداد قابل توجه اتباع خارجی دراین منطقه نیز توضیح داد: حدود ۱۰ درصد از محصلان و دانش آموزان منطقه را اتباع تشکیل می‌دهند که بیشترین میزان دانش آموزان اتباع در تهران است؛ در این باره نیز اقداماتی در دست انجام است. در مورد جمع آوری ضایعات در این منطقه نیز باید بگوییم که ۶۱ مرکز جمع آوری برای این منظور در این منطقه وجود دارد که فعال بوده و به در این زمینه کار می‌کنند.
 
شناسایی 8 پلاک قرمز در منطقه 15
وی در ادامه در مورد پلاک‌های قرمز نیز گفت: تاکنون ۸ پلاک قرمز در این منطقه شناسایی شده است و شهرداری در این باره نیز اقدامات خوبی انجام داده است و این روند همچنان ادامه دارد. در مورد خرید مجموعه امام حسین (ع) هم نقدینگی لازم وجود دارد و  پیگیر تملک آن هستیم. در رابطه با دسترسی خیابان نبرد به نباتی هم این اقدام به دلیل احداث ساختمان‌های جدید عملی نیست.
 
علوی: مردم منطقه خواستار تعیین تکلیف مجموعه ورزشی خاوران هستند
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در واکنش به گزارش امانی، خطاب به شهردار منطقه 15 بیان کرد: یکی از محلاتی که سازمان نوسازی در آن دخالت مفیدی داشته، همین منطقه ۱۵ بوده است و سازمان نوسازی باید به اقدام خود در این زمینه و در این منطقه ادامه دهد.
علوی ادامه داد: از مطالبات مردم منطقه، تعیین تکلیف ورزشگاه مهر خاوران است؛ مردم درخواست دارند این مجموعه هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.
 
نوسازی 1200 پلاک از بافت فرسوده در منطقه 
شیری در پاسخ به تذکر و نکته علوی توضیح داد: بیش از ۱۲۰۰ پلاک در این منطقه از بافت فرسوده، نوسازی شده است که با تسریع روندی که آغاز شده، این مشکل هرچه زودتر مرتفع خواهد شود. در خصوص مجموعه مهر خاوران هم باید بگوییم در پی بازرسی‌هایی که انجام شد، این مجموعه به فدراسیون کشتی واگذار شده است و تا هفته آینده نهایی خواهد شد و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. 
شیری در مورد فازهای دیگر سرای ایرانی که هنوز بهره برداری نشده نیز توضیح داد: 2.7 هکتار از آن ملک تبدیل و راه اندازی شده است و به دلیل توافق شفاهی که با مالک مجموعه سرای ایرانی انجام شد، فازهای مروبط به محصولات دیجیتال در این مجموعه راه اندازی نخواهد شد و به گفته مالک، تنها شعبه قم این فاز را دارد.
 
کاشانی: نرخ مسکن در منطقه 15 کاهش داشته است
حبیب کاشانی، عضو دیگر شورا با اشاره به ابهامات و سئوالات مطرح شده در فضای مجازی از سوی کاربران و شهروندان در خصوص نرخ پایین املاک در این منطقه، از شهردار منطقه 15 خواست تا توضیحاتی را در این زمینه ارائه دهد. 
کاشانی گفت: سئوالاتی که در فضای مجازی مطرح می‌شود از قبیل کاهش نرخ املاک و محصولات در منطقه، بهتر است در همین جا پاسخ داده شود. اشتغالزایی و ارائه محصولات با قیمت مناسب‌ در این منطقه و در مجموعه سرای ایرانی اتفاق خوبی است. 
 
شیری در پاسخ به این تذکر بیان کرد: در دوره گذشته ۵۷۹ هزار متر مربع بارگذاری برای انبار چای سابق و سرای ایرانی فعلی در این منطقه پیش بینی شده بود که ما آن را به ۲۸۰۰۰ متر تبدیل کردیم و این تا حد زیادی از معضلات و مشکلات احتمالی، پیشگیری کرده است.
 
مهدی چمران، رئیس شورا نیز در پایان و در توضیحات تکمیلی تاکید کرد: اینجا بخشی از شهر تهران است و باید تمهیدات لازم به منظور حل و رفع مشکلات و معضلات انجام شود.
 
گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:
yun.ir/z6s9pf

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: