• سه شنبه ٥ دی ١٤٠٢-٠٩:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٥٤
چمران مطرح کرد:1-203

مثل اینکه برخی ها دوست دارند مردم را زجر بدهند و نذرشان قبول باشد / اگر طرح جامع ترافیک در شورای شهر تصویب نشود؛ غیر قانونی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با انتقاد از برگزاری نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه بین المللی، گفت: مثل اینکه عده ای دوست دارند مردم را زجر بدهند و نذرشان قبول باشد. وی همچنین اعلام کرد که اگر طرح جامع ترافیک در شورای شهر تصویب نشود؛ غیر قانونی خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و سومین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، با اشاره به روز 5 دی ماه، روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، این روز را یکی از رویدادهای با اهمیت ثبت شده در تقویم  رسمی کشور برشمرد و گفت: همگی ما واقعه بزرگ زلزله بم را به خاطر داریم که این روز، یکی از حوادث تلخ دوران ما بود. سختی و بزرگی این رخداد طبیعی منجر به آن شد که تعداد بسیاری از هموطنان ما در شهر بم جان خود را از دست دادند و مدتها به طول انجامید تا شهر بم بازسازی بشود و هنوز هم اثرات روحی و روانی آن در بین جوانانی که در آن زمان خردسال بودند؛ باقی مانده باشد.
وی ادامه داد: زلزله بم، آخرین زلزله کشور ما آن نبود، پس از آن زمین لرزه های مقیاس بزرگ دیگری در شهرهایی از جمله اردبیل، کرمانشاه، لرستان به وقوع پیوست و متأسفانه تلفات جانی و خرابی های فراوانی را به بار آورد ضمن آنکه ما هرروزه شاهد زلزله های مختلف و فراوان در کشورمان و حتی در کلانشهر تهران با مقیاس بسیار پایین هستیم و آرزو کردیم که هیچگاه مشابه چنین زلزله های بزرگی  برای تهران رخ ندهد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: اگر در تهران زلزله بزرگ مقیاس رخ دهد؛ ما شاهد فاجعه بزرگ تاریخ خواهیم بود و اثرات و تبعات آن بسیار وحشتناک و غیر قابل تصور خواهد بود. از این رو ما در همه حال باید به فکر باشیم و با برنامه ریزی های درست در تمامی حوزه ها بخصوص در بحث مقاوم سازی ساختمانها و سایر تأسیسات شهری خود را در برابر این رخدادها ایمن کنیم و تاب آوری شهر را بالا ببریم.
وی در ادامه با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، مادر بزرگوارحضرت ابالفضل العباس(ع) علمدار کربلا، ضمن گرامیداشت مقام این بانوی بزرگ اسلام عنوان کرد: این روز به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نیز نامگذاری شده است که با ارج نهادن به یاد و خاطره همه شهدای ایران اسلامی، مقام مادران و همسران شهدا را قدر می نهیم و امیدواریم که خداوند به همه این عزیزان صبر و اجر عنایت بفرماید.
چمران در ادامه با اشاره به روز 7 دی ماه، سالگرد شهادت آیت الله حسین غفاری یکی از روحانیون مبارز در دوران حکومت پهلوی، ضمن گرامیداشت مقام این شهید گفت که یکی از آثار به جای مانده از وی، حضور و اقامه نماز در مسجد شیخ فضل الله نوری بود که برای زنده سرپا نگه داشتن این مکان مقدس، تلاشهای بسیاری را انجام دادند.
وی همچنین به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در ۷ دی ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و این روز را گرامی داشت.
 رئیس شورای شهر تهران در ادامه، ضمن ابراز ناراحتی از شهادت سردارشهید سید رضی موسوی، از مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در حملات موشکی رژیم اسرائیل در کشور سوریه به فیض عظیم شهادت نائل شدند؛ ضمن گرامیداشت مقام این شهید بزرگ اظهار داشت: سردارشهید سید رضی موسوی یکی از یاران نزدیک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یکی از سازمان دهندگان نیروی قدس سپاه بود؛ شهادت این فرمانده بزرگ، ترور دیگری از اسرائیل ستمکار بود.
وی با تأکید بر اینکه امروز شعار مرگ بر اسرائیل به یک شعار جهانی تبدیل شده است؛ افزود: مردم ما در پی به شهادت رساندن سردارشهید سید رضی موسوی، شب گذشته در تظاهرات خودجوش شعار انتقام سر دادند و خواستار اقدام عاجل برای مهار کردن این رژیم وحشی و سرکش شدند. این خون های پاک مظلومانی که به زمین ریخته می شود؛ قطعاً پاسخی سخت برای رژیم خون‌آشام اسرائیل خواهد داشت.
چمران در پایان  ضمن سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل و همراهی اعضای حاضر در صحن شورا در برائت از این رژیم غاصب  یادآور شد که اسرائیل با کشتارهای خود، گور خودش را می کند و ما امیدواریم بزودی شاهد نابودی این غده سرطانی از منطقه باشیم.
 
ملاک فرآیند تصویب طرح جامع ترافیک، قانون است
مهدی چمران در دویست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بررسی بهای خدمات کارشناسی فنی و اساسنامه ها در جلسه امروز انجام خواهد شد؛ تصریح کرد: متن قانون درخصوص تاکسی‌های اینترنتی این است که شهرداری باید کرایه‌ها را تنظیم کند که البته امیدواریم با همکاری تاکسی‌های اینترنتی این مهم حاصل شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در تصویب طرح جامع ترافیک، نظر بنده و نظر آقای شفیعی مطرح نیست بلکه نظر قانون مطرح است؛ گفت: اگر طرح در شورا تصویب نشود؛ غیر قانونی است و بنده صراحتاً این موضوع را اعلام می‌کنم.
وی با تأکید بر اینکه بنده از اقدام فرمانداری در مورد تبلیغات نمایشگاه به شدت ناراحت هستم؛ خاطرنشان کرد: چون پای دولت در میان است؛ نمی‌خواهند پشت دولت را خالی کنند. ما هرچه منطق و قانون به میان گذاشتیم به نتیجه نرسید و به هیئت حل اختلاف رسید. سازمان زیباسازی از پیش قرارداد داشت و نمی‌توانست قراردادها را لغو کند.
چمران با بیان اینکه با وجود برگزاری نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب در بهمن ماه، مجددا نمایشگاه اتومبیل اسفندماه در نمایشگاه بین‌المللی برگزار می شود؛ گفت: نمایشگاه خودرو بیش از هر نمایشگاه دیگری ازدحام ایجاد می‌کند. مثل اینکه دوست دارند مردم را زجر بدهند و نذرشان قبول باشد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: