• سه شنبه ٥ دی ١٤٠٢-١١:٠٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٥٦
در صحن شورا تصویب شد:3-203

دو فوریت طرح کمک به آزادی مادران زندانی

در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) و به مناسبت گرامیداشت مقام مادر و روز زن، دو فوریت طرح کمک به آزادسازی مادران زندانی با محکومیت مالی، با آرای موافق اعضاء، تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، دوفوریت طرح کمک به آزادسازی مادران زندانی در یکصد و دویست و سومین جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شد. 
سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورا در خصوص دلایل این طرح گفت: با عنایت به نزدیکی ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت مقام شامخ مادران و با توجه به نقش بی‌بدیل زنان، مادران و همسران در خانواده و لزوم تداوم این وظیفه مهم به ویژه برای کودکان و با هدف کاستن از پیامدها و عواقب خطرناک زندانی شدن زنان، طرح آزادسازی زنان زندانی با محکومیت مالی با قید دوفوریت ارائه می‌شود.
مهدی چمران، رئیس شورا در ادامه در خصوص این طرح یادآور شد: سال گذشته نیز ما چنین طرحی را در صحن شورا داشتیم و به دلیل نزدیکی ولادت حضرت زهرا (س) و اینکه این اتفاق باید در آن ایام و به این مناسبت صورت بپذیرد؛ این طرح با قید دو فوریت ارائه می‌شود تا بتوان در زمان کوتاه باقیمانده، زندانیانی را که محکومیت‌های مالی و نظایر آن را دارند و اکثریت آن‌ها نیز مظلوم واقع شده‌ و در شرایط سختی به سر می‌برند؛ بتوانند با این کمک آزاد شوند. 
چمران تأکید کرد: قطعاً کمک‌های مردمی جمع آوری شده در کنار رقم در نظر گرفته شده به میزان ۵ میلیارد تومان که اقدام پسندیده ای است؛ کمک خوبی به این افراد است. امیدواریم شهرداری نیز بتواند این رقم را تأمین کرده و بپردازد. 
گفتنی است پیشنهاد ۵ میلیاردی برای این منظور، با اکثریت آرای اعضاء، تأیید شده و به تصویب رسید.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: