• سه شنبه ٥ دی ١٤٠٢-١١:٢٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٥٧
اقراریان تذکر داد:4-203

استیفای حقوق مردم از مهمترین محورهای منشور حقوق شهروندی است/ شهرداری تهران ظرف 10 روز گزارش دهد

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اندیشه های مقام معظم رهبری در حوزه حقوق عامه و منشور حقوق شهروندی، از شهردار تهران خواست تا ظرف 10 روز گزارش جامع و کاملی از عملکرد و اقدامات شهرداری تهران در این حوزه را به شورا ارسال کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در جریان برگزاری دویست و سومین صحن علنی شورای ششم، مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوق شهروندی شورا ضمن تسلیت شهادت سردارسید رضی موسوی در تذکری خطاب به شهرداری تهران عنوان کرد: زمانی که با شهرداری مکاتبه ای صورت می گیرد و گزارشی درخواست می شود و متأسفانه در پیچ و خم موضوعات مختلف به دست ما نمی رسد. ما را مجبور به ادای تذکر در شورا می کنند و شهرداری مطابق قانون باید پاسخگوی تذکرات اعضای شورا باشد.
وی افزود: بنده مدتهاست درخواست گزارشی از مجموعه سازمان بهشت زهرا (س) کرده ام که مدیرعامل این سازمان در پاسخ به پیگیری ها اعلام کرده گزارش به دفتر شهردار ارسال شده و در دفتر شهردار تهران است. بنده نمی دانم چه ملاحظه ای وجود دارد که این گزارش درخواستی از سوی شهرداری تهران  به شورا ارسال نمی شود؟
این عضو شورا همچنین خطاب به شهردار تهران گفت: آقای زاکانی با عنایت به اندیشه های مقام معظم رهبری در حوزه حقوق عامه و حقوق شهروندی و همچنین مصوبه منشور حقوق شهروندی و مکاتبه ریاست شورای اسلامی شهر تهران در سال 1394 و ابلاغ مصوبه مذکور توسط شهردار وقت(محمدباقر قالیباف) در فروردین 1395، خواهشمند است دستور فرمایید گزارش جامع و کامل از عملکرد و اقدامالت شهرداری تهران از تاریخ ابلاغ تا کنون به تفکیک دوره های چهارم تا ششم مدیریت شهر تهران را ظرف مدت 10 روز تهیه و به شورا ارسال نمایند.
وی با بیان اینکه بنده یک نطق پیش از دستور در سنوات قبل در صحن شورا با همین موضوع قرائت کردم تصریح کرد: از مهمترین محورهای منشور حقوق شهروندی استیفای حقوق مردم است که باید دید تا کنون چه میزان از حقوق مردم در شهرداری رعایت می شود؟ هوای پاک، فضای سبز و بوستان، معابر تمیز و عاری از پسماند شهری عاری از آلودگی های صوتی و زیست محیطی از دیگر محورهای مهم این منشور است.
اقراریان اضافه کرد: زمانی که پلی ساخته می شود؛ حتماً باید عایق های صوتی در آن پروژه تعبیه شود تا موجب سلب آسایش شهروندانی که در جوار آن هستند؛ نشود. همچنین، شهروندان حق دارند از شبکه حمل و نقل عمومی سریع، در دسترس، امن و خدمات الکترونیکی فراگیر بهرمند شوند.
وی در پایان خواستار شد که پیرو اندیشه های قضایی رهبر معظم انقلاب و با توجه به نزدیک شدن به برگزاری اجلاسیه حقوق شهروندی و حقوق عامه، شهرداری تهران در این حوزه همکاری های لازم را صورت داده و گزارش اقدامات خود را اعلام کند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: