• سه شنبه ٥ دی ١٤٠٢-١٥:٠٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٦٤
کولیوند خبر داد:11-203

افزایش 300 آمبولانس و 800 خودروی نجات به تجهیزات هلال احمر تا ماه آینده

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با حضور در صحن شورای اسلامی شهر تهران، از افزایش 300 دستگاه آمبولانس و 800 خودروی نجات به تجهیزات هلال احمر تا ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و كاهش اثرات بلایای طبیعی و امضای تفاهم نامه فی مابین در دویست و سومین جلسه شورا حضور یافته و ارائه گزارشی در خصوص اقدامات هلال احمر و  تبیین جایگاه آن در عرصه بین‌المللی پرداخت. 
کولیوند ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سید رضی موسوی از مستشاران سپاه پاسداران در سوریه در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی، از جایگاه جمعیت هلال احمر ایران در میان 5 کشور برتر دنیا دراین حوزه به اذعان صلیب سرخ، خبر داد و گفت: امدادرسانی جمعیت هلال احمر در عرصه بین‌المللی بدون هیچ منتی انجام شده است. جمعیت هلال احمر کشور در زلزله افغانستان، ترکیه، سوریه و مراکش حضور فعال و پررنگی داشت.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور، در ادامه اظهاراتش همچنین از واردات  ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی نجات به کشور و نیز ترخیص آن‌ها گفت و تصریح کرد: تجهیزات ما برای سال‌ها نوسازی نشده بود؛ این دستگاه‌ها وارد شده هم تا یک ماه آینده به کار گرفته خواهد شد. 
وی با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر عضویت دارند؛ اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در تولید اندام مصنوعی توفیق خوبی داشته و در آموزش همگانی نیز سه میلیون نفر را به صورت مجازی و حقیقی آموزش داده‌ایم. نگاه ما این است که اگر آموزش‌ها گسترده شود، تلفات و آسیب‌ها کاهش خواهد یافت.
کولیوند با تأکید بر محله محوری بودن آموزش‌ها در این زمینه بیان کرد: به تازگی جوانان تهرانی را برای امدادرسانی آموزش داده‌ایم تا در زمان مخاطرات بتوانند کمک رسان باشند. در حادثه متروپل بسیاری از خانواده‌های که عزیزانشان زیر آوار بودند؛ از شدت فشار روحی قصد خودکشی داشتند. حضور تیم‌های «سحر» به عنوان سفیران روحی و روانی در حوادث اینچنین می‌تواند آلام روحی و روانی افراد را کاهش دهد.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته بشردوستانه از ابتدای جنگ در غزه، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر واقعاً انقلابی بوده و روحیه‌ای ایثارگرانه و جهادی دارد به قدری که به صورت خودجوش تجمعاتی از سوی این جمعیت در سطح کشور در این ایام شاهد بودیم.
وی به کمک‌های بی‌نظیر مردمی به میزان ۱۰ هزار تن اشاره کرد و افزود: بیانیه‌ای از سوی صلیب سرخ با هدایت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران صادر شد و علاوه بر آن نقض قوانین بشردوستانه را با موقعیت جغرافیایی احصاء کردیم. در این باره هماهنگی‌های لازم با ۸۶ کشور دنیا انجام شد تا این نقض قانون اعلام شود و در حال جمع آوری امضاهای آن هستیم.
کولیوند با بیان اینکه در تلاش هستیم بتوانیم از طریق مصر خدمات رسانی به مردم غزه را دنبال کنیم؛ یادآور شد: ما با تمام توان در خدمت مردم کشورمان نیز هستیم و هرجا نیازی به کمک باشد، اقدام خواهیم کرد.
وی در پایان تأکید کرد: هلال احمر از جمعیت خوبی برخوردار است و از تیم مدیریت شهری تهران برای ایجاد آرامش و ایمنی در سطح شهر سپاسگذاریم. در سیل امامزاده داوود و حادثه متروپل، تیم‌های مدیریت بحران و آتش نشانی شهرداری تهران حضور خوبی داشتند که قابل تقدیر است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: