• يکشنبه ١٠ دی ١٤٠٢-١٢:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٨٢
در صحن شورا تصویب شد:4-204

یک فوریت خروج مراکز ارائه خدمات مرتبط با حیوانات خانگی از پهنه های مسکونی

در پی توضیحات رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، مبنی بر بررسی طرح ساماندهی مراکز ارائه خدمات مرتبط با حیوانات خانگی، اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت آن رای مثبت دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در جریان بررسی لایحه یک فوریت ساماندهی نحوه استقرار واحدها و مراکز ارائه خدمات مرتبط با حیوانات خانگی در دویست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در توضیح این دستور جلسه، با بیان اینکه مصوبه ای در شورا وجود داشته که اجازه می داده تا راه اندازی مراکز دامپزشکی در مناطق مسکونی نیز قابل انجام باشد؛ اظهار کرد: این پدیده با منطق شهرسازی سازگاری ندارد چرا که در منطق شهرسازی، پهنه بندی ها به گونه ای است که حداقل مزاحمت برای منازل مسکونی ایجاد شود و به همین دلیل، مشاورین در طراحی های شهری به گونه ای عمل می کنند که پهنه های کار و فعالیت در فضای مناسبی قرار بگیرد و تداخلی بین سکونت و پهنه های این چنینی ایجاد نشود.
وی افزود: صرفاً برای سکونتگاه خدمات پشتیبان در نظر گرفته شده، اما در ظاهر راه اندازی مراکز دامپزشکی برای ساکنین پایتخت در کوچه هایی که کاملاً جنبه های فرعی دارند؛ باعث مزاحمت شده است و در مواردی موجب سلب آسایش ساکنین شده است. از این رو در طرحی که پیش بینی شده، راه اندازی این مراکز در پهنه های مسکونی مجاز نیست و صرفاً در پهنه هایی همچون خیابان های اصلی امکان پذیر خواهد بود. امیدواریم به ساماندهی این موضوع در خدمات سطح شهر منجر شود.
سوده نجفی، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران نیز در خصوص ادامه فعالیت های  مراکز فعال در پهنه های مسکونی سطح شهر، در طرح سئوالی خواستار توضیح این موضوع شد.
گفتنی است یک فوریت ساماندهی نحوه استقرار واحدها و مراکز ارائه خدمات مرتبط با حیوانات خانگی با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید و بررسی جزئیات این طرح به جلسات آینده شورا موکول شد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: