• سه شنبه ١٢ دی ١٤٠٢-١١:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٠٥
در صحن شورا تصویب شد:8-205

رفع معارضات ملکی پروژه شهید شوشتری در تهاتر شهرداری با وزارت ورزش

لایحه شهرداری مبنی بر تهاتر ۷ فقره ملک متعلق به شهرداری تهران با بخشی از مجموعه ورزشی تختی وابسته به وزارت ورزش، جهت رفع معارض ملکی برای ساخت بزرگراه شهید شوشتری و پایانه خط ۷ مترو در صحن شورا تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در جریان برگزاری دویست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه «مجوز واگذاری و انجام معامله (تهاتر) هفت فقره املاك متعلق به شهرداری تهران با ملك موسوم به ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان» مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.
ابتدا محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در توضیحاتی اظهار کرد: لایحه ارسالی از شهرداری تهران دارای سابقه چندین ساله بوده و در دوره های قبل محل بحث بوده است که پیش از این توافقاتی صورت گرفت که منجر به انعقاد تفاهم نامه شد اما به امضای نهایی نرسید، اما در این دوره مدیریت شهری، بین شهرداری تهران و وزارت ورزش و جوانان تفاهم نامه ای به امضا رسید که این لایحه ذیل همکاری بندهای همان تفاهم نامه است از این رو ارسال این لایحه به شورا به منزله بیشتر بودن سقف مصوب بودجه ای است بنابر این تعیین تکلیف و صدور مجوز واگذاری بعهده شوراست.
وی افزود: با توجه به نیاز شهرداری تهران برای ساخت پروژه آزادراه شهید شوشتری و پایانه خط 7 مترو شهرداری تهران مقرر شده تا در ازای اخذ بیش از 34 هکتار از ملک ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان و به ازای نظریه کارشناس رسمی دادگستری که ارزش این زمین حدود 3 هزار و یکصد میلیارد تومان برآورد کرده است 7 فقره ملک مطابق توافق، به این وزارتخانه در قالب تهاتر واگذار شود.
عضو شورا با تأکید بر اینکه چنین اقدامی در دوره های گذشته صورت گرفته اما به نتیجه نهایی نرسید؛ گفت: با توجه به اهمیت پروژه آزادراه شهید شوشتری و پایانه خط 7 مترو برای کلانشهر تهران این موضوع نهایی شد و حسب جلساتی که با کمیته ورزش، سازمان ورزش شهرداری تهران و معاونت فرهنگی اجتماعی در راستای رفع برخی از دغدغه ها با موضوع سرانه ها و اماکن ورزشی برگزار شد تبصره ای لحاظ شد.
وی با بیان اینکه در صورت تصویب این لایحه، گره 15 ساله گشوده خواهد شد؛ تصریح کرد: در این تبصره شهرداری تهران مکلف شده تا در ازای املاک واگذار شده نسبت به تأمین زمین معوض و اعتبار مورد نیاز در لایحه بودجه 1403 در ساخت مجموعه های ورزشی جایگزین اقدام لازم را صورت دهد.
 
چمران: تلاش کردیم بخش عمده احداث بزرگراه شهید شوشتری، جداکننده حریم باشد
مهدی چمران ضمن تاکید بر اینکه پروژه بزرگراه شهید شوشتری بعنوان یکی از مهمترین پروژه های شهر تهران محسوب می شود اذعان کرد: این موضوع به لحاظ اهمیت آن در دوره شهرداری آقای قالیباف آغاز شد و ما تلاش کردیم تا بخش عمده احداث این کریدور در خط حریم شهر تهران قرار گیرد و بعنوان یک جداکننده عمل کند ضمن آنکه بعنوان یک محور مواصلاتی منطقه جنوب شرق تهران را به شمال شرق تهران متصل کند.
وی ادامه داد: امیدواریم بزودی فرآیند تکمیل این پروژه و بازگشایی این کردیدور صورت بپذیرد و با بهره برداری آن شاهد تسهیلگری ترافیکی در شهر تهران باشیم.
 
 
بابایی: دولت باید این ورزشگاه ها را احیا کرده و در اختیار مردم قرار دهد
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بنده با روش اجرایی شهرداری تهران موافق هستم؛ اظهار کرد: روی زمین باید این تفاهم صورت می گرفت تا به نتیجه می رسیدیم. ما اماکنی را داریم که به دولت تحویل دهیم. دو ورزشگاه از این هفت ملک تعطیل است که دولت باید آن را احیا کند و در اختیار مردم قرار دهد. یک زمین نیز خالی است و وزارت ورزش باید آن را با اعتبار دولت مورد بهره برداری قرار دهد.
وی افزود: این تفاهم تاکنون انجام نشده و گره کور آن باز نشده است و باید کمک کنیم که اقدامات به نتیجه برسد؛ با این روند نمی توانیم کمک جدی به حمل و نقل عمومی داشته باشیم.
 
 
تشکری هاشمی: در حالی که از دولت طلبکاریم؛ چرا برای تملک زمین دولتی باید دارایی های شهرداری را بدهیم؟ 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با این لایحه گفت: مخالفت بنده به دلیل مغایرت با قوانین بالادستی است که مورد توجه قرار نگرفته‌اند. 
وی با اشاره به اهمیت تسویه بدهی های دولت بیان کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در تبصره ۲ و بند ث گفته شده است؛ دولت وظیفه دارد بدهی‌های خود به سازمان‌های مختلف از جمله شهرداری ها را تا مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال تسویه کند. 
تشکری هاشمی گفت: باید از ظرفیت قانونی حضور شهردار تهران در هیئت دولت برای چنین فرصت و موقعیت‌هایی نیز استفاده کنیم.
 
چمران: به دولت گفتیم در بودجه 1402 بدهی هایتان را برای پرداخت پیش بینی کنید
مهدی چمران رییس شورای شهر تهران نیز در توضیحی عنوان کرد: متاسفانه با اعمال فشار هم کسی نتوانست طلب های شهرداری را از دولت باز بستاند مضافاً بر اینکه مجلس این مهم را به تصویب میرساند اما متاسفانه در ادامه راه آن را رها می کند؛ ما از مجلس به خصوص نمایندگان تهران انتظار داریم تا این گونه مباحث را با جدیت پیگیری کنند.
وی افزود: خوشبختانه در این دولت اقدامات و تعاملات خوبی با مجموعه مدیریت شهری در بخش های مختلف صورت گرفته که ما نمونه آن را در دولت های قبلی حتی ندیدیم ولی متاسفانه قبل از ارسال بودجه 1402 به مجلس ما به رییس جمهوری نامه ای نوش تیم تا در خصوص بدهی های دولت به شهرداری پیش بینی های لازم صورت گیرد اما این موضوع نادیده گرفته شد.
رئیس شورا یادآور شد که دولت در بخش های مختلفی از جمله بلیط مترو، بلیط اتوبوس، بافت فرسوده، سهم خود را نپرداخته اند؛ مضافا بر اینکه حتی ما بجای دولت اتوبوس خریداری کردیم اما دولت از همین بخش مبالغ گمرکی را اخذ کرد و شهرداری تمام و کمال ان را پرداخت کرد از این رو ما نمیتوانیم متوقف بمانیم تا دولت به وظیفه خود عمل کند.
 
سروری: کاهش 5 درصدی بار ترافیکی شرق تهران با افتتاح بزرگراه شهید شوشتری
پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این آرزوی ماست که دولت بدهی خود به شهرداری را بپردازد، تأکید کرد:در این دو سال دولت بیشترین کمک ها را به مدیریت شهری صورت داده است اما اگر ادعا می کنیم که نمی خواهیم تهران آلوده باشد و بار ترافیک کاهش یابد، مضافا بر اینکه اقداماتی برای خروج خودروهای فرسوده سنگین و نیمه سنگین به مرحله اجرا درآید، باید امور را دنبال کنیم. 
وی افزود: وزیر ورزش و جوانان با نگاه حل مسئله وارد شده وگرنه در دوره های قبل حتی در این سطح نیز وارد نمی شدند از این رو کلان پروژه ای همچون بزرگراه شهید شوشتری قطعاً میتواند ترافیک شرق تهران را پنج درصد کاهش ده و به وضعیت ترافیکی شرق تهران سامان خواهد بخشید.
سروری با اعلام اینکه دو ورزشگاه قرار است به پیروزی و استقلال تحویل داده شود، گفت: دو ورزشگاه عملاً تعطیل است و یک مورد نیز زمین چمن است و دو ملک باقی می ماند که این دو ملک نیز قرار نیست از مدار خارج شود و وزارت ورزش و جوانان نیز از آن استفاده خواهد کرد.
 
شمس احسان: در استانداردهای سرانه ورزشی دارای عقب ماندگی هستیم
زهرا شمس احسان رئیس کمیته ورزش شورا در ادامه این جلسه با بیان اینکه مجموعه امام رضا(ع) و شهید کاظمی که در اختیار باشگاه های استقلال و پرسپولیس بود، اظهار کرد: مجموعه ورزشی شمیران از سال ۱۳۹۸ تا سال قبل تعطیل بوده و جزء ورزشگاه های زیان ده سازمان ورزش بوده است.
وی افزود: مجموعه سوارکاری سمن ۲۴ سال عمر بنا دارد و مسائل حقوقی با شرکت آبفا دارد و استانداردهای کافی را نیز ندارد و امکان واگذاری آن با حداقل استانداردهاست. ورزشگاه شهید باکری نیز به صورت مشارکتی به بخش خصوصی واگذار شده بود. آنچه مهم است اداره کل ورزش و جوانان کاربری این مجموعه ها را تغییر نمی دهد و با همین کاربری، خدمات ورزشی ارائه می دهد و قرار نیست سرانه ورزشی کاهش یابد.
شمس احسان با بیان اینکه بر اساس دستور شهردار تهران سازمان املاک و مستغلات باید تا پایان آذرماه اراضی مناسب در ۱۸، ۱۳، ۲۰، ۲۲ و 19به مساحت ۳۰ هزار متر مربع و دهکده های ورزشی در سه نقطه به سازمان ورزش تحویل دهد، گفت: بین واقعیت موجود و نیازهای مردم در سرانه های ورزشی فاصله وجود دارد. بر اساس طرح جامع باید سرانه ورزشی برای هر نفر ۱.۸۲ متر باشد و ما از استانداردها برخوردار نیستیم.
وی با تأکید بر اینکه علایق و سلایق مردم با گذشته فرق دارد، گفت: تنوع خدمات باید در دستور کار قرار بگیرد و مدیریت شهری باید در راه اندازی دهکده های ورزشی با تنوع رشته ها اقدام کند. افزایش سرانه های ورزشی باید در کنار در دسترس قرار دادن فضاهای مهیج در دستور کار قرار بگیرد.
 
صادقی: دولت فعلی بیشترین حمایت را از مدیریت شهری داشته است
احمد صادقی عضو شورا نیز در جریان بررسی لایجه « مجوز واگذاری و انجام معامله (تهاتر) هفت فقره املاك متعلق به شهرداری تهران با ملك موسوم به ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان به عنوان موافق گفت: ما در هیچ دوره ای مثل این دوره شاهد نبوده ایم که دولت به شهرداری ها کمک کرده و یا مطالبات شهرداری ها را پرداخت کرده باشد و این امر تنها مختص به شهرداری تهران نبوده است. 
وی افزود: خبر خوش اینکه در مجمع تشخیص مصلحت  دولت موظف شده تمام مطالبات شهرداری ها را در برنامه هفتم تهاتر کند که این خبر خوب و مسرت بخشی برای شهرداری ها است. 
صادقی ادامه داد : امیدواریم شهرداری  با این تعهداتی که دارد می گیرد و می دهد در حد وسعش سرانه ورزشی که می بایست محقق می شده محقق کند. در ضمن این را هم در نظر بگیرید که این یک  توافق کف میدانی است و امیدواریم مشکل مردم در جنوب غرب تهران حل شود.
 
امانی: حداقل مطالبات شهرداری تهران از دولت ۷۰ همت است
ناصر امانی در ادامه با بیان اینکه ما یک سال دیگر هستیم تا ببینیم ورزشگاه هایی که به وزارت ورزش تحویل داده چه وضعیتی را خواهد داشت، گفت: حداقل مطالبات شهرداری تهران از دولت ۷۰ هزار میلیارد تومان است و بنده می گویم از این محل تهاتر صورت بگیرد. چرا باید یک زمین لم یزرع را وزارت ورزش و جوانان بگیریم و هفت ورزشگاه را به دولت تحویل دهیم؟ ما می توانیم این ورزشگاه ها را حتی اگر تعطیل هستند، احیا کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.
وی افزود: برای اولین بار در تاریخ شورای شهر، هفت ورزشگاه را به دولت می دهیم؛ در قبال مطالباتی که شهرداری از دولت دارد. این مصوبه چراغ سبزی به یک رویه غلط است.
 
 
عباسی: شهرداری اگر با دولت و قوه قضائیه مکاتبه کرده به ما بگوید 
در ادامه مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید چند اصل در نظر گرفته شود، گفت: دولت ها با هم متفاوت هستند و این اصل را باید در نظر بگیریم که وظایف شوراها نیز مشخص است؛ قطعاً بعد از ۸۸۰ روز نمی توانیم بگوییم یک مجموعه تعطیل است و باید راه اندازی شده فرض بگیریم.
وی در طرح سوالی ادامه داد: آیا برای رئیس جمهور درخواستی مکاتبه شده که طرح بزرگ و فراگیر شهری با اثرات بسیار سازنده در رفع آلودگی هوا و افزایش رفاه شهروندان و تسهیل تردد آماده اجراست و تقاضا کنیم که از سوی رئیس جمهور تدبیری صورت بگیرد؟
عباسی ضمن تاکید بر اینکه ما قانونی با نام نحوه تملک اراضی شهرداری داریم با بیان اینکه در ماده 9 آن اشاره دارد در صورتی که فوریت اجرای طرح با ذکر دلایل موجه به تشخیص دولتی ضرورت داشته باشد به نحوی که عدم تسریع در انجام طرح موجب ضرر و زیان جبران ناپذیر میگردد دستگاه اجرایی میتواند قبل از انجام معامله قطعی و با تنظیم صورتمجلس وضع موجود ملک با حضور ملک و یا نماینده دادستان نسبت به تصرف و اجرای طرح اقدام نماید گفت: طرح مورد نظر از طرح هایی است که باید با فوریت اجرا شود، این پرسش را مطرح کرد که آیا علاوه بر دولت با مراجع قضایی هماهنگی و مکاتبه ای صورت گرفته است؟
وی تأکید کرد: ما از شهرداری تهران برای پیگیری موضوعات و طرح های شهری سپاسگزار و قدردانیم اما انتظار داریم که پیگیری ها و مکاتبات صورت بگیرد تا موارد به نتیجه برسد.
 
قائمی: سهم مردم تهران از اماکن ورزشی رو به کاهش است
علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز با بیان اینکه بودجه وزارت ورزش در در سال 1402 یکهزارو 750 میلیارد تومان است که ۵۰ درصد بودجه وزارت ورزش جاری و۵۰ درصد عمرانی است، اظهار کرد: سهم بودجه عمرانی وزارت ورزش 700 میلیارد تومان و سهم شهرداری بیش از 219 میلیارد تومان است.
 وی افزود: سهم عمرانی سازمان ورزش شهرداری تهران نزدیک به ۲.۵ برابر سهم شهر تهران از بودجه عمرانی وزارت ورزش است بنابر این با این ارقام وزارت ورزش توان بهبود و توسعه سرانه های ورزشی پایتخت را نخواهد داشت.
قائمی یادآور شد: قطعاً سهم مردم تهران از این اماکن رو به کاهش است.
 
 
علوی: مردم نباید گروگان بین دولت و شهرداری باشند 
رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران  در جریان بررسی لایحه شهردار تهران درخصوص مجوز واگذاری و تهاتر هفت فقره ملک متعلق به شهرداری تهران با ملک موسوم به ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه ما نماینده مردم در شورا هستیم، گفت: حال خوب مردم باید از همه چیز برای ما مهمتر باشد. تمام مواردی که اعضای شورا مطرح کردند، درست است اما موارد مختلفی را دیدیم که برای حل معضلات مردم، علیرغم اینکه برای موضوعاتی که در اولویت های اول نبوده، تصمیم گیری شده است.
وی افزود: مردم نباید گروگان مباحث بین دولت و شهرداری باشند؛ بنده به عنوان یکی از ساکنان جنوب شرق تهران در خصوص ترافیک ناشی از راه اندازی سرای ایرانی گفتم که ترافیک این منطقه از قبل وجود داشته و در زمان آقای قالیباف تدبیر خوبی صورت گرفت که ترافیک از محل راه اندازی آزادراه شهید شوشتری کاهش یابد و این طرح از زمان معطل باقی مانده است. گرفتاری مردم را نباید با دغدغه ها و گره های خود با دولت پیوند بزنیم.
وی با بیان اینکه انتهای بزرگراه شهید محلاتی از انسداد خارج خواهد شد، گفت: علاوه بر اجرای آزادراه شوشتری، پایانه مترو نیز در محل مورد تهاتر راه اندازی خواهد داشت و درخواست می کنیم که اعضا در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.
 
آخوندی: با وجود همین قانون‌ها، سال‌هاست برخی کارها به نتیجه نرسیده است
محمد اخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در واکنش به سخنان برخی اعضا در توضیحاتی افزود: ساخت ازادراه شهید شوشتری طرح ارزشمندی در دوره قبلی مدیریت شهری بود و حدود ۱۵ سال پیش برای احداث آزادراه مهم تهران اقدام شد، در زمان مدیریت آقای قالیباف مذاکراتی با سازمان تربیت بدنی وقت برای واگذاری ورزشگاه تختی صورت گرفت و مدیریت وقت شهر تصمیم گرفتند که ورزشگاه شهید کاظمی و امام رضا (ع) را به وزارت ورزش یا دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تحویل دهند، این مورد انجام شد و ۱۵ سال است که این دو ورزشگاه در اختیار وزارت ورزش قرار گرفت.
وی ادامه داد: این تفاهم نه در آن زمان نهایی شد و نه در دوره قبل نیز که شورای شهر و شهرداری با دولت همسو بودند. البته در دوره گذشته به تفاهم نامه ای منجر شد که دو باشگاه و تعداد مجموعه واگذار شود که ورزشگاه تختی گرفته شود، در دوسال گذشته مذاکراتی انجام شده که بخشی از ورزشگاه تختی که ۳۴ هکتار است را دریافت کند و کارشناس رسمی دادگستری نیز قیمت گذاری کرده است از این ۳ هزار میلیارد رقمی که تعیین شده ۲ هزار میلیارد برای دو باشگاه امام رضا و شهید کاظمی است. درواقع شهرداری مطالباتش را بعد از ۱۵ سال زنده کرده و وزارت ورزش برای حل مشکل مردم به شهر تهران کمک کرده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تصریح کرد: ما در بودجه ۱۴۰۲ مشخص کردیم که ده‌ها مجموعه ساخته شود که درحال ساخت است و سال آینده هم ساخته خواهد شد. کار تخصصی وزارت ورزش، ورزش است و قطعا بهتر از شهرداری نگهداری خواهند کرد.
این عضو شورا گفت: دوستان درباره قوانین صحبت کردند اما باوجود همین قانون‌ها، پیگیری ها سال‌هاست به نتیجه نرسیده است. شورای شهر از شهرداری خواسته تمام طلب ها از دولت را ارائه دهد که انجام شده و پیگیری ها در حال انجام است، اگر بخواهیم این را موارد بهم‌ گره بزنیم و این لایحه را مصوب نکنیم این وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد و آزادراه شهید شوشتری معطل خواهد ماند تا کی مشکل مردم تهران را گره بزنیم به این موضوع که که باید دولت ها کمک کنند؟
 

کاشانی: وزرات ورزش ملک ورزشی می خواهد و قصد ما تهاتر املاک شهرداری با کاربری ورزشی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: یک سؤالی را آقای اقراریان مطرح کردند که آیا شهرداری تهران، مطالباتی از وزارت ورزش دارد؟ بنده به جهت استحضار دوستان عرض می کنم: شهرداری منطقه 3، یک پیش آگهی را برای وزارت ورزش، شرکت توسعه و تجهیز و مجموعه انقلاب صادر کرده است، و پیرو آن به جهت ساخت و ساز های غیرمجاز چهل سال گذشته، مطالبه‌ای بیش از 31  هزار میلیارد داشته است، پس ما یک چنین طلبی داریم و در کمیسیون 77 مطرح شده، اما هنوز به صدور حکمی منجر نشده است. ما دو مجموعه داریم که برآورد قیمتش به این شکل بوده و قصد تهاتر آن را داریم و ملک ما ارزش دارد و در قبال تهاتر، ارزش و مالکیت این ملک است که دارد به وزارت ورزش تقدیم می شود. وزارتخانه هم، مطالبه‌اش ملک ورزشی است. خواهشم این است که دوستان در انتخاب کلمات خود دقت کنند تا موجب رنجش خاطر نشود، 880 روز گذشته، کِی چنین گزارشی در صحن طرح شده و ما با آن مخالفت کرده‌اییم؟

وی افزود: مطلب دیگری را نیز آقای فروزنده گفتند و آن این بود که ما در مناطق 18، 19 ، 20 صاحب ملک و زمین هستیم، که کاربری دو مورد از این زمین ها، ئورزشی است، خب ما بیاییم این 3100 متر زمین را با برآورد کردن ارزش آن، با وزارت ورزش تهاتر کنیم، و در زمینه کاربری زمین هم، طبق ماده پنج به آنها کمک خواهیم کرد. این عضو شورا در پایان تذکر و سخنان خود گفت: اینجا محل شورا و گفت و گو است و اصحاب رسانه گمان نکنند این بحث هایی که اینجا صورت می پذیرد، بازنده و برنده دارد، که اینطور نیست.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در این باره در مخالفت خود با این موضوع عنوان کرد: خوشبختانه هیچ مخالفتی با ذات این لایحه نیست اظهار کرد: ما در مورد وزارت ورزش صحبت می کنیم که وظیفه آن توسعه ورزش است. این چه طریقه معامله ای است که می گوییم املاک مشکلاتی دارند.
وی با بیان اینکه در نقاط دیگر دنیا شهرداری ها ورزشگاه می سازند و به باشگاه ها اجاره می دهند افزود: در بازی باشگاه پرسپولیس با النصرعربستان نتوانستیم ورزشگاه آزادی را به گونه ای ساماندهی کنیم که بتوان یک بازی را برگزار کرد؛ قرار بوده تا پایان آذر املاکی را در نظر بگیریم تا یک ورزشگاه جدید ساخته شود.
این عضو شورا یادآور شد: دولت اراده کرده ورزشگاه بسازد؛ ما درآمد، مدیریت و نیروی انسانی داریم و توان اداره هفت ورزشگاه را نداریم و به وزارت ورزش و جوانان می گوییم این هفت مجموعه را اداره کند؟
کاشانی با بیان اینکه شهرداری حاتم طایی نیست که اموال را ببخشد، گفت: آن بخش که درآمد و توان بیشتر دارد، شهرداری است و می تواند ورزشگاه بسازد. به جای این بگوییم ما به ازای زمینی که به شهرداری تحول می دهد، تعدادی ورزشگاه نیز ساخته شود، چه اشکالی خواهد داشت؟
خزانه دار شورا افزود: شهرداری می تواند به وزارت ورزش و جوانان بگوید ما به ازای ورزشگاه تختی، دهکده های ورزشی و مجموعه هایی را برای افزایش سرانه های این بخش می سازد.
 
چمران: محور اصلی بحث ها رضایت و آسایش و آرامش مردم است
مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تشکر از تذکر و سخنان آقای کاشانی، تأکید کرد: بحث هایی که در شورا صورت می پذیرد به جهت منافع مردم است، و اصل بحث رضایت و آسایش و آرامش مردم است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: بحث احداث بزرگراه شهید شوشتری، از زمان آقای قالیباف مطرح شده است و حتی نامگذاری آن توسط ایشان و به علت تقارن با ایام شهادت این شهید، با این نام تدارک دیده شده بود، بنابراین ملاحظه کنید که این کار، از چه زمانی بر زمین مانده است. وی افزود: وظیفه همه ماست که پیگیر تحقق مطالبات باشیم و این مهم، فقط بر عهده شهرداری نیست، رییس شورای اسلامی شهر اذعان داشت: دولت فعلی اصلاً قابل قیاس با دولت قبل و دولت های قبلی نیست، به تخصیص تسهیلات در زمینه تجهیز مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره شد و موارد دیگری نیز هست که عموماً پرداخت این مطالبات از جانب دولت، از طریق تهاتر بوده است و در متن قانون به آن تصریح شده است. 
چمران در ادامه با تأکید بر ضرورت احداث بزرگراه شهید شوشتریو تکمیل خطوط مترو تهران خاطرنشان کرد: احداث این بزرگراه بسیار ضرورت دارد و در کاهش بخش مهمی از ترافیک تهران نقش خواهد داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مطالبه‌ای از شهردار گفت: ما از شهردار مطالبه داریم که اگر دولت بودجه احداث آن را نمی دهد، شما برای شروع کار، معطل پرداخت دولت نباشید، معطل شدن شهرداری، یعنی معطلی زن و بچه مردم در زیر برف و باران در صف اتوبوس و این سزاوار مردم نیست.
در پایان بررسی، این لایحه با اکثریت آراء تصویب شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: