• يکشنبه ١٧ دی ١٤٠٢-١٢:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٤٠
در صحن شورا صورت گرفت:8-206

تصویب یک فوریت لایحه تکریم مقام زن در روز ولادت حضرت زهرا (س)

یک فوریت لایحه «تکریم و تجلیل از مقام زن در زادروز حضرت فاطمه زهرا (س)» با تأیید اعضای شورای شهر تهران مصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت لایحه «تکریم و تجلیل از مقام زن در زادروز حضرت فاطمه زهرا (س)» در دویست و ششمین جلسه رسمی شورا بررسی و تصویب شد. 
سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورا در خصوص این لایحه توضیح داد: ماده واحده این لایحه به استناد بند دوم ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا و انتخاب شهرداران و اصلاحات و الحاقات بعدی آن به منظور گرامیداشت روز مادر و زن به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و در راستای ارج نهادن به مقام شامخ مادران و قدردانی از بانوان شهر تهران، شهرداری تهران مجاز است در روز میلاد حضرت فاطمه و هفته زن نسبت به ارائه خدمات رایگان به بانوان متقاضی استفاده از مترو، بی آرتی، فضاهای ورزشی و مجموعه‌های فرهنگی و هنری و گردشگری متعلق به خود از جمله بازدید از برج میلاد، موزه‌ها، پردیس سینمایی و غیره اقدام کند.
نجفی  در ادامه با اشاره به تبصره این لایحه تأکید کرد: بر اساس تبصره موجود در این لایحه شهرداری موظف است در راستای اجرای این مصوبه در چهارچوب بودجه مصوب سالانه، اعتبارات مورد نیاز را پیش بینی و بر اساس اسناد مثبت به حوزه‌های اجرایی ذیربط تخصیص داده و پرداخت کند.
مریم اردبیلی، مدیر کل امور بانوان شهرداری، با بیان اینکه امسال و دو سال قبل، تخفیفاتی را برای خدمات ارائه شده به بانوان داشتیم؛ اظهار کرد: برای بازدیداز برج میلاد در مصوبه‌ای یک بند قید شده که در مناسبت‌ها می‌‎توان از تخفیفات استفاده کرد. شرکت بهره برداری مترو نیز در مناسبت‌های ملی و مذهبی و به صورت محدود و بر اساس دستورات می‌تواند تخفیف‌هایی ارائه دهد. 
وی افزود: مصوبات پراکنده‌ای در این زمینه وجود دارد و با توجه به اقتضائات موجود برای اینکه اقدامات همه جانبه شود، درخواست می‌شود مصوبه مشخصی در این خصوص در نظر گرفته شود. 
حبیب کاشانی، خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه ۷۰۰ مناسبت در ۳۶۵ روز سال داریم؛ اظهار کرد: روز زن تنها یک مناسبت است و مناسبت های فراوان دیگری نیز داریم. در مواردی برای کارمندان شهرداری امتیازاتی در نظر گرفته می شود؛ اما در هیچ وزارتخانه و سازمانی چنین کاری انجام نمی شود. اگر برای امور داخلی این تخفیفات را پیش بینی کرده ایم؛ در بودجه سال آینده لحاظ شود. اما اگر قرار است شهر را اداره کنیم؛ نمی توان برای هر مناسبتی و برای هر قشری تخفیف در نظر گرفت. اگر چنین است که باید شهر را رایگان کنیم.
در ادامه روند بررسی این لایحه نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز با تأیید اظهارات کاشانی در این باره بیان کرد: با توجه به اینکه در هفته گرامیداشت مقام زن و مادر  قرار داریم و با توجه به مناسبت هفدهم دی ماه مبنی بر مقاومت مردم ایران به ویژه بانوان ایرانی در مقابل طرح استعماری حذف حجاب توسط رضاخان، ظرفیت ارائه خدمات به بانوان را دارد. لذا درخواست می‌شود در چنین مناسبتی با ارائه طرح‌های مبنی بر ارائه خدمات به بانوان موافقت شود. 
احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورا در ادامه با طرح این سوال که آیا ما توان اجرای موارد تایید شده را داریم: اظهار داشت: نکته این است که اتوبوس‌های بخش خصوصی تخفیفات اعمال شده و تصویب شده از سوی شورا را نمی‌پذیرند، در مورد مترو هم این بحث صادق است، بنابراین در مواردی که با موافقت شورا همراه است، مکانیسم لازم در نظر گرفته شود. 
در نهایت یک فوریت این لایحه با اکثریت آرای موافق اعضا به تصویب رسید.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: