• سه شنبه ١٩ دی ١٤٠٢-١١:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٥٨
در دویست و هفتمین جلسه شورا:6-207

عوارض بر تبلیغات محیطی تهران اصلاح شد

همزمان با دویست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، «اصلاحیه مصوبه عوارض بر تبلیغات محیطی، تابلوهای معرف کاربری منصوب در شهر تهران در سال ۱۴۰۲» بررسی و با اعمال اصلاحات با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، همزمان با دویست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه شهردار تهران مبنی بر" اصلاحیه مصوبه عوارض بر تابلوهای تبیغات محیطی، تابلوهای معرف کاربردیمنصوب در شهر تهران در سال 1402" مورد بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در توضیح اصلاحات این لایحه عنوان کرد: در سنوات گذشته تابلو استاندارها و مبین حداکثر دارای طول 300 سانتی متر با عرض 130 سانتیمتر بود که برخی مشاغل و صنوف با دارا بودن محیط بنای بیشتر برای بارگزاری تابلو این امکان وجود نداشت تا متراژ آن را افزایش دهند که طبق اصلاحیه جدی پیشنهاد شده تا در صورتیکه طول تابلو منصوبه مازاد بر میزان استاندارد یاشد این مازاد مشمول پرداخل عوارض می باشد.
وی در بند دیگر اصلاحیه این لایحه افزود: مقرر شد تا نصب هرگونه تبلیغات و تابلو با هر ابعاد و هر نوع دارای مجوز اعم از داخلی، خارجی تحت لیسانس که دارای رنگ، نشان، قلم و آرم مخصوص یا انحصاری ثبت شده هستند و به نوعی شاخص محسوب می شوند، مضافا بر اینکه نصب تابلو روی بام و نمای اصلی طبقات بالاتر از طبقه اول بر اساس پروانه ساختمانی صادره توسط شهرداری تنها با رعایت اصول فنی، ایمنی و رعایت مفاد تبصره های موجود در مصوبه بلامانع شناخته شد و در صورت افزایش ارتفاع محل نصب به ازای هر طبقه 5 درصد به ضریب جداول کل عوارض افزوده خواهد شد.
این عضو شورا در ادامه افزود: مادامی که به صورت فرامنطقه ای در شعبات متعدد به شکل زنجیره ای اقدام به تبلیغ کالا، محصول و خدمات می کنند، تابلوی غیرمعرف و غیر استاندارد شناخته شده و مشمول پرداخت عوارض موضوع این مصوبه می شوند» جایگزین عبارت پیشین این مصوبه شد.
وی در خصوص اصلاحیه تبصره دوازدهم این ماده نیز گفت: بر اساس اصلاح تبصره دوازدهم برای بیش از ۴۰ مترمربع ۱۰ درصد به مبلغ کل عوارض محاسبه شده اضافه خواهد شد، خاطرنشان کرد: براساس تبصره دوم ماده پنجم کلیه مؤدیان و مشمولین پرداخت عوارض موضوع این مصوبه در صورت پرداخت نقدی و یکجای عوارض تا پایان سال جاری مشمول ۱۰ درصد جایزه خوش حسابی می شوند. «پنج درصد عوارض کل محاسبه شده مطابق جداول مصوبه خواهد شد» جایگزین عبارت «به ازای هر ۱۰ متر مربع افزایش مساحت، پنج درصد به ضریب مندرج در جداول اضافه خواهد شد»، می شود.
محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز در توضیح دیگری در خصوص کاهش نرخ دریافتی عوارض از این محل عنوان کرد: با توجه به رقم های بالای این عوارض، چنین کاهشی موجب وصول عوارض خواهد شد مضافاً بر اینکه با توجه به ارسال متمم بودجه از سوی شهرداری اگر ببینیم تغییری در درآمدزایی در این بخش اتفاق می افتد آنرا در لایحه متمم اصلاح خواهیم کرد.
 
حبیب کاشانی: اعمال تخفیف های بیشتر یعنی تشویق قانون گریزی
خزانه دار شورا در تذکری بیان داشت: متاسفانه در 10 ماه گذشته استقبالی از این مصوبه صورت نگرفته است  و درآمد حاصله ای که باید میسور می شد نشده است و این تخیف 20 درصدی عملاً تشویق قانون گریزی است و این بمعنی این است کسانی که در ده ماه گذشته تکلیف قانونی خودشان را انجام نداده اند حالا مشمول تخفیف می شوند.
مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به اظهارات حبیب کاشانی ضمن تایید این موضوع در پیشنهادی عنوان کرد که 10 درصد تخفیف اولیه تا پایان سال 1402 به قوت خود باقی بماند و در صورت حضور پرداخت کردن هزینه ها از سوی مودیان 10 درصد دوم بعنوان جایزه خوش حسابی اعمال شود.
وی افزود: نباید این ذهنیت برای صنوف پیش بیاید که کسانی که در ابتدای سال عواض تابلوهای تبلیغانی خود را پرداخت کردند در پایان سال با اعمال تخفیف های بیشتر ضرر کرده و بر این باور و امید باشند که بیاییم و عوارض را پایان سال با تخفیف بیشتر پرداخت کنیم.
در پایان «اصلاحیه مصوبه عوارض بر تبلیغات محیطی، تابلوهای معرف کاربری منصوب در شهر تهران در سال ۱۴۰۲» بررسی و با اعمال اصلاحاتی با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: