• سه شنبه ١٩ دی ١٤٠٢-١٣:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٦٣
در صحن شورا تصویب شد:10-207

اساسنامه سازمان زيباسازی شهر تهران+گزارش تصویری

«اساسنامه سازمان زيباسازی شهر تهران» با اصلاحاتی جزئی با موافقت اعضای شورای شهر تهران، تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، «اساسنامه سازمان زيباسازی شهر تهران» در دویست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران، مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.
ابتدا ناصر امانی، از اعضای شورا، در خصوص اهداف سازمان زیباسازی، ذیل قرائت ماده سوم این اساسنامه گفت: توسعه، ارتقاء کیفیت و ساماندهی سیما و منظر شهری، مبتنی بر معماری ایرانی‌اسلامی و هویت بخشی به شهر و انتظام بخشی به تبلیغات محیطی، مبلمان شهری، احجام میادین، گرافیک شهری و ساماندهی سیما و منظر شهری و انسجام در هویت بخشی ایرانی‌اسلامی در شهر تهران، هدف این سازمان می باشد.
جعفر تشکری هاشمی، عضو شورا خاطرنشان کرد: متن در بردارنده الفاظ تکراری است که از لحاظ ساختار زیبایی شناسی متنی، باید اصلاح و ویرایش شود، اما کلیت و محتوا اساسنامه خوب است، نکته دیگر بند 11 اساسنامه می باشد که در آن آمده است: طراحی ، اجرا، ارتقاء کیفی فضاهای شهری ماننده پلازاها و پیاده راه ها،  تکیه تذکر من بر روی بخش پیاده راه ها می باشد که کاری عمرانی است و ورود سازمان زیباسازی با کارهای عمرانی با رسالت این سازمان تداخل و مغایرت دارد و پیشنهاد می کنم مجوز اجرا و فعالیت های عمرانی به هیچ وجه به این سازمان اعطا نشود.
مهدی چمران، رئیس شورا، در پیشنهادی افزود: لفظ گرافیک شهری باید با طراحی شهری و اصلاح منظر شهری جایگزین شود و لفظ پلازا در بند 11 فارسی نیست و باید با لفظ میدانگاه جایگزین گردد و تذکر آقای تشکری هاشمی را نیز مبنی بر تکراری بودن جملات و حشو عبارات در بخش اهداف اساسنامه را نیز وارد میدانم.
علی‌اصغر قائمی، عضو شورا متذکر شد: هم در ماده 3 و هم در ماده 4 این اساسنامه، از عبارت طراحی سیما و منظر شهری صحبت شده بود، تذکر بنده از این جهت است که این بخش با مأموریت معاونت شهرسازی تداخل پیدا نکند.
مهدی بابایی، عضو شورا، با اشاره به بند سیزدهم اساسنامه، متذکر شد: در این بنده آورده شده که سرمایه گذاری و شراکت با افراد حقیقی و حقوقی، باید در انتهای این بند تبصره مهم  با هماهنگی سازمان سرمایه گذاری اضافه شود.
در پایان بررسی، این اساسنامه، با اصلاحاتی جزئی با موافقت اعضا شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

  گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:
yun.ir/ltujp6

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: