• يکشنبه ١٩ فروردين ١٤٠٣-١٤:٠٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٣٥
در واکنش به گزارش سازمان مدیریت پسماند: 8-225

انتقاد نجفی به تعدد مدیریت و وضعیت جمع آوری زباله در شهر تهران

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از تعدد تغییرات در مدیریت سازمان پسماند، وضعیت نامطلوب جمع آوری زباله در سطح شهر را نتیجه و ناشی از تغییرات پر تعداد مدیریت در این سازمان برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر ضمن آرزوی قبولی طاعات و همچنین تسلیت شهادت شهدای مرزبانی در حمله تروریستی راسک گفت: شهدای مرزبانی از مظلوم ترین و گمنام ترین شهدا هستند که کمتر مورد توجه قرار می گیرند.
وی با اشاره به گزارش مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران اظهار داشت: از ابتدای دوره، تغییرات مدیریتی را در سازمان مدیریت پسماند شاهد بودیم که متعاقب این تغییرات مدیریتی متأسفانه وضعیت جمع آوری زباله در شهر تهران مطلوب نیست. اگر طرح «نوماند» درست اجرا نشود و در فضای رسانه ای جهت مشارکت مردم بهره برداری های لازم صورت نگیرد؛ همانند سایر طرح ها ابتر خواهد ماند و اعتماد مردم به وعده های ما نیز خدشه دار خواهد شد. 
نجفی گفت: طرح MRF که در حال حاضر در دو پهنه در حال اجرا است ولی متأسفانه نتایج ملموس و شفافی تا به امروز نداشته آیا قرار است در سایر مناطق و پهنه ها نیز این طرح اجرا شود؟ در جمع آوری تفکیک از مبدا چه اقداماتی صورت گرفته و آیا سیاست شهرداری تهران بر این موضوع است؟ طرح نوماند تفکیک از مبدا نیست و این موضوع متفاوت است و باید با معاونت شهرسازی این مورد را پیگیری کنید تا صدور پروانه های ساختمانی در مجتمع های بزرگ منوط باشد به اجرای این طرح که ضرورت دارد این موضوع را از معاونت شهرسازی پیگیری کنید.
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به زباله گردهای سطح شهر گفت: هنوز هم در سیمای شهر زباله گرد ها دیده می شود و چهره شهر را  نازیبا کرده است. برای این موضوع استفاده از مخازن مناسب که این معایب را نداشته باشد ضروری است و باید در این زمینه مطالعات و تحقیقات لازم را انجام دهید.
نجفی گفت: استفاده از پسماند امروز در انرژی های تجدید پذیر در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد آیا شهرداری تهران در این خصوص طرحی را انجام داده و یا سیاستی در این باره داشته است؟ در خصوص احداث مجتمع صنفی (شهرک بازیافت) در زمین 60 هکتاری در مجتمع آراد کوه چه اقدامی خصوص صورت گرفته است؟
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در خصوص مشکلات پناهگاه نگهداری سگهای بلاصاحب کهریزک که حجم ورودی روزانه این حیوانات با ظرفیت و گنجایش پناهگاه سازگاری ندارد. عدم اختصاص فضای قرنطینه برای نگهداری سگ های سالم با توجه به حجم بالای زنده گیری و تامین غذای آنها چه اقداماتی صورت گرفته است؟
وی در پایان گفت: در دنیا از زباله به عنوان طلای کثیف نام برده می شود اما متأسفانه همه زباله های ما تفکیک نمی شوند و به آرادکوه منتقل و در آنجا دفن می شود. سازمان پسماند اگر تا به امروز اقدامی در این زمینه انجام نداده، حتماً باید در جهت مسئله اقتصادی این موضوع را پیگیری کند.
 
کد خبر: 8-225

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: