• سه شنبه ٢١ فروردين ١٤٠٣-١١:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٤٩
چمران:1-226

تنبیه سخت در انتظار امریکا و اسرائیل / امیدواریم وزیر کشور در مقابل کارشکنی ها قاطعانه تصمیم بگیرد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به مقر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه تأکید کرد: این جنایت بزرگ قطعاً با پشتیبانی امریکا انجام شده و به زودی تنبیه سختی در انتظار این شیاطین خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و بیست و ششمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای فلسطینی، با اشاره به سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی در ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ به دست عوامل مسلح سازمان مجاهدین خلق اظهار کرد: ایشان یکی از فرماندهان پاکدل، مخلص، شجاع و کم ‌نظیر ارتش جمهوری اسلامی ایران چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن بود که در مبارزات ضد رژیم حضور داشت.
وی ضمن گرامیداشت مقام  شهید صیاد شیرازی ، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص برخی شهدا گفت: واقعاً شهادت شایسته شهید صیاد بود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به یادآوری رویداد مهم تاریخ انقلاب پرداخت و به افتتاح حساب 100 امام خمینی(ره) و شکل گیری تشکیلاتی به نام «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی» اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: این بنیاد با هدف ایجاد مسکن برای اقشار مستضعف پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و تا کنون توانسته خدمات فراوانی را در نقاط مختلف کشور بویژه در روستاها و مناطق محروم ارائه نماید و بارها دیدیم که بسیاری از ساختمان های روستایی که بدست این بنیاد بازسازی، احداث و نوسازی شدند در مواقع بروز مخاطرات طبیعی همچون زلزله مقاوم بوده و آسیب چندانی ندید؛ امیدواریم این بنیاد به برکت نام امام همچون گذشته با قوت و قدرت بیشتری بتواند مأموریت خود را به نحو احسن انجام دهند. 
وی همچنین با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر، ضمن تبریک این عید بزرگ بندگی به همه مسلمانان جهان به ویژه شیعیانان ایران عنوان کرد که این عید بزرگ نشان از پایان یافتن ماهی است که خواب بندگان خدا در آن جزو عبادت محسوب می شد، ماهی که ماه نزول، تلاوت، آموختن و عمل به قرآن بود، ماه آموزش و مبارزه با خواهش های نفسانی و مقابله با شیاطین بود، ماه مسجد و خودداری از حرامی ها،ماه اتصال به پروردگار و دوری از فریب، نیرنگ و آشتی با همه نعمت های الهی بود، ماه دستگیری از دیگران و کمک به مردم که پایانش هم با دادن زکات همراه است، ماه وصل به معشوق بود و ماهی بود که هم در غزه هم در دمشق و هم در بلوچستان شهید داشتیم و عامل تمام این شهادت ها شیطان بزرگ امریکا و فرزند نامشروع اش اسرائیل بود.
چمران با ذکر این نکته که این شیاطین متعهدانه دست به دست هم دادند تا این جنایت ها را انجام دهند؛ ادامه داد: ما در این ماه به دستور خداوند تمرین کردیم که بنده خوب خدا باشیم و تحت تاثیر شیطان صفتان قرار نگیریم و با آنها در هر مرحله ای مبارزه کرده و شکستشان دهیم و به حول قوه الهی به این کار جامه عمل خواهیم پوشاند.
وی یادآور شد: عید سعید فطر بخاط این خوبی ها و صفات بارز این ماه عید شده است؛ به خاطر اینکه کوله باری از تمرین ها را به دوش داریم و با شادابی وارد ماه های دیگر می شویم تا در نهایت بنده ای باشیم که مصداق بارز«الَّذِينَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» است و هرآنچه که شنیدیم دقیقا نپذیریم بلافاصله تکرار نکنیم چرا که این عملی شیطانی است و بنده ای باشیم که وقتی از سوی پروردگار به ما خطاب شد «لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ» آنچه را که میگوییم ابتدا خودمان انجام بدهیم و راه ائمه اطهار را بپیماییم و در آخر از شیطان ها و شیطان بچه هایی که گرد نا امیدی و یاس را به ملت ما می پاشند پرهیز کرده و پوزه آنها را به خاک بمالیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه این ماه به همه ما پرهیز از دروغگویی، نفاق و آماده برای حق گویی یادآور می شود که نباید برای گفتن حق از چیزی بهراسیم، بیت المال را رعایت کنیم و لحظه ای با چشم سوء به این بیت المال ننگریم، اختلاسگران و زالوهای کثیف و بی وجدان اجتماع را از خود و جامعه برانیم و پوزه انها را همچون شیاطین بر خاک بسائیم.
وی در ادامه به دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر انقلاب اشاره کرد و در این خصوص گفت: ایشان طبیعت محیط دانشجویی را شاد، زنده، پرهیجان، مطالبه‌گر و شوق‌آفرین خواندند و با اشاره به لزوم دنبال‌گیری مطالب مطرح شده نمایندگان تشکل‌ها در این دیدارعنوان کردند که ستیزه جویی و نفرت پراکنی کار انقلابیون نیست و نباید باشد.
چمران در پایان سخنان خود در دویست و بیست وششمین جلسه صحن علنی شورای ششم، ضمن محکومیت چندین باره جنایات اسرائیل غصب در نسل کشی مسلمانان فلسطینی تصریح کرد: متاسفانه وارد هفتمین م اه درگیری ها و انسان کشی ها از سوی شیاطین زمان در غزه هستیم و قطعاً با  وجود خون های پاک بر زمین ریخته فراتر از 33 هزار شهید اسرائیل به جایی نخواهد رسید و این آغاز یک شکست بزرگ برای اسرائیل و یک پیروزی قاطع و شکوهمند برای مسلمین است.
وی ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به مقر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه تاکید کرد که این جنایت بزرگ قطعاً با پشتیبانی امریکا انجام شده و بزودی تنبیه سختی در انتظار این شیاطین خواهد بود.
 
امیدواریم وزیر کشور در مقابل کارشکنی ها قاطعانه تصمیم بگیرد
مهدی چمران در حاشیه دویست و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز اصلاحیه مصوبه‌ سال ۱۳۹۲ مبنی بر شرکت اعضای در کمیسیون‌های مختلف بررسی می شود؛ اظهار کرد: گرچه اعتراض کتبی صورت گرفت، تغییری انجام نشد و به همین دلیل امروز یک فوریت آن بررسی می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز نرخ ورودی باغ پرندگان و همچنین نرخ ورود ماشین الات به میادین میوه و تره‌بار تعیین خواهد شد، تصریح کرد: پرونده تعدادی از باغات نیز بررسی خواهد شد و همچنین نامگذاری تعدادی از معابر صورت خواهد گرفت.
چمران با بیان اینکه پیشنهادات زیادی آمده تا در مورد خانه‌باغ‌ها تصمیم جدیدی گرفته شود؛ گفت: تلاش شهرداری این است که باغ‌های سبز را خریداری کند و به فضای سبز تهران اضافه کند. این روند پیش از آن نیز وجود داشته و ادامه دارد.
وی ادامه داد: متاسفانه در خانه باغ‌ها درختان خشک می‌شوند و به دلیل ضرر و آسیبی که مالکان می‌بینند درختان را به سمت خشکی می‌برند و به همین دلیل از داشتن فضای سبز محروم می‌شویم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: کمیسیون معماری و شهرسازی، خدمات شهری و عمران پیشنهاداتی آماده کردند. امیدواریم طرح بدون ایراد و یا کم ایراد ارائه شود تا باغات باقی بمانند و ساختمان‌ها نیز به طوری که به باغ و همسایگان آسیب نزند؛ ساخته شوند.
وی درخصوص آماده‌سازی شهر برای عید فطر، یادآور شد: اقداماتی برای عید نوروز انجام شده بود که برای عید فطر نیز هست؛ به هر شکل شهرداری خود را برای عید فطر می‌رساند و شهر را آماده خواهد کرد.
چمران با تاکید بر اینکه مایه تاسف است که ماه‌هاست از انعقاد قرارداد واگن ها گذشته اما در داخل کشور موانع زیادی وجود دارد و هنوز به نتیجه نرسیده است، گفت: تا امروز تایید فنی بر عهده مترو بوده است. امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود. اینکه چه کسی نفع می‌برد نمی دانم اما اینکه چه کسی ضرر می‌کند باید بگوییم همه ضرر خواهند کرد.
وی افزود: به جای اینکه قدر بدانند و کمک کنند اینگونه کار را متوقف می‌کنند و باید پاسخگو باشند.
 
کد خبر: 1-226

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: