• يکشنبه ٢٦ فروردين ١٤٠٣-١٢:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٦٨
نجفی: 2-227

حضور کودکان کار در خیابانها برای خودشان و شهروندان معضل شده است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش رئیس سازمان بهزیستی کشور، خواستار یافتن راهکاری برای انواع آسیبهای اجتماعی از جمله موضوع کودکان کار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر با تشکر و قدردانی از اقدام سپاه پاسداران و نیروهای مسلح در عمل به وعده صادق و تنبیه متجاور با اشاره به گزارش رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: یکی از مشکلات شهر تهران موضوع کودکان کار است که فعالیت این کودکان و حضور آنها در خیابان ها مشکلاتی برای شهر و شهروندان پدید می آورد.
وی ادامه داد: قطعاً یکی سازمان های متولی در این زمینه سازمان بهزیستی می باشد و بر اساس ماده ۲ فصل دوم آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی مصوبه ۱۳۸۴ هیئت وزیران ذکر شده که سازمان بهزیستی کشور، موظف است با همکاری و مشارکت شهرداری‌، انجمن های خیریه‌، تشکل‌های غیردولتی و نیروی انتظامی و با استفاده از مدد کاراجتماعی نسبت به شناسایی‌، جذب‌، پذیرش و توانمندسازی کودکان خیابانی در کلیه مراکز استانها و در صورت صلاحدید کارگروه اجتماعی استان در شهرهای بالای دویست هزار نفر اقدام نماید. 
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: سئوال بنده این است که چه تعداد از این کودکان در شهر تهران وجود دارد و چه میزان از آنها توسط بهزیستی پذیرش و توانمند شده اند؟ آیا آماری از تعداد کودکان کار در شهر تهران موجود است؟
سوده نجفی گفت: آمار های متناقضی از وجود ۱۷ هزار و ۷۰ هزار کودک‌ کار در این خصوص ارائه شده است. چه تعداد از این کودکان از اتباع خارجی هستند؟ متولی اصلی ساماندهی کودکان کار در شهر تهران کدام نهاد است؟
وی با اشاره به خانواده های دارای معلول بالای ۱۸ سال گفت: افراد دارای معلولیت بعد از ۱۸ سالگی توسط سازمان بهزیستی پذیرش نمی شود که این موضوع مشکلاتی را برای خانواده ها ایجاد کرده است و بعضاً خانواده ها از توان مالی و به دلیل کهولت سن پدر مادر امکان مراقبت ندارند. سازمان بهزیستی برای این مشکل خانواده های دارای معلولیت چه اقدامی انجام داده است.
 
کد خبر: 2-227

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: