• چهارشنبه ٢٩ فروردين ١٤٠٣-١٢:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٧٠٠
بابایی خبر داد؛

۷۰ درصد مراکز درمانی منطقه دو تهران تاییدیه ایمنی گرفتند/تجلیل از فعالان حوزه ایمنی در فضای مجازی

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تلاش برای کاهش تعداد ساختمان های ناایمن پایتخت از دریافت تاییدیه اولیه ایمنی برای بیش از ۷۰ بیمارستان و مراکز درمانی در منطقه ۲ تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، هفتاد و سومین جلسه کمیته ایمنی با شعار شهرِ ایمن در محل شهرداری منطقه ۲ تهران برگزار شد و مهدی بابایی در این جلسه با بیان اینکه به منظور دستیابی به شهر ایمن جلسات این کمیته در همه مناطق شهر تهران برگزار و مرحله دوم که مرحله ارزیابی است، آغاز شده است، اظهار داشت: ارزیابی ها حاکی از این است که وضعیت ساختمان های ناایمن نسبت به آغاز این دوره و زمانی که مدیریت شهر را تحویل گرفته ایم، وضعیت بهتری است و شهرداران مناطق و شهرداران نواحی با پیگیری کمیته ایمنی برای کاهش تعداد ساختمان های ناایمن تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه تعداد ساختمان های عمومی و خدماتی که از نظر ایمنی در وضعیت بحرانی بوده اند، اکنون کاهش چمشگیری داشته است، افزود: در منطقه ۲ ، از ۱۱۷ مرکز درمانی موجود که مورد ارزیابی قرار گرفته اند، ۷۸ ساختمان موفق به دریافت تاییدیه اولیه ایمنی شده و ۲۳ ساختمان نیز در فاز اجرایی هستند و تاییدیه های لازم را دریافت کرده اند.

بابایی تاکید کرد: تعداد ساختمان های بحرانی منطقه ۲، هشت ساختمان بود که در حال حاضر، ساختمان های سرو، نارنجستان، هرمزان از لیست خارج شده و بیمارستان رسول اکرم(ص) که از جمله ساختمان های ناایمن منطقه بود و اخطاریه آتش نشانی داشت؛ مراحل تخریب و نوسازی را طی می کند.

به گفته رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران با تلاش های صورت گرفته و همکاری مدیریت شهری و دادستانی تهران، تعداد ساختمان های بحرانی که هر یک پتانسیل ایجاد حادثه ای شبیه پلاسکو را داشتند، کاهش یافته و در حال حاضر از ۱۲۹ ساختمان به ۷۰ ساختمان رسیده ایم.

بابایی خاطر نشان کرد: امیدواریم، این تعداد نیز با اجرای دستورالعمل ایمنی و پیگیری ها تا پایان سال به صفر رسیده و دستاوردی ارزشمندی برای مدیریت شهری و تحقق شهرِ ایمن باشد.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران از فعالان حوزه ایمنی و فعالان خانه های دوام، خواست تا با تولید محتوای تخصصی در فضای مجازی برای کاهش حوادث و ارتقای سطح دانش ایمنی شهروندان بکوشند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: