• يکشنبه ٢ ارديبهشت ١٤٠٣-١٤:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٧١٥
تشکری هاشمی مطرح کرد 7-229

انتقاد از سیاست‌های تحمیلی شرکت کنترل ترافیک

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از عملکرد و سیاستها در خصوص شرکت کنترل ترافیک شهر تهران که مانع از عملکرد مطلوب این شرکت شده است؛ انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به گزارش حسابرسی شرکت کنترل ترافیک گفت:  در حالی که  اساسنامه در انتصاب مدیرعامل شرکت رعایت نشده و  شرکت از سود عملیاتی در سال ۹۹ به زیان عملیاتی   رسیده است، مطالبات پیمانکاران پرداخت نشده، دعاوی مختلف در محاکم قضایی دارد، پرونده مالیاتی و سایر حقوق دولتی در محاکم مربوطه مطرح می باشد، پس چگونه حسابرسان وضعیت را مطلوب اعلام کرده‌اند، دیگر چه اقدامی باید صورت می‌گرفت تا وضعیت این شرکت‌ مشروط اعلام شود. 
وی ادامه داد: شرکت کنترل ترافیک بین ۲/۶۷ تا ۳ درصد هزینه کارگزاری دریافت می‌کند و به هیچ وجه حقوق بگیر شهرداری نیست.
تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه حداقل باید شرکت نسبت به تجدید ارزیابی اقدام می کرد که مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت نشود؛ گفت:  مسئولان شرکت به فکر چاره بیافتند. شواهد نشان می دهد وضعیت شرکت کنترل ترافیک به شکل ساماندهی شده‌ای در حالت اضمحلال است و در حالی که اگر به سوابق سال‌های پیش نگاه کنیم؛ هیچ کدام از این مشکلات وجود نداشتند. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: مگر می‌شود یک ساختمان چند ده هزار متری که در مالکیت شرکت است؛ ۱۲ میلیارد تومان قیمت داشته باشد؟ مشخص است که این ساختمان به تجدید ارزیابی نرفته است. فارغ از گزارش حسابرسی، به نظر می‌رسد اراده‌ای وجود دارد که می‌خواهد این شرکت را در اصطلاح عامیانه، به خاک سیاه بنشاند. 
وی تصریح کرد: تقاضای من این است که شرکت فوق تخصصی که از بین رفته است را بار دیگر احیا کنند و  به جای اینکه هر روز برای حل و فصل دعاوی خود در دادگاه‌ها باشد؛ فعالیت‌های تخصصی خود را انجام دهد. سیاست‌های تحمیلی که به شرکت کنترل ترافیک وارد می‌شود؛ وضعیت شرکت را به این شکل رسانده است.
 
کد خبر: 7-229

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: