• سه شنبه ٤ ارديبهشت ١٤٠٣-١٦:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٧٣٨
سروری: 12-230

شهرداری هر ساله معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران را در دستور کار قرار دهد + گزارش تصویری

نایب رئیس شورا با تأکید بر جاذبه‌های متنوع گردشگری در پایتخت، خواستار معرفی این ظرفیت‌ها هر سااله از سوی شهرداری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، پرویز سروری، نایب رئیس شورا در جریان جلسه دویست و سی ام شورا در واکنش به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری مراسم‌های ساده افطاری بیان کرد: یکی از توصیه‌های مؤکد مقام معظم رهبری برگزار ی افطاری‌های ساده در ایام ماه مبارک رمضان است که شهرداری امسال با انجام این اقدام این توصیه را عملی کرد.
وی افزود: اقدام انجام شده در برگزاری افطاری‌های ساده در بوستان لاله بسیار متنوع و جالب بود. اینها نشان می دهد که ما در بعد فرهنگی و اجتماعی نیازمند فعالیت‌ها و نوآوری‌های جدید هستیم. برنامه‌های تکراری در برنامه‌های فرهنگی چندان مؤثر نیست. در خصوص مسائل مربوط به مساجد نیز شاهد نوآوری‌هایی بودیم، اما با وجود برنامه‌های متنوع، جای یک برنامه خالی بود که مربوط به ظرفیت‌های گردشگری است. تهران ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های متنوع بسیاری دارد. یک بار این ظرفیت‌ها معرفی و اعلام شد اما به نظر می‌رسد ما نیاز داریم که هر ساله برای گردشگرانی که به تهران سفر می‌کنند و یا حتی خود شهروندان تهرانی این ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری را معرفی کنیم.
 
نادعلی: باید در کنار اقدامات قله‌ای، اقدامات مستمر نیز مورد توجه واقع شود
سخنگوی شورا  ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری در ایام نوروز متذکر شد: اقدامات و فعالیت‌های شهرداری در مناطق را می‌توان به دو دسته تقسیم خوب و ضعیف تقسیم کرد؛ در این باره نقاط قوت باید تقویت و نقاط ضعف نیز جبران شود. یکی از وظایف معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری متوازن کردن این موارد است یعنی مناطقی که عقب هستند باید شناسایی و ضعف‌هایشان جبران شود.
نادعلی در ادامه با تأکید بر اینکه گزارش عملکرد خوب مناطق مختلف در ایام ماه مبارک رمضان و برگزاری مراسم افطاری در بیلبوردهایی اعلام می‌شد، بیان کرد: این اقدامات سبب می‌شود که مردم در مناطق مختلف مطمئن شوند که اقداماتشان مورد توجه شهرداری قرار می‌گیرد. باید در کنار اقدامات قله‌ای، اقدامات مستمر نیز مورد توجه واقع شود، این مسئله برای ما بسیار مهم است.
وی ادامه داد: یکی از موارد مهمی که در اولویت ما قرار داشته و دارد کمک به مجموعه‌ها برای ساخت و توسعه مساجد است. همانطور که شاهد بودیم،  در ایام اعتکاف مخاطبان نوجوانی هدف قرار گرفته بودند که تاکنون حتی یک بار هم به مسجد نیامده بودند لذا پیشنهاد می‌شود انجام این اقدامات استمرار داشته باشد تا خلا‌های موجود پر شود. 
 
پیرهادی: شهرداری توجه بیشتری به مسائل محیط زیستی داشته باشد 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با تأکید بر اینکه وظایف ذاتی شهرداری باید قدری تقویت شود؛ بیان کرد: در خصوص مباحث محیط زیستی انتظار داشتیم فعالیت بیشتری انجام شده باشد، به همین ترتیب در حوزه آب و هوا، خاک، سلامت و موضوعات خدمات شهری گرچه اقداماتی انجام می‌شود اما انتظار می‌رود این حوزه‌ها نیز مورد توجه واقع شود. همانطور که از نام معاونت فرهنگی و اجتماعی پیداست وظایف این معاونت ابتدا باید در زمینه مسائل اجتماعی باشد و سپس فرهنگی، لذا درخواست می‌شود مسائل و موضوعات مربوط به این حوزه‌ها چه در خصوص نظافت شهر و تفکیک زباله و چه در خصوص مسائل مرتبط با آب هوا و کاهش ترافیک باید تبلیغات لازم صورت گیرد. 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در در ادامه در خصوص ورزش‌های همگانی و عمومی نیز بیان کرد: در حوزه ورزش‌های همگانی نیز اقدامات مناسبی در اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار انجام شد که بسیار ارزشمند بود. در ایام نوروز دوستان پای کار بودند و این موارد را در بسیاری از مناطق اجرایی کردند که از تمام پرسنل شهرداری برای انجام این اقدامات قدردانی می‌کنیم. ‌
 
بابایی: شهرداری تمام اقدامات انجام شده را تبلیغ کند
عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری با باین اینکه موضوعات دینی خلایی بود که در سال‌های گذشته احساس می‌شد و اقداماتی که امسال در این باره انجام شد، قابل تقدیر است، اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی انجام شده بود که در گزارش ذکر شد اما در تبلیغات شهری تنها به چند مورد محدود پرداخته شد در حالی که شهرداری می‌توانست به سایر اقدامات انجام شده نیز در تبلیغات بپردازد تا مردم به این طریق از تمام اقدامات این حوزه بهره لازم را ببرند. پویش « حال خوب ساختنی است» که در حال حاضر در حال انجام است، نیز قابل تقدیر است. 
 
توکلی زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به واکنش اعضای شورای شهر تهران با بیان اینکه ما به فضایی نیاز داریم که بتوانیم برنامه های این معاونت را با جزئیات ارائه دهیم؛ گفت: میزان تحقق احکام برنامه چهارم توسعه سنجش شده و در برنامه دو ساله، معاونت فرهنگی و اجتماعی در تحقق احکام برنامه ۹۰ درصد موفق بوده است.
وی با بیان اینکه باید ببینیم در حوزه فرهنگ چه چیزی در شهر تحویل گرفتیم؛ تصریح کرد: مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی تعطیل بود و ما شهر را در این شرایط تحویل گرفتیم. تلاش شد دو سال تعطیلی در کرونا را جبران کنیم. ما شهری را تحویل گرفتیم که زیست شبانه در حال ترویج بود. شهری را تحویل گرفتیم که سگ گردانی در آن ترویج یافته بود و آیین های دینی دچار خلل شده بود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه افتخار آنها این بود که یک کنسرت در فضای مجازی برگزار کردند؛ گفت: سخن اصلی رهبر معظم انقلاب تحول ساختار فرهنگ بود و ما سعی کردیم تمام افراد با تجربه شهر در برگزاری هیئات مذهبی را گردهم آوریم تا ببینیم درخواست ها در این زمینه چگونه محقق می شود.
 
وی با تأکید بر اینکه ۱۲ قرارگاه را تشکیل دادیم و در این زمینه قائل به ساختار و افزایش بودجه و نیروی انسانی نیستیم، تصریح کرد: ما به امکانات نگاه نکردیم بلکه به بضاعت جبهه انقلاب توجه کردیم. ما ۱۲ قرارگاه تشکیل دادیم و درخواست داریم که ۱۲ جلسه به ما فرصت داده شود تا گزارش اقدامات را ارائه دهیم. نیاز نیست ابتدا بیلبورد نصب کنیم و باید گزارش آن را در شورا ارائه دهیم.
توکلی زاده با بیان اینکه سیاست ها و راهبردها را با ایده پردازی پیوند زدیم؛ گفت: برنامه های ما بر مبنای شادی، هویت انقلابی و سبک زندگی بود و تلاش کردیم با مناسبت ها این راهبردها را اجرایی کنیم.
 
 
گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:
yun.ir/xocnad
 
کد خبر: 12-230

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: