• شنبه ٨ ارديبهشت ١٤٠٣-٢٣:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٧٤٩
آقامیری:

شهروندان بهترین صاحب نظر در حل مشکلات محلی هستند

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از شهروندان به عنوان بهترین صاحب نظر در حل مشکلات محلی یاد کرد و افزود: در جلسات مجمع مشورتی و تخصصی محلات به دنبال شناسایی نقطه ای مشکلات محله هستیم و با تدوین "نظام مسائل محلات" در کمیته عمران شورای شهر اقدامی ارزشمند در این خصوص صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری در پنجاه و چهارمین جلسه مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران که در منطقه ۱۴ برگزار شد؛ در سخنانی با تأکید بر اینکه جلسات مجمع مشورتی و تخصصی  باعث دیده شدن مشکلات کوچک مقیاس محلات در مناطق می شود؛ تصریح کرد: یکی از مهمترین مأموریت های این نشست ها دیده شدن عملکرد و زحمات شهرداری است؛ چراکه مردم خروجی کار شهرداری را در کف محله خود می بینند و ما را قضاوت می کنند.
او گفت: به دنبال حل این مسائل، اتخاذ رویکرد مدیریتی محله محور به عنوان یکی از کارآمدترین سازوکارهای نظام مدیریت و برنامه ریزی می تواند زمینه ی ساماندهی و توانمندسازی محلات شهری را فراهم آورد.
آقامیری با بیان اینکه نظام مسائل محلات، رهیافتی کارآمد برای برنامه ریزان شهری است؛ افزود: در این جلسات معتمدین روی این پروژه ها نظر  می دهند و اگر پیشنهاد جدیدی دارند؛ مطرح کنند. فرم هایی نیز طراحی شده که در اختیار دبیران منطقه قرار گرفته است تا میان معتمدین محلات توزیع شود و از این طریق پیگیر مسائل محلات خواهیم بود.
او تأکید کرد: ارتباط ما در کمیته عمران شورای اسلامی شهر با معتمدین محلات باید یک ارتباط منظم و کتبی باشد و این درخواست ها ثبت و ضبط شود.
وی اظهار داشت: این درخواست ها در کمیته عمران بررسی می شود و مورد پیگیری قرار می گیرد. ما نمی خواهیم مشکلات، صرفاً به صورت شفاهی مطرح شود. بلکه به صورت کتبی ثبت و ضبط شود و مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد. این اقدام باعث می شود یک کارنامه خوبی از مشکلات محله داشته باشیم.  ضمن اینکه به دنبال جمع آوری نظام مسائل محلات هستیم و بستر خوبی فراهم شده که در حال تکمیل است و کارکردهای سنوات گذشته ثبت شده است و جمع کارکردها و مطالبات گذشته در این کارنامه دیده می شود.
گفتنی است در این نشست پروژه های منتخب  منطقه ۱۴ در بخش های عمرانی، حمل و نقل ترافیک، خدمات شهری و ... مطرح شد و معتمدین محلی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: