• چهارشنبه ٢٦ آبان ١٤٠٠-١٢:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣١٠١
مهدی عباسی در گفت‌وگو با ایلنا:

طبقاتی کردن اتوبان همت خطاست/ شهرداری منابع کافی برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار را دارد

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: طبقاتی کردن اتوبان همت در حال حاضر خطا است و اگر شهرداری پیشنهادی دارد باید مطالعات آن را به صورت جامع و بر پایه تحلیل ۵۰ سال آینده ارائه دهد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران «مهدی عباسی» رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره دو طبقه شدن اتوبان همت گفت: برای اتوبان همت باید کار مطالعاتی انجام شود و به این نکته توجه کرد که هر بزرگراهی مطالعات مخصوص به خود را دارد. الان نمی‌توانیم مطالعاتی که برای مثال برای احداث اتوبان صدر انجام شده است و منتقدین و موافقین در مورد صدر گفته‌اند را عیننا برای بزرگراه همت معیار قرار دهیم. 

او با تاکید بر انجام مطالعات مستقل برای اتوبان همت گفت: برای بزرگراه همت باید به صورت مستقل مطالعات انجام شود. این پروژه بار اقتصادی دارد و مسائل متعددی همچون مساله شهرسازی، ترافیکی، پیش‌بینی شرایط آینده و مسائل زیست محیطی نیز در آن مطرح است که همه این موارد باید مطالعه شود و در کنار همدیگر سهم هر یک نمره دهی شود و تقدم و تاخر اولویت‌ها و ارزش‌ها مشخص شود و سپس براساس این نمره‌ها و شاخص‌ها مشخص شود که آیا اجرای این طرح به صلاح هست یا خیر. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اضافه کرد: در حال حاضر و به صورت عمومی طبقاتی کردن اتوبان همت خطا است. شهرداری اگر چنین پیشنهادی دارد باید آن را ارائه دهد و پیوست‌های مطالعاتی‌اش را آماده کند. پیوست‌ها نیز باید به صورت جامع باشد و همه جنبه‌های زیست شهری باید در آن لحاظ شده باشد. مطالعات حداقل باید بر پایه تحلیل ۵۰ سال آینده صورت گیرد. 

عباسی در واکنش به اینکه در شرایط اقتصادی کنونی بررسی مطالعاتی چنین پروژه‌ای را ضروری می‌دانید یا خیر اظهار کرد: یکی از پیوست‌ها مطالعات اقتصادی است. اگر با این استدلال باشد نباید هیچ پروژه‌ای را در تهران شروع کنیم. اما اگر قرار است کاری انجام شود باید برای تامین منابع آن نیز برنامه ریزی داشته باشیم. مهم این است که بدانیم اولویت ما در تهران کدام پروژه است. برای مثال اگر اولویت ما در تهران تکمیل خطوط مترو است پس باید منابع شهرداری تهران نیز باید به سمت تکمیل و توسعه خطوط مترو هدایت شود. 

او اضافه کرد: مهم تعیین اولویت‌ها است و اگر تعیین اولویت به درستی انجام شود، شهرداری به اندازه کافی منابع دارد که اولویت‌های تعیین شده را محقق کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: