• دوشنبه ٢ اسفند ١٤٠٠-١٢:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٨٤٣
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا پیشنهاد داد؛

نوسازی بافت فرسوده بدون افزایش طبقات و با تاکید بر کیفیت بخشی بر زندگی

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران گفت: برای رونق بخشی به ساخت‌وساز به جای افزایش طبقات می‌توانیم راهکارهای جایگزین داشته باشیم.به طوری که با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از سرمایه‌گذاران خارج از شهرداری برای نوسازی با کیفیت بافت فرسوده اقدام کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در خصوص احیای بافت فرسوده اظهار کرد: در نوسازی بافت فرسوده کیفیت‌بخشی اولویت ما است و از مواردی که مانع کیفیت زندگی شود پرهیز و به سمت هر آن چیزی که به کیفیت زندگی کمک کند، حرکت خواهیم کرد.
 
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برای رونق‌بخشی به ساخت‌وساز به جای افزایش طبقات می‌توانیم راهکارهای جایگزین داشته باشیم و با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارج از شهرداری برای نوسازی بافت با کیفیت اقدام کنیم.
 
وی اضافه کرد: با معاونت شهرسازی شهرداری جلساتی در این خصوص داشته و ایده‌ها و نقطه نظرات شورا را مطرح کرده ایم و منتظر اقدام شهرداری در این زمینه هستیم.
 
عباسی با بیان اینکه راهکار احیای بافت فرسوده الزاما اضافه کردن طبقه نیست، عنوان کرد: ممکن است یک سرمایه‌گذار چندین پلاک را با هم تجمیع و گذرهای اختصاصی را به پلاک مدنظر خود اضافه کند، در آن صورت سرانه‌ها و پارکینگ‌ها تامین و گذرها و معابر از عرض کافی برخوردار می‌شود؛ اینگونه شما یک پروژه مطلوب دارید که می‌توانید طبقه به آن اختصاص دهید.
 
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران افزود: این کار سیاست‌گذاری عمومی می‌خواهد و شهرداری تهران می‌تواند به صورت بلوکی برنامه‌ریزی کرده و در آن پهنه‌ای که می‌خواهد اقدام کند سرمایه‌گذار بیاورد و هدف‌گذاری کند که به عنوان مثال یک عرصه چند هزار متری را به چه صورت می‌خواهد نوسازی کند و چند واحد بسازد؟ افراد ذی نفع در آن مکان را چه طور می‌خواهد خارج کند؟ آیا می‌خواهد به آن‌ها آپارتمان بدهد که از آنجا بروند و یا برای کسانی که می‌خواهند در آن پروژه باشند در یک توافق منطقی فرصت را برای حضور مجدد آن‌ها در منازل محلات قدیمی خودشان فراهم آورد؛ این یک سیاست‌گذاری است و ما منتظر پیشنهادات شهرداری هستیم.
 
وی تاکید کرد: قطعا اولویت شورا در نوسازی بافت فرسوده کیفیت‌بخشی به محلات و تامین سرانه‌ها است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: