• سه شنبه ٢٤ اسفند ١٤٠٠-١٠:٠٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٩٦٨
معدنی پور در گفت و گو با فارس مطرح کرد:

ضرورت احیاء مشاوران امور بانوان در مناطق و سازمان‌های شهرداری

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت ارتقا جایگاه اداره کل امور بانوان خواستار احیا حوزه مشاوران امور بانوان در مناطق و سازمان های شهرداری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهری فارس با اشاره به لایحه «اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران» ضمن مخالفت با جابجایی اداره کل امور بانوان از معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و قرار گرفتن آن در ذیل حوزه شهردار گفت: ما از کمیسیون برنامه و بودجه درخواست داریم که در بررسی لوایحی که مربوط به دیگر کمیسیون های تخصصی است مراتب را با کمیسیون ها در میان گذاشته و نظر کمیسیون ها را در چنین موضوعاتی دریافت کنند.
 
وی ادامه داد: موضوع اداره کل امور بانوان به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مربوط است لذا اگر اتفاقی در این زمینه می‌خواهد صورت گیرد، باید نظرات کمیسیون در مورد آن نظر گرفته شود.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: شهرداری تهران طی لایحه‌ای پیشنهاد داده تا اداره کل امور بانوان به منظور ارتقاء جایگاه در ذیل حوزه شهردار قرار گیرد اما با توجه به تجربه و نگاه کارشناسی موجود صرفا قرار گرفتن این اداره کل در ذیل حوزه شهردار کمکی به ارتقاء جایگاه آن نخواهد کرد.
 
معدنی پور با اشاره به اینکه این تجربه در سال‌های 1384 تا 1388 در شهرداری تهران وجود داشت و اداره کل امور بانوان زیر نظر مستقیم شهردار فعالیت می‌کرد، بیان داشت: بنا به همین تجربه اداره کل امور بانوان از ذیل حوزه شهردار جدا و به حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی منتقل شد.
 
وی خاطر نشان کرد: اگر قرار است اداره کل بانوان همچنان در سطح اداره کل باقی بماند بهترین جایگاه برای آن ماندن در ساختار معاونت فرهنگی و اجتماعی است. چراکه  توسعه اجتماعی جامعه مستلزم طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی توسط زنان، برای زنان است که طبعا دختران، کودکان، سالمندان و خانواده را متاثر از خود می کنند. 
 
این عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: اگر پیشنهاد این بود که این اداره کل به مرکز یا معاونت ارتقا یابد باز جای خوشنودی داشت که البته این کار نیز باید طی یک فرایند کارشناسی شده پیش می‌رفت.لذا با توجه به ضرورت امر، پیشنهاد من این است که اداره کل امور بانوان همچنان ذیل معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری به فعالیت خود ادامه دهد و برای بهبود شرایط موجود ساختار حوزه زنان در شهرداری تهران، مشاوران امور بانوان در مناطق و بعد از آن در سازمان ها و شرکت ها احیا شود تا بدین ترتیب موضوع زنان و خانواده نیز در تمام ماموریت‌های مدیریت شهری مدنظر قرار گیرند.
انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: