• يکشنبه ٢٢ خرداد ١٤٠١-١١:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٤٢٩
زهرا شمس احسان:۳-۶۹

شهرداری مدل های ساماندهی معتادین متجاهر را به شورا ارائه کند

رئیس کمیته اجتماعی شورا طی تذکری درخصوص ساماندهی معتادین متجاهر گفت: شهرداری تهران دستورات لازم درخصوص ارائه مدل ها و برنامه های مدنظر برای ساماندهی گروه های با ریسک بالا و میزان سنجش اثربخشی این طرح را صادر کند و این موارد در اسرع وقت به کمیسیون فرهنگی و اجماعی شورا ارسال شود.

 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران زهرا شمس احسان ضمن سپاسگزاری از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری بابت برگزاری برنامه اجتماع مردمی امام رضایی ها به مناسبت میلاد این حضرت، طی تذکری درخصوص ساماندهی معتادین متجاهر اظهار داشت: قرارگاه اجتماعی شهر تهران، علاوه بر گروه های معمول معتادین، مسئولیت ساماندهی گروه های معتادین با ریسک بالا مانند سالمندان و افراد زیر 18 سال و افراد دارای زخم باز را بر عهده  گرفته است که امری تحسین برانگیز است. اما انتقال و پایدارسازی این مراکز کار دشواریست.
او در ادامه با اشاره به نکاتی در این زمینه اظهار داشت: برای افراد بالای 60 سال و افراد دارای زخم باز به علت نداشتن خانواده و ناتوانی در اشتغال، باید مراکزی جهت اسکان ایشان در نظر گرفت. همچنین برای افرادی که توانایی اشتغال دارند، فرایند ماندگاری در درمان و بازگشت موفق باید از ابتدای دوره درمان آغاز شود. 
نکته دیگر اینست که با توجه به تجربیات سنوات قبلی و وضعیت موجود آسیب های اجتماعی شهر تهران، به نظر می رسد طرح های مقطعی اثرات بلندمدت ندارند. لذا انتظار می رود شهرداری تهران دستورات لازم درخصوص ارائه مدل ها و برنامه های مدنظر برای ساماندهی گروه های با ریسک بالا و میزان سنجش اثربخشی این طرح را صادر کند و این موارد در اسرع وقت به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا ارسال شود.
وی ادامه داد: ضمنا با توجه به اینکه گزارش جامع و شفافی از فرایند جمع آوری و اسکان مددجویان از جانب شهرداری و حضور گسترده معتادین متجاهر به ویژه زنان که شاهد آن هستیم، انتظار می رود شهرداری تهران گزارشی از معتادین جمع آوری شده شامل تعداد، سن و جنسیت ایشان و اماکن پاکسازی شده، به شورا ارائه کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: