• يکشنبه ٩ مرداد ١٤٠١-٠٩:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٨٢٤
شمس‌احسان مطرح کرد؛ 

تلاش نهاد‌های فرهنگی برای گفتمان‌سازی عاشورایی

عضو شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از کارگاه پارچه‌نویسی عاشورایی کاتبان سوگ با بیان اینکه با فرا رسیدن ایام سوگ و عزای حسینی شهر حال و هوای دیگری به خود گرفته است، اظهار داشت: همه در تکاپوی همگام شدن با قافله کربلا هستند و در این میان سازمان‌ها و متولیان فرهنگی بیش از همه تلاش برای گفتمان سازی عاشورایی دارند.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از کارگاه پارچه‌نویسی عاشورایی کاتبان سوگ با بیان اینکه با فرا رسیدن ایام سوگ و عزای حسینی شهر حال و هوای دیگری به خود گرفته است، اظهار داشت: همه در تکاپوی همگام شدن با قافله کربلا هستند و در این میان سازمان‌ها و متولیان فرهنگی بیش از همه تلاش برای گفتمان سازی عاشورایی دارند. 
وی ادامه داد: کارگاه پارچه‌نویسی عاشورایی «کاتبان سوگ» یکی از همین رویکردهای فرهنگی است. 
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر اضافه کرد: این حرکت که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت سازمان زیباسازی شهر تهران آغاز شد اهداف متعالی همچون ترویج هنر خوشنویسی، احیای سنت‌های اصیل در عزاداری، اشاعه فرهنگ عاشورا از دریچه هنر و حمایت از هنرمندان خوشنویس را نیز دارد. 
شمس احسان با بیان اینکه این رویداد از ۷۲ هنرمند خوشنویس به عنوان نمادی از ۷۲ شهید کربلا بهره‌گیری می‌کند، گفت: این ۷۲ تن با هنر قلمشان احادیث، اشعار و مضامین عاشورایی را بر روی ۳۰ هزار متر پارچه سیاه به رشته تحریر در‌آورند. 
وی خاطرنشان کرد: این پارچه های منقش به مفاهیم عاشورایی هدیه‌ای به تکایا و هیئت‌های عزاداری خواهند بود تا مدیریت شهری به بخش کوچکی از وظایف خود در قبال فرهنگ عاشورایی عمل کند. 
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: