• چهارشنبه ٢٥ آبان ١٤٠١-١٤:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٥٥٢
حجت الاسلام آقامیری تاکید کرد:

وزارت صمت به وظایف خود در کاهش آلودگی هوا عمل کند / پایتخت نیازمند خودروهای برقی است

حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور در منطقه 14 با اشاره به مسئولیت 23 سازمان در موضوع آلودگی هوا، بر ضرورت انجام وظایف سازمان های مختلف به ویژه وزارت صمت برای کاهش آلودگی هوای تهران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، هشتاد و یکمین "نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور" با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، سالاری پور شهردار منطقه و جمعی از مسئولین کشوری و لشگری در مسجد قاسم بن الحسن(ع) منطقه۱۴ برگزار شد.
آقامیری در این مراسم با بیان اینکه ارتباط بدون واسطه و چهره به چهره مسئولین با مردم از اهداف اصلی این دیدارها است، افزود: از ابتدای کار شورای ششم به صورت هفتگی در مساجد حاضر شدیم تا شنونده مطالبات و درخواست های شهروندان باشیم و با همراهی مسئولین مختلف سعی نموده ایم به درخواست های شهروندان رسیدگی نماییم.
او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله آلودگی هوا در پایتخت اظهار داشت: شاهد هستیم که هر ساله با شروع فصل سرما و بحث آلودگی هوا همیشه تیر پیکان این مشکل را به سمت شهرداری می گیرند، در سال حدود ۲۵۰ روز آلودگی هوا در مرز هشدار و ۶۰ روز ناسالم است؛ سوالی که مطرح می شود این است که این مشکل چطور برطرف می شود؟
نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در مسئله آلودگی هوا مسئولیت اصلی با شهرداری تهران نیست، افزود: ۲۳ سازمان در کاهش آلودگی هوای تهران مسئولیت دارند که یکی از آن‌ها شهرداری تهران است و شهرداری در ردیف یازدهم این لیست قرار دارد، اما جالب است بدانید همیشه مقصر اصلی درباره آلودگی هوا شهرداری تهران اعلام می شود، در حالی که مقصر اصلی آلودگی هوا وزارت صنعت است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مقصر اصلی، وزارت صنعت، معدن و تجارت است که برای سلامت مردم اولویت قائل نیست و با تولید خودروهای بی کیفیت و موتورسیکلت های دوزمانه آلاینده، موجب افزایش مرگ و میر مردم در هوای آ لوده می شود و هیچ اقدامی برای موتورسیکت های برقی و خودروهای استاندارد انجام نمی دهد.
آقامیری با استناد به گزارش پلیس راهور مبنی بر اینکه تعداد خودروهای امروز تهران ۸ برابر ظرفیت معابر تهران است، تصریح کرد: شرکت های خودرو سازی هر سال حدود ۲۰۰تا ۳۰۰هزار خودرو به خودروهای شهر تهران اضافه می کنند، امروز شهر تهران حدود ۹میلیون خودرو و موتورسیکلت دارد و جالب است بدانید هر موتورسیکلت حدود ۵ برابر یک پراید آلودگی ایجاد می کند؛ سوال این است که شهرداری با این وضعیت چه کار می تواند انجام دهد؟ چه مقدار طرح و ترافیک و زوج و فرد می تواند به این شرایط کمک کند؟
وی افزود: تنها کاری که شهرداری می تواند انجام دهد گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی است که تعداد اتوبوس را زیاد کند و شبکه مترو را گسترش دهد تا مردم بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و کمتراز  خودروی شخصی استفاده نمایند.
آقامیری با تأکید بر اینکه تا ۵۰ درصد خودروهای سطح شهر اعم از خودرو و موتورسیکلت برقی نشوند؛ مشکل آلودگی هوا حل نمی شود، گفت: خودروسازان می بایست خودروهای فرسوده را از رده خارج کنند در حالی که ۱۰ سال است حتی یک خودروی فرسوده از رده خارج نشده و حدود ۷ سال است که خودروسازان قرار است خودروی برقی تولید کنند که انجام نمی دهند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: