• سه شنبه ٥ ارديبهشت ١٤٠٢-١٣:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٤٤٨
سروری: 7-142

طرح توسعه دانشگاه تهران و جماران تعیین تکلیف شود/ حضور مردم در نماز فطر نشان داد اغتشاشات نتیجه عکس داشته است

نایب رئیس شورا با تقدیر از حضور پررنگ شهروندان در نماز عید فطرگفت: حضور پر شور مردم در نماز عید فطر نشان داد اغتشاشات نتیجه عکس داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، پرویز سروری، نایب رئیس شورا ضمن تشکر از سازمان خدمات و مشارکت اجتماعی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان ما شاهد یک کار جهادی بودیم، ۵۰ هزار نفر توزیع بسته و بن که ۵۰۰۰ بسته و ۴۵ هزار به صورت بن بود، نکته قابل توجه در این باره این بود که این اقدام از سوی مساجد انجام شد اینکه امام جماعت مسجد این امکان را می‌یابد که مستضعفان محله را شناسایی کرده و خود به صورت مستقیم این بسته‌ها را به دست آن‌ها برساند باعث ایجاد یک ارتباط معنوی میان مساجد و مردم می‌شود و این از جمله اقداماتی است که باید توسعه یابد. 
وی افزود: تقریبا می‌توان گفت بیشتر مساجد از این امکان بهره مند شدند و کار بزرگی انجام شد، پرچم جریان انقلاب در ماه رمضان بالا بود که این روش را از طریق مساجد انجام داد؛ اینکه شهرداری و شورا نگاه بخشی را کنار گذاشته و به دنبال ایجاد یک هم افزایی وسیع در شهر تهران هستند از نکات مثبت است.
نایب رئیس شورا در ادامه در خصوص عید فطر و نماز این روز بزرگ بیان کرد: همانطور که گفته شد مشکلات زیادی در این روز ایجاد شد اما بعد مثبت این ماجرا را نیز ببینیم، اینکه امسال جمعیت به گونه‌ای در محل حضور پیدا کردند که فوق تصور بود، طبق گزارش‌ها در ساعت ۸:۱۵ تمام مصلی مملو از جمعیت بود و این نگرانی وجود داشت که کنترل جمعیت از دست خارج شود، ازدحام جمعیت به گونه‌ای بود که گفته می‌شد شاید بیش از ده‌ها هزار نفر به دلیل ازدحام جمعیت نتوانستند خود را به نماز برسانند. 
سروری ادامه داد: این نشان می‌دهد که اغتشاشات نتیجه عکس داشته است اگر توجه شود می‌بینیم که تمام مراسم‌ها پس از اغتشاشات از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن، روز قدس و به ویژه عید فطر با یک ضریب جمعیتی بالا برگزار شده است که واقعا در وصف نمی‌گنجد، این‌ها نشان می‌دهد که مردم نگاه مذهبی بسیار بالایی دارند، من از مسئولین ذیربط برای سازماندهی این عمل مثبت تشکر می‌کنم. 
 
طرح توسعه دانشگاه تهران و جماران تعیین تکلیف شود
سروری در ادامه در خصوص املاک اطراف دانشگاه تهران و جماران متذکر شد: همانطور که می‌دانید طرحی که در خصوص دانشگاه تهران و جماران وجود دارد واقعا باعث رنجش مردم شده است و نمی دانیم که تا کی قرار است این رفتار تداوم یابد، با نگاهی گذرا به فرآیندهایی که از سال 75 تا کنون در این زمینه انجام شده است، در می‌یابید که مردم از آن زمان تاکنون تا چه اندازه در رنج بودند؛ نه اجازه تملک و نه مجوز ساخت و ساز داده می‌شود، ما هنوز ابتدای راه هستیم و تکلیفمان مشخص نیست و نمی‌دانیم که قرار است تا کی این طرح باعث آزار و رنج مردم شود، گویا قرار است که ۵۰ سال این طرح طول بکشد و پس از آن برداشته شود.
وی افزود: این موضوع در مورد جماران نیز صادق است، ما مردم جماران را به خاطر مهمان نوازی‌شان از حضرت امام تنبیه می‌کنیم، نمونه دیگر این اتفاق در کشور پاکستان در خصوص منزل اقبال لاهوری وجود دارد، در آنجا خدمات ویژه‌ای در اختیار مردم قرار داده شده است و هیچ مشکلی در این باره متوجه مردم پاکستان نیست. 
نایب رئیس شورا گفت: ارتفاعی که در جماران تعبیه شده برای چه منظور بوده است و این ارتفاع باید تا چه اندازه باشد که جماران دیده شود؟ چرا یک موضوع درست را به بدترین شکل ممکن انجام می‌دهیم؛ درخواست می‌شود که موضوع جماران مجدانه پیگیری و تعیین تکلیف شود تا شهروندان ساکن در آن منطقه بیش از این در رنج و عذاب نباشند. 
پس از تذکر سروری، حبیب کاشانی، عضو شورا نیز در تذکری اظهار داشت: کمیسیون ۶۴ ارزش گذاری املاک را بر اساس خیابان انجام می‌دهد و فیش عوارضی که برای این املاک صادر می‌شود علیرغم خدماتی که امکان انجامشان در آن منطقه وجود ندارد بر اساس نرخ روز اخذ می‌شود که باید در این خصوص نیز تجدید نظری صورت بگیرد. 
در ادامه مهدی چمران، رئیس شورا نیز در واکنش به تذکرات سروری و کاشانی گفت: تقریبا می‌توان گفت که مشکل دانشگاه تهران حل شده است؛ در جلسه گذشته شورای عالی معماری و شهرسازی بیان شد که امکان خرید این املاک برای دانشگاه تهران وجود ندارد زیرا بودجه لازم برای این کار را در اختیار ندارد، بنابراین این طرح در حال حاضر برداشته شده و این املاک آزاد هستند و امکان صدور پروانه برای ساخت و ساز در خصوص این املاک وجود دارد. 
وی افزود: یک طرح تفصیلی جدید برای این منظور توسط شهرداری تهیه شده که قرار است به شورای معماری و شهرسازی جهت تصویب در شورا تحویل داده شود تا از طریق طرح جدید این مشکل حل شود، نمی‌توان بیش از این مردم را منتظر گذاشت، دانشگاه تهران برای این منظور اقدام به دریافت وام کرده بود اما در آن زمان هم به رئیس وقت دانشگاه گفته شد به دلیل نرخ بالای این املاک امکان خرید همه آن برای دانشگاه وجود ندارد. 
ریاست شورا در خصوص موضوع جماران نیز بیان کرد: ما تنها یک چیز را در خصوص حفظ میراث فرهنگی آموختیم و آن اینکه که تنها اجازه ندهیم که در ارتفاع ساخت و سازی انجام شود به باقی مسائل دیگر کاری نداریم؛ این جزء مباحث میراث فرهنگی است و بر عهده این سازمان است، مناطق دیگر نیز دچار مشکل مشابه هستند که باید در این خصوص تجدیدنظرهای لازم انجام شود.
 
گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: