• شنبه ٣ تير ١٤٠٢-١١:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٩١٣
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر عنوان کرد؛

خزانه واحد مهم‌ترین سیاست مالی شهرداری تهران/ لزوم دقت در تغییر کاربری‌ها در پایتخت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: یکی از مهم‌ترین، بهترین و موفق‌ترین اقدامات شهرداری تهران در حوزه مالی راه‌اندازی حساب خزانه واحد بود. عدم راه‌اندازی حساب خزانه واحد، ممکن بود مسیر مدیریت شهری و اداره شهر را با چالش مواجه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، احمدصادقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تحقق بودجه شهرداری تهران در سال گذشته گفت: عددی که شهرداری در سال ۱۴۰۱ پیشنهاد داد و شورا بررسی کرد، در مقایسه با بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش چشمگیری داشت. این افزایش مورد سوال شورای شهر قرار گرفت. شورای شهر انتظار چنین پیشرفتی را نسبت به سال ۱۴۰۰ نداشت. 
صادقی با اشاره به درخواست شهرداری تهران از شورای شهر مبنی بر تبصره ماده ۲۰ اظهار داشت: طبق این تبصره شهرداری مجوز مصرف مازاد بودجه محقق شده را در پروژه‌هایی تعریف شده کسب می‌کند. در همین راستا اولویت‌ها مشخص شد. تحقق بیشتر از سقف بودجه در تاریخ ۱۰ساله شهرداری بی‌سابقه بوده و همین موضوع نشان داد، شهرداری پایتخت در حوزه تحقق منابع مالی توانمند است و همین امر در برنامه‌ریزی‌های سال ۱۴۰۲ لحاظ شده و امیدواریم که باز هم شاهد چنین رخدادهایی باشیم.
وی همچنین درباره ارزیابی از حساب خزانه واحد در شهرداری تهران گفت: یکی از مهم‌ترین، بهترین و موفق‌ترین اقدامات شهرداری تهران در حوزه مالی راه‌اندازی حساب خزانه واحد بود. عدم راه‌اندازی حساب خزانه واحد، ممکن بود مسیر مدیریت شهری و اداره شهر را با چالش مواجه کند.
به گفته وی، شورای شهر در جهت رفع موانع ایجاد حساب خزانه واحد تلاش کرده و از این سیاست، تقدیر و حمایت می‌کند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در دوره گذشته مدیریت شهری برای مسائل مالی، تاکید کرد: زمانی برای پرداخت حقوق، زمین‌ها را به فروش رسانده یا تسهیلات دریافت می‌کردند. این در حالی است که ظرفیت‌های پنهانی در شهرداری برای مدیریت حوزه مالی وجود داشته و دارد. 
صادقی در ادامه با اشاره به موضوع حواشی برخی فیش‌های حقوقی در شهرداری تهران افزود: به هر میزان شهرداری به سوی شفافیت در حوزه جذب و مصرف درآمدها حرکت کند، از ثمره آن بهره‌مند خواهد شد. این کار نه تنها حاشیه‌ و نقطه ضعف نیست، بلکه باعث آگاهی مردم نیز خواهد شد.
این عضو شورای شهر درباره تغییر کاربری پادگان‌ها در تهران نیز گفت: یکسری گره‌های کور در سطح شهر ایجاد شده بود که آسیب و فشار آن به شهروندان می‌رسید. ما باید برای حل این مشکلات چندین ساله از شهرداری تهران تشکر کنیم و امیدواریم مردم هم شاهد روان شدن چرخه زندگی در این مناطق باشند.
وی همچنین با اشاره به تملک پادگان‌ها توسط شهرداری و تغییر کاربری آن‎ها ادامه داد: تغییر کاربری‌ها باید با دقت و ظرافت صورت بگیرد؛ زیرا که حفاظت از شهر و آسیب نزدن به آن در اولویت است. اعطای تراکم به سیستم‌های نظامی باید به صورت فنی و کارشناسی باشد و بارگذاری‌های بی‌رویه و غیرکارشناسی نباید انجام شود.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: