• سه شنبه ٢٤ مرداد ١٤٠٢-١٠:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٣٣٢
صادقی خبر داد:

رونمایی از سامانه آموزش مجازی شوراها

رئیس دبیرخانه شورای عالی استان ها گفت: راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی شوراها (سامش) در جریان نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها ،احمد صادقی، رئیس دبیرخانه شورای عالی استان‌ها از رونمایی از سامانه آموزش مجازی شوراها (سامش) خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت آموزش شوراهای اسلامی و پراکندگی و تنوع شوراهای اسلامی در پهنه جغرافیایی کشور و گستردگی فراگیران دوره‌های آموزشی شوراها از لحاظ سطح تحصیلات، دانش، بینش و نگرش، توانمندسازی و آموزش شوراهای اسلامی پایه و فرادست از جمله اولویت‌های کاری دبیرخانه شورای عالی استان‌ها است.
وی افزود: در همین راستا، بایستی متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های عصر جدید از تمامی امکانات و فرصت‌های در اختیار به نحو مطلوب در راستای انجام آموزش‌های فراگیر باکیفیت و مورد نیاز شوراهای اسلامی، بهره‌گیری نماییم.
رئیس دبیرخانه شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: یکی از این فرصت‌ها، ظرفیت فضای مجازی است و با توجه به گستردگی جامعه شوراها، ابزاری بسیار مفید است و بر همین اساس، راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی شوراها (سامش) در دستور کار قرار گرفت که در جریان نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها رونمایی شد.
صادقی خاطرنشان کرد: در این سامانه، به تفکیک شوراهای پایه و فرادست، دوره‌های آموزشی مورد نیاز از طریق فضای مجازی احصا و در بخش‌های جداگانه بارگذاری می‌شود. در واقع قبل از ورود به سامانه ابتدا باید ثبت‌نام صورت گیرد و عضو شورا پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، به صورت آنلاین در آزمون مربوطه شرکت کرده و در صورت کسب نمره قبولی، گواهی آموزشی به وی اعطا می‌شود.
وی ادامه داد: از قابلیت‌های دیگر سامانه، این است که تمام اخبار و اطلاعات مرتبط با آموزش شوراهای کشور و تمام کتب و جزوات آموزشی در آن بارگذاری می‌شود. همچنین بانک اطلاعاتی مدرسین حوزه مدیریت شهری و روستایی در آن وجود دارد و تمام افرادی که علاقه‌مند به تدریس دوره‌های آموزشی باشند، ابتدا ثبت‌نام کرده و پس از گزینش و طی فرایندی، کد مدرسی دریافت می‌کنند و در صورت تکمیل سامانه، تمام مدرسان این حوزه، شناسنامه‌دار خواهند شد.
رئیس دبیرخانه شورای عالی استان‌ها از تمام استان‌ها درخواست کرد همه ظرفیت خود را اعم از فیلم، کتاب و جزوات آموزشی را در این سامانه به اشتراک بگذارند و نسبت به اطلاع‌رسانی محتوای بارگذاری شده به جامعه هدف به ما کمک کنند.
صادقی در پایان اعلام کرد راه‌اندازی این سامانه با استفاده از ظرفیت موجود دبیرخانه شورای عالی استان‌ها و همکاری واحدهای آموزش و پژوهش و فناوری اطلاعات انجام شده و ابراز امیدواری کرد راه‌اندازی آن گام مهمی در راستای ارتقای کیفیت آموزشی به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور باشد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: