• يکشنبه ١٩ فروردين ١٤٠٣-١٦:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٤٥
صادقی تذکر داد: 18-225

لزوم استفاده از شیوه های نو و خلاقانه در مدیریت پسماند + گزارش تصویری

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: متأسفانه مدیریت پسماند ما ادامه دهنده راهی است که در ادوار گذشته جاری بوده و اتفاقاً ایراد اصلی هم همین است. در حالی که ما نیاز داریم به استفاده از روش ها و شیوه های نو و مبتنی بر علم و دانش.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، احمد صادقی در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورا و پس از  استماع گزارش مدیر عامل سازمان پسماند در خصوص فعالیت های انجام شده و برنامه های در دست اقدام این سازمان گفت:   مواردی که می خواهم عرض می کنم نافی زحماتی نیست که  در شهرداری کشیده شده اما تصوری که  از تحول در حوزه پسماند وجود دارد این است که روش های سنتی با جایگزینی شیوه های نو و خلاقانه و استفاده از تجربیات ملی و بین المللی صورت گیرد.
وی ادامه داد: کاری که شهرداری انجام می دهد این است که مدیریت دانش و مدیریتی که مبتنی بر علم و دانش باشد را کنار گذاشته و صرفاً بر اساس تجربه، آنچه که در گذشته بوده را انجام می دهند و نهایتاً فرایند های پیمانکاری را اصلاح می کنند.
صادقی افزود: اتفاقاً ما به آنچه در گذشته بوده  ایراد داریم. پسماند ما امروز یک موجود پیر و فرتوت است که می خواهیم  با بزک کردن، او را جوان کنیم.
وی ادامه داد: در هیچ دوره ای مانند امروز نبوده که اتباع خارجی بیایند رفت و روب خیابان ها را انجام دهند؛ مخازن زباله نهایتاً نو شود و یا بعضی را رنگ امیزی کنند یا از ماشین های مکانیزه کمتر استفاده می شود چرا که می گویند هزینه بر است.
وی افزود: شهروندان ما در هیچ دوره ای از این شیوه جمع آوری زباله و پسماند رضایتمندی نداشتند. لذا ما انتظار داشتیم شهر به گونه ای تمیز شود که دیگر هیچ مخزن زباله ای نباشد نظیر خیلی از جاهای دنیا ولی متاسفانه ما به سراغ تکنولوژی نرفتیم و هنوز دنبال این هستیم که اتباع خارجی بیایند خیابان ها را تمیز کنند.
صادقی خاطر نشان ساخت: استفاده از مکانیزاسیون کردن خودرها اتفاقا نه تنها هزینه بر نیست بلکه مقرون به صرفه هم هست، ولی متأسفانه وقت را از دست دادیم. فقط داریم گذشته را ترمیم می کنیم. گذشته ای که شاید از اساس باید تغییر می کرد.
صادقی اضافه کرد: نکته این است که برنامه کاربردی شهرداری هم در حوزه پسماند شناخته شده نیست؛ در منطقه ای که  صدها هزار نفر ساکن هستند تنها چند صد نفر به این برنامه مراجعه می کنند.
صادقی در پایان گفت: مدیران آنچه را گزارش می دهند که خودشان می خواهند در حالی که گزارش باید بر اساس اسناد بالا دستی باشد؛ در برنامه چهارم ۴ حکم آمده و لایحه مصوبه جامع پسماند داریم و انتظار این است که  شاخص های برنامه را بیایند بگویند.
 
گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:
yun.ir/kjedud
 
کد خبر: 18-225

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: