• پنج شنبه ٢ آذر ١٤٠٢-١١:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٩٧٧
احمد صادقی

تفکر و روحیه بسیجی آرمان واقعی انقلاب اسلامی است/ بسیج یک مکتب الهی است

در اولین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند و زمینه ساز ایجاد یک نیروی مردمی بر پایه تفکر جهادی و ایثار را فراهم ساختند.

اما چرا نام این نیروی مردمی بسیج شد؟بسیج در لغت به معنای قصد اراده ، آمادگی و کارسازی است این ، عبارت علاوه بر معنای لغوی دارای معنای اصطلاحی نیز میباشد که همان نیروی کارآمد و آماده برای خدمت و دفاع از آرمانهای والا و ارزشهای الهی است.

دقت کنید امام با دید بصیرانه خود در سالهای نخست انقلاب اسلامی زمانی که می دانستند دولت های غربی و منطقه به تبع فروپاشی نظام دست نشانده طاغوت هیچ حمایت و مراوده ای با انقلاب نوپای اسلام ما نخواهند داشت تنها راه بقا و دوام این نظام را در ایجاد یک سازمان مردمی بر پایه تفکر بسیجی دانستند.

و امروز می بینیم که ترویج این تفکر نه تنها راه بقا و دوام ملت مسلمان ما بوده و هست بلکه راه رهایی ملل دیگر از یوق استکبار و ظلم است، نمونه آن را می توان در نیروی مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان دانست یا ایستادگی مردم یمن در زمان مبارزه با آل سعود. 

بی شک ایمان و اراده ای رسوخ ناپذیر سبب می شود که به انسان قدرتی دهد تا در برابر ابر قدرت های تا بن دندان مسلح ایستادگی کنند نظیر آنچه قهرمانان و غیور مردان ما در 8 سال دفاع مقدس از خود به جا گذاشتند و افتخار آفرینی و ایثار کردند. آری بسیج یعنی ترویج ایمان و عقیده ای رسوخ ناپذیر، بسیج یعنی خود را خالص و مخلص برای خدا کردن و ایثار برای خلق خداوند، بسیج یعنی شجره طیبه ای که ریشه های سبب ثبات و استحکام نظام ولایی باشد و ساق و برگ آن که همانا بسیجیان عزیز هستند وظیفه حراست و پاسداری از این مرز و بوم را دارند. 

امروز چه افتخاری از این بالاتر که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای نیز خود یک بسیجی بوده اند و همواره خود را بسیجی دانستند. و امروز در بزنگاه های تاریخ است که بیش از هر زمان دیگری به تقویت روحیه بسیجی در خود و ایمان خود نیاز داریم. 

برخی که ایمان سستی دارند می گویند در این شرایط سخن از تولید ملی و مهار تورم ناممکن یا سخت است اما رهبر معظم انقلاب به پشتوانه روحیه و تفکر بسیجی چنین سخنی را فرمودند که به حق با روحیه بسیجی و انقلابی می توان در همین برهه حساس از زمان از تولید ملی حمایت کرد و تورم را مهار کرد. 

تفکر و روحیه ی بسیجی به معنای واقعی آرمان انقلاب اسلامی بود و هست و این تفکر و عقدیه که نشات گرفته از مشی سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله (ع) باید در میان نسل های بعد زنده نگاه داشته شود. 

هفته بسیج و روز بسیج فرصتی برای تبیین پایه ها و تفکرات بسیج است ، بسیج یک مکتب الهی است و مکاتب الهی از بین رفتنی نیستند. 

هفته بسیج و روز بسیج بر همه بسیجیان بالاخص رهبر معظم انقلاب اسلامی گرامی و تهنیت باد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: